نوشته شده توسط : amatrack

'محمد دشتگلی 'روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بعد از افتتاح 'تماشاخانه سیار' در دی ماه سال گذشته با هدف فرهنگ سازی دیدن آثار نمایشی و قرار گرفتن محصولات این شاخه هنری در سبد فرهنگی خانواده ها جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه، اجرای نمایش های 'تماشاخانه سیار' در تهران آغاز شد و در همان گام های نخست خود با استقبال خوب مردم رو به رو شد.

وی ادامه داد: طرح راه اندازی 'تماشاخانه سیار' در جهت بردن نمایش به میان مردم به جای دعوت از آنها جهت حضور در تماشاخانه های پایتخت برای دیدن آثار تئاتری، بعد از انجام كارهای مطالعاتی و پژوهشی، با چشم انداز تحقق هر چه بیشتر شعار 'تئاتر برای همه' با طرح پیشنهادی آقای حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت ارشاد و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شكل اجرایی به خود گرفت.

مشاور معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان اینكه اجرای عمومی آثار تئاتری 'تماشاخانه سیار' در مناطق مختلف شهر تهران با استقبال مطلوبی از سوی مردم رو به رو شد و توانست تا حد بالایی آسیب تمركز سالن های نمایشی در مركز پایتخت را برای همشهریان تهرانی حل كند.

دشتگلی ادامه داد: هجمه فعالیت های معیشتی مرم در كلان شهر تهران، ترافیك و بعد مسافت مناطق شهرداری تهران تا چهارراه ولیعصر(عج) و حوالی مركز شهر كه اغلب تالارهای نمایشی در آنجا واقع شده اند از مهمترین دلایل راه اندازی طرح 'تماشاخانه سیار' به شمار می رفت.

این مقام مسوول در معاونت امور هنری وزارت ارشاد به اجراهای موفق كامیون 'تماشاخانه سیار' در مناطق مختلف پایتخت و جلب نظر مخاطبان در خلال ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر، تئاتر صاحبدلان و همچنین ایام نوروز اشاره كرد و گفت: تئاتر به عنوان هنری زنده و جریان ساز از تاثیرگذاری بالایی در فرهنگ سازی عمومی جامعه برخوردار است و اجرای عمومی و مستمر نمایش های 'تماشاخانه سیار' می تواند در ارتقا و توسعه جایگاه تئاتر در میان عموم مردم نقش بسزایی ایفا كند.

وی ادامه داد: در كنار موفقیت های اجرای این طرح در تهران و با دستور و پیگیری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا پایان امسال چند دستگاه كامیون 'تماشاخانه سیار' تولید و تجهیز می شوند و به استان ها مختلف كشور ارسال خواهند شد.

سرپرست پیشین مركز هنرهای نمایشی گفت: در فاز دوم فعالیت های 'تماشاخانه سیار' در كنار افزایش تعداد خودروهای حمل كننده این تماشاخانه، بنا داریم تا اجرای آثار نمایشی موفق و مبتنی بر فرهنگ بومی، آیینی و مذهبی را در سراسر كشور توسعه دهیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شده كه تمامی آثار اجرا شده در این تماشاخانه از نمایشنامه های داخلی و برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی باشد تا در كنار تلاش برای توسعه هنر نمایش در سراسر كشور كه از اهداف مهم مدیریت مركز هنرهای نمایشی است، بتوانیم داشته ها آیینی و مذهبی خود را در قالب آثار نمایشی به مخاطبان سراسر كشور معرفی كنیم.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'امیدوار رضایی' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از شرط های باشگاه استقلال برای حامیان مالی این است كه در ابتدا 10 تا 20 میلیارد ریال به باشگاه بپردازند و پس از آن به طور رسمی به عنوان حامی مالی باشگاه معرفی شوند و فعالیت خود را آغاز كنند.

وی تصریح كرد: در صورتی كه این شرط محقق نشود مجبوریم حامی مالی را تغییر دهیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با ابراز گلایه از افرادی كه این باشگاه به آنها به عنوان حامیان مالی اعتماد كرد اما وقت باشگاه را بدون حاصل شدن نتیجه گرفتند افزود: متاسفانه این موضوع سبب هدر رفتن وقت باشگاه استقلال و فرصت سوزی شد.

رضایی با قدردانی از اعضای كادرفنی و بازیكنان استقلال كه قرارداد خود را بدون دریافت حتی یك ریال ثبت كردند اظهار داشت:برخی بازیكنان لیگ برتری با حضور در باشگاه، مذاكراتی نیز برای پیوستن به استقلال انجام دادند اما با توجه به اینكه باشگاه اعتبار مالی برای پرداخت به آنان نداشت به دیگر تیم های لیگ برتری رفتند و 30 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد خود را در ابتدا دریافت كردند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینكه مشكلات مالی این باشگاه به امسال یا پارسال مربوط نمی شود افزود: این مشكلات همیشه وجود داشته اما خوشحالیم كه امسال با درایت مدیریت باشگاه، تیم استقلال به خوبی شكل گرفت.

رضایی اظهار امیدواری كرد كه مشكلات مالی استقلال با پیگیری های مستمر 'علی فتح الله زاده' مدیرعامل باشگاه استقلال برطرف و قول هایی كه به بازیكنان تیم داده شده است هر چه سریعتر عملی شود.

وی با بیان اینكه برخی از اعضای هیات مدیره پیشنهاد كاهش تعداد اعضای هیات مدیره به 3 نفر را به 'محمد عباسی' وزیر ورزش و جوانان ارایه كرده اند تصریح كرد: تصمیم گیری در این خصوص بر عهده عباسی است و همه اعضای مدیره نیز در انتظار اعلام نظر وزیر ورزش و جوانان هستند.

رضایی در خصوص وضعیت پیوستن 'جواد نكونام' به تیم استقلال گفت: معاون باشگاه و سرمربی تیم پیگیر این موضوع هستند، هر چند تیم استقلال اكنون چند بازیكن همچون 'جواد نكونام' دارد اما امیدواریم كاپیتان تیم ملی نیز به جمع آبی پوشان اضافه شود و از این بابت خوشحال شویم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینكه نباید حاشیه وارد این تیم شود افزود: استقلال بر اساس هدف سرمربی و خواست هیات مدیره برای قهرمانی در آسیا بسته شده است كه امیدواریم بستر لازم از نظر مالی نیز فراهم شود و با حمایت های وزارت ورزش و جوانان بتوانیم به هدف مورد نظر دست یابیم.

تیم فوتبال استقلال تهران ساعت 22 و 15 دقیقه امشب (جمعه) در نخستین دیدار خود در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم آلومینیوم هرمزگان است.

به گزارش ایرنا، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ساعت برگزاری این دیدار را ابتدا 20 و 45 دقیقه جمعه اعلام كرد و سپس به ساعت 22 تغییر داد، ساعت برگزاری این دیدار مجددا به 22 و 15 دقیقه تغییر كرد این در حالی است كه احتمال تغییر مجدد ساعت برگزاری این دیدار از سوی سازمان لیگ به 22 و 30 دقیقه نیز می رود.

ورزشی**7537**1580



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، علی دایی پس از تساوی مقابل نفت تهران، گفت: تیم ما بسیار دیر جمع شد و با وجود این مساله توانستیم در دیدار مقابل نفت تهران نتیجه خوبی بدست آوردیم. تیم نفت تهران از مدت ها قبل تمرینات خود را آغاز كرده و به هیچ عنوان وضعیت آنها با ما قابل قیاس نیست.

وی با انتقاد از عملكرد داور بازی، ادامه داد: متاسفانه داور بازی با اشتباهات خود مانع از پیروزی ما شد و فكر می كنم راه آهن می توانست سه امتیاز این دیدار را بدست آورد.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری با انتقاد از وضعیت ورزشگاه دستگردی، گفت: نور این ورزشگاه بسیا كم است و در صورت عدم تقویت نور دستگردی این ورزشگاه در ماه رمضان با مشكلات اساسی روبه رو خواهد شد. مشكل نور در گلی كه ما دریافت كردیم نیز قابل احساس بود و حتی فرشید كریمی دروازه بان ما نیز این مساله را تایید كرد.

وی در خصوص مشكلات موجود برای پخش زنده دیدار های لیگ برتر، اظهار داشت: فكر می كنم حق فوتبال بسیار بیشتر از آن چیزی است كه دریافت كرده اما در این خصوص من تصمیم گیرنده نیستم.

وی در خصوص دستور فدراسیون فوتبال برای برگزاری تمرینات تیم ها در ماه مبارك رمضان پس از افطار، تصریح كرد: تنها كاری كه قابل انجام برگزاری تمرین ها در زمان های نزدیك به افطار است زیرا هیچ تیمی شرایط برگزاری تمرین بعد از افطار را به دلیل مشكلات محل تمرین ندارد.

تیم فوتبال راه آهن شهرری در هفته نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در دیدار مقابل نفت تهران به نتیجه تساوی یك بر یك رسید.

ورزشی **9118**



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

‌به گزارش روز جمعه ایرنا ، 'برهم صالح '‌ در دیدار با یحیی آل اسحاق ،‌رییس اتاق مشترك ایران و عراق همچنین حضور ایران در دهكده اقتصادی و ترابری كردستان، ایجاد شركت های مشترك بین ایران و اقلیم كردستان در حوزه بانك، بیمه، سرمایه گذاری، حمل و نقل عمومی و خطوط هوایی و شركت های هوایمایی را خواستار شد .

براساس گزارش اتاق مشترك ایران و عراق ،‌معاون دبیركل اتحادیه میهنی اقلیم كردستان عراق گفت : ‌تصمیم سیاسی ما برداشتن گام های اساسی برای تحكیم روابط و توسعه همكاری ها با ایران است.

وی با اشاره به اینكه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه میهنی اقلیم كردستان در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: حضور شركتهای ایرانی در منطقه اقلیم كردستان به خوبی مشهود است و می توان ظرفیت های همكاری را در سلیمانیه افزایش داد.

قائم مقام اقلیم كردستان: با اظهار امیدواری از اینكه انعقاد توافق نامه ها بین كردستان عراق و ایران زمینه ای برای توسعه همكاری ها است، افزود: تقاضای ما از دولت ایران این است كه در خصوص توسعه روابط بین دو منطقه اقتصادی،گام های موثرتر و بیشتری برداشته شود

وی تاكید كرد: اتحادیه میهنی كردستان در زمینه هایی كه امكان همكاری مشترك وجود دارد، برای توسعه روابط با سه برابر ظرفیت خود تلاش مضاعف می كند.

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان نزدیكی فرهنگی و دینی را موجب گسترش روابط بین دو منطقه دانست و تصریح كرد: علاوه بر فرهنگ و جغرافیا، دل های مردم اقلیم كردستان و جمهوری اسلامی ایران به هم نزدیك است.

دكتر صالح با تاكید بر اینكه اقلیم كردستان شروع هر چه سریع تر همكاری هارا خواهان است ، تصریح كرد :‌از دولت و نهادهای تصمیم گیر ایران انتظار داریم نمایندگان و مدیران شركت های بزرگ ایرانی را در حوزه بازار عراق فعال كنند.

قائم مقام اقلیم كردستان عراق همچنین حضور فعال تر بیشتر بخش اقتصادی سفارت ایران در عراق را خواستار شد .

براساس این گزارش ، رییس اتاق مشترك ایران وعراق نیز با یبان اینكه تاكنون 10 تفاهمنامه همكاری به امضا رسیده ،‌گفت :‌نقشه راه پنج سال آینده ایران و اقلیم كردستان ترسیم شده است .

'یحیی ال اسحاق '‌معتقد است : با توجه به اراده دو طرف بر گسترش روابط، امكان توسعه همه جانبه همكاری ها فراهم است.

وی عنوان كرد :‌راه اندازی بانك مشترك از موارد پیگیری شده از سوی طرف ایرانی است و طرح اجرایی ایجاد بانك مشترك آماده شده است.

آل اسحاق ‌از آمادگی شركت های بیمه و هوایی ایران برای همكاری در اقلیم كردستان خبرداد و گفت :‌در تمامی زمینه ها مقدمات لازم از سوی ایران فراهم شده و پیش نویس اساسنامه راه اندازی شركت های مشترك تدوین گردیده است .

دبیر كل اتاق مشترك ایران و عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینكه حركت های خوبی در بازار اقلیم كردستان صورت پذیرفته، گفت: در حوزه بیمه و بانك و شركت سرمایه گذاری و حمل و نقل، جلسات متعددی برای سیاست گذاری در خصوص نحوه حضور در بازار اقلیم كردستان برگزار شده و آمادگی لازم برای توسعه روابط فراهم است.

' جهانبحش سنجابی شیرازی ' اظهار كرد :‌تحلیل تحریم های بین المللی شرایط مناسبی را پیش روی سیاست های اقتصادی ایران قرار داده و درایت و تخصص شركت های ایرانی و همكاری های مشترك توسعه روابط را به همراه دارد.

وی با تاكید بر اینكه شركت های دولتی و بخش خصوصی ایران ظرفیت های فراوانی برای حضور در بازارهای رقابتی كشورهای منطقه دارند ، اظهار امیدواری كرد با اجرایی و عملیاتی شدن فعالیت ها و برداشتن گام های عملی، امكان توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

یادآور می شود ‌: هیات اقلیم كردستان در سفر سه روز به تهران ،‌ ضمن دیدار با مقامات دولتی و رییس،‌ هیات رئیسه و دبیركل اتاق مشترك بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق، در نشست هایی با حضور شركت های بانك و بیمه و سرمایه گذاری در راستای توسعه روابط طرفین حضور یافت .

اقتصام **1601**



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , معماری , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'محمد محمودی' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما قصد كمك به فوتبال كشور و تیم دورود را داشتیم ، اما اتفاقات بوجود آمده را در یك جلسه با حضور مسوولین و شورای تامین استان بررسی می كنیم و اگر صلاح نباشد از انجام بازی های این تیم در كرج جلوگیری خواهیم كرد.

وی اظهار داشت: تمامی تدابیر لازم برای امنیت این بازی اندیشیده شده بود اما به یك باره اتفاقات تلخی بوجود آمد و خساراتی نیز به ورزشگاه وارد شد.

محمودی ادامه داد: حواشی و صدمات وارده به ورزشگاه را به سازمان لیگ برتر گزارش خواهیم داد.

دیدار امشب دو تیم فوتبال ملوان و گهر دورود به درگیری هوادارن دو تیم منجر شد كه تعدادی از هواداران دو تیم با توجه به صدمات وارده به بیمارستان منتقل شدند. ك/3

7422/1027



:: برچسب‌ها: دریا , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
هادی

هادی: یمن را به حال خود بگذارید، دیگر کافی است!

دولت ایران اتهام مداخله در امور داخلی یمن را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به "اظهارات منسوب به برخی مقام های یمنی" در مورد دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی آن کشور، "این ادعاها و اتهامات را مردود و غیرقابل قبول دانسته است."

به گفته اداره کل اطللاعات و مطبوعات وزارت خارجه ایران، آقای مهمانپرست گفته است: "مقام های یمنی بهتر است به جای ایراد اتهام به دیگر کشورها، به مطالبات مشروع مردم پاسخ داده و به ساختن یمنی آباد، مستقل و با ثبات اهتمام ورزند."

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که "جمهوری اسلامی ضمن احترام به حق حاکمیت یمن، همواره در کنار این کشور بوده و از هیچ کمکی برای برقراری آرامش، توسعه و آبادانی آن دریغ نمی کند."

روز چهارشنبه این هفته، خبرگزاری دولتی یمن - سبا - گزارش کرد که عبد ربه منصور الهادی، رئیس جمهوری یمن "به ایران هشدار داده است تا از مداخله در امور داخلی کشورش خودداری ورزند."

صالح و هادی

ایران از هادی هم مانند صالح خواسته "مطالبات مردم یمن" را برآورده کند

پیشتر، رسانه های خبری یمن گزارش کرده بودند که سازمان های امنیتی آن کشور یک شبکه جاسوسی به رهبری یک افسر سابق سپاه پاسداران ایران را کشف و اعضای آن را بازداشت کرده اند.

این رسانه ها به نقل از منابع وزارت کشور یمن گزارش کرده بودند که این شبکه جاسوسی در مناطق مختلف شاخ آفریقا فعال بوده و یک مرکز عملیاتی را در صنعا، پایتخت یمن، مورد استفاده قرار می داده است.

رئیس جمهوری یمن در سخنرانی در مراسمی در دانشکده جنگ آن کشور، دولت ایران را مخاطب قرار داد و گفت: "امیدواریم برادران ما در ایران در امور یمن دخالت نکنند و شرایط حساس این کشور را مورد توجه قرار دهند."

وی در ادامه سخنان خود گفت: "من از همین محل خطاب به شما می گویم: یمن را به حال خود بگذارید، دیگر کافی است!"

اختلاف با ایران

رئیس جمهوری یمن در مورد ماهیت "مداخله ایران" در امور داخلی آن کشور توضیحی نداد اما چند ماه پیش هم مقامات یمنی، جمهوری اسلامی را به حمایت از شورشیان حوثی در شمال این کشور متهم کردند و وزارت خارجه ایران نیز این اتهام را مردود دانست.

حوثی ها

یمن پیش از این هم دولت ایران را به حمایت از قیام حوثی ها متهم کرده بود

حوثی ها دارای مذهب شیعه زیدی هستند و از سال ١٩٩٤ علیه آنچه که تبعیض دولت مرکزی یمن می خواندند دست به اعتراض زدند و از حدود هشت سال پیش هم به مبارزه مسلحانه روی آورده اند.

در زمان زمامداری علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن، دولت آن کشور بارها ایران را به حمایت از شورشیان مخالف دولت متهم کرد که باعث تیرگی روابط دو کشور شد.

برخی رسانه های یمنی، ایران را متهم می کردند که از طریق حمایت از مخالفان مسلح دولت این کشور در صدد است با گسترش نفوذ شورای همکاری خلیج فارس، به خصوص عربستان سعودی و قطر در یمن مقابله کند در حالیکه دولت یمن خواستار پیوستن به این شورا بوده است.

در ماه نوامبر سال گذشته، علی عبدالله صالح که بیش از سی سال سمت ریاست جمهوری یمن شمالی و یمن متحد را در دست داشت، پس از چندین ماه مقاومت در برابر حرکت اعتراضی مردم، سرانجام با قبول راه حل پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس، قدرت را به معاون خود، منصور الهادی، واگذار کرد و از کشور خارج شد.

زن یمنی

یمن با کمبود غذایی هم مواجه است

در جریان حرکت اعتراضی در یمن، مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی ضمن حمایت از معترضان، دولت های غربی و کشورهای عرب منطقه را متهم می کردند که خواستار ادامه زمامداری علی عبدالله صالح هستند و از وی می خواستند "مطالبات مردم" را برآورده کند.

عبد ربه منصور الهادی در انتخابات ماه فوریه به مدت دو سال به ریاست جمهوری انتخاب شد و قرار است در این مدت، بر تدوین قانون اساسی جدید و ایجاد ساختارهای دموکراتیک در آن کشور نظارت کند.

علاوه بر شورش حوثی ها، گروه های مسلح وابسته به شبکه القاعده نیز در بخش هایی از یمن فعالیت دارند و گاه به گاه با نیروهای دولتی درگیر می شوند.

یمن از جمله کشورهای کم درآمد منطقه محسوب می شود و اخیرا گزارش هایی از کمبود مواد غذایی و قحطی در مناطقی از این کشور انتشار یافته است.



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

سریال دان تاون ابی در شانزده رشته نامزد جایزه است

سریال درام تلویزیونی "داون تاون ابی"، به تهیه کنندگی شبکه تلویزیونی مستقل آی تی وی۱ بریتانیا، نامزد جایزه اصلی امی ۲۰۱۲ شد.

این سریال در کنار "مردان خیابان مدیسن" (Mad men)، و "امپراتوری برودواک" نامزد بهترین درام تلویزیونی از جوایز امی که اختصاص به تولیدات تلویزیونی دارد، شدند.

دیگر سریال های نامزد این جایزه در بخش درام، "وطن" (Homeland) و "بازی قدرت ها" (Game Of Thrones) هستند.

هیو بانویل و میشل داکری، بازیگران داون تاون ابی، نیز از نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد و زن در سریال درام شده اند.

این سریال برنده بهترین سریال کوتاه مدت در سال ۲۰۱۱ شده بود.

داون تاون ابی رقابت سختی با سریال تلویزیونی مردان خیابان مدیسن خواهد داشت که تهیه کنندگانش امسال به دریافت پنجمین جایزه امی در این بخش امیدوارند.

"مردان خیابان مدیسن" اگر امسال برنده این جایزه شود، بیش از هر سریال تلویزیونی دیگری در تاریخ جوایز امی، برنده شده است.

این سریال که درباره صنعت و دنیای تبلیغات در دهه ۱۹۶۰ است، مجموعا نامزد ۱۷ جایزه و "داون تاون ابی" نامزد ۱۶ جایزه امی است.

همچنین نامزدهای بهترین سریال کمدی عبارت اند از: "اشتیاقت را کنترل کن" (Curb your enthusiasm) با بازی و تهیه کنندگی لری دیوید، "تئوری انفجار بزرگ"، "۳۰ راک" با بازی و تهیه کنندگی تینا فی، "معاون رئیس جمهور" (Veep) و "خانواده مدرن".

"خانواده مدرن" که در دو سال گذشته برنده جایزه امی بخش سریال های کمدی شده است، امسال در ۱۴ رشته نامزد است.

کاترین جوستن که ماه گذشته درگذشت، برای بازی اش در آخرین مجموعه "همسران خانه دار مستاصل" نامزد بهترین بازیگر زن است.

همچنین سریال "شرلوک" ساخته بی بی سی نامزد ۱۳ جایزه از جمله نویسندگی سریال کوتاه و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل است.

مراسم اعلام برندگان و اهدای جوایز این دوره از جوایز تلویزیونی امی در روز ۲۳ سپتامبر در لس آنجلس و با اجرای جیمی کمل برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: رودخانه , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

' غلامرضا توگه ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: پالایشگاه پلاسما مجزا از سازمان انتقال خون بوده و دارای تشكیلات مستقلی است كه می تواند كشور را در زمینه تولید پلاسما از خون اهدایی بی نیاز كند.

وی اضافه كرد: پلاسما بخش مایع خون را تشكیل می دهد، این ماده حیاتی و منحصر بفرد حاوی بیش از 200 تركیب بیوشیمیایی است كه هنوز هم بسیاری از این تركیبات ناشناخته مانده است.

یادآورمی شود:‌91 تا 92 درصد پلاسما را آب و 6 تا 7درصد آن را پروتئین تشكیل می دهد. پروتئین های مهم پلاسما عبارتند از آلبومین كه فشار محلول های درون پلاسما را كنترل می كند. پلاسما می تواند به صورت یك فرآورده دارویی و یا به شكل ماده اولیه در ساخت فراورده های دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پلاسما را می توان با یك روش خاص از خون دوباره بازیابی و احیا كرد به همین دلیل اگر فرد خون بدهد پلاسما به صورت مكانیكی جدا و جمع آوری شده و گلبول های قرمز و دیگر اجزای خون به فرد اهدا كننده برگردانده می شود.

این مقام مسئول در سازمان انتقال خون در ادامه كیفیت و سلامت خون های اهدا شده در كشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: از خون های اهدایی پس از بررسی های مكرر، فرآورده های خونی در سازمان انتقال خون تهیه و بصورت رایگان به بیماران تزریق می شود.

وی افزود: سازمان انتقال خون توانسته داروهای استراتژیك ( داروهای حیاتی )پلاسمایی را از طریق پلاسمای تهیه شده از خون های اهدایی تولید و به بازار عرضه كند.

توگه اضافه كرد این اقدام با همكاری شركت‌های بین المللی صورت گرفته و خون هایی كه در ایران از طریق اهداكنندگان بدست می آید، از سلامت كاملی برخوردار است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش كیفیت فرآورده های خوبی در كشور، ادامه داد: امروز نیاز به فرآورده‌های مشتق از پلاسما رو به گسترش است و باید طوری برنامه ریزی كنیم تا بتوانیم علاوه بر تامین داخل، به صادرات آن نیز اقدام كنیم.

توگه در ادامه گفت: میزان تولید داروهای استراتژیك پلاسمایی كه از طریق پلاسمای خون های اهدایی بدست می آید در یك سال گذشته 10 درصد در كشور افزایش یافته است.

وی تصریح كرد: بر اساس آمارهای موجود در این سازمان ، تاكنون بیش از 50 نوع داروی مشتق از پلاسما در صنعت داروسازی موجود بوده كه مهمترین آن فاكتورهای انعقادی هشت ، 9،‌ 13، ضدكزاز و هپاتیت است .

اجتمام **9022 ** 1569



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از دبیرخانه هیات ساماندهی صنوف سینمایی، حسین زندباف رییس هیأت ساماندهی صنوف سینمایی از همكاری صندوق حمایت از هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان تقدیر كرد و گفت: از مدتی پیش بسیاری از سینماگران متقاضی، مدارك خود را تحویل صندوق و یا رؤسای صنوف خود داده بودند كه در حال حاضر بخشی از كارت های بیمه تكمیلی صادر و نزد دبیرخانه هیأت ساماندهی است.

وی افزود: این كارت ها هفته گذشته در مراسمی از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت نمادین در اختیار چند تن از هنرمندان برجسته عرصه سینما قرار گرفت.

زندباف یادآور شد: هیأت ساماندهی مدتی است كه از محل صندوق هنرمندان به نشانی جدید واقع در خیابان شهید بهشتی ، خیابان مفتح شمالی،

كوچه دوم، پلاك 1 ، واحد 4 انتقال یافته و بهتر است متقاضیان قبل از مراجعه در ساعات اداری، جهت هماهنگی بیشتر با شماره تلفن های

93-88525592 تماس بگیرند.

وی تاكید كرد: با توجه به حجم زیاد كارت ها ، اگر كسانی كارت هایشان آماده نباشد صندوق هنرمندان و دفتر بیمه مورد نظر ظرف مدت كوتاهی برای صدور كارت اقدام خواهند كرد.

زندباف ادامه داد: علاوه بر موارد اشاره شده اسامی كسانی كه كارت هایشان آماده شده است در سایت هیأت ساماندهی به نشانی www.cinsonoof.ir قابل رویت می باشد.

رییس هیأت ساماندهی صنوف سینمایی با اشاره به آمادگی دولت در ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر به جامعه سینمایی كشور یادآور شد: ثبت قانونی صنوف باعث خواهد شد تا مسیر صحیح و قانونمند اینگونه حمایت ها هموارتر شود.

وی افزود: اكنون هیأت ساماندهی به رغم انجام امور جاری مربوط به سینماگران، به صورت جدی پیگیر تطبیق اساسنامه های فعلی صنوف با اساسنامه نمونه وزارت ارشاد جهت ثبت در مراجع قانونی است، چرا كه این امر هویت مستقل و قانونی سینماگران را پس از سالها آشكار می كند.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: شب , ایتالیا , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

' علی عسكری' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه بسیاری از ایرانیان مودی سازمان امور مالیاتی محسوب نمی شوند، اظهار داشت: در سازمان امور مالیاتی چهار میلیون و 500 هزار مودی مالیاتی داریم.

وی ادامه داد:اگر این میزان در میانگین چهارنفره خانوار ایرانی ضرب شود ، حدود 18 میلیون تن از جمعیت ایران با خانواده آنها مودی هستند.

عسكری تصریح كرد: با توجه به اینكه دولت 2.5 میلیون كارمند دارد و حدود 3 تا 4 میلیون كارگر نیز مالیات پرداخت می كنند ، برهمین اساس به طور میانگین 24 تا 25 میلیون نفر مودی مالیاتی در كشور داریم.

معاون وزیر اموراقتصادی ودارایی تصریح كرد: البته از آنجایی كه پایه مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بر مصرف است، تمام ایرانی ها مودی مالیاتی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه این پایه مالیاتی بر اساس مصرف است، از فردی كه درآمد او زیرخط فقر قرار دارد ،‌مالیات كمتر و از فردی كه درآمدش بالای خط فقراست ، بر اساس میزان مصرف مالیات بیشتری دریافت می شود.

یادآور می شود: در سه ماه اول سال جاری 5 هزار و 727 میلیارد تومان مالیات وصول شده كه این میزان شامل 4 هزار و 470 میلیارد تومان مالیات مستقیم و یك هزار و 257 میلیون تومان مالیات غیرمستقیم است ، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل 13 درصد برخوردار است

همچنین پیش‌بینی می شود 85 درصد درآمدهای بودجه از درسال جاری از محل مالیات تحقق پیدا كند.

اقتصام** 9141 **1561**



:: برچسب‌ها: لا , عروسی , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

سردار سرتیب 'اسماعیل احمدی مقدم' روز پنجشنبه درحاشیه مراسم رژه پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان مازندران در خزرشهر فریدونكنار در جمع خبرنگاران همچنین بیان كرد: هماهنگی های لازم با اصناف برای پذیرایی مسافران و گردشگران و یا كسانیكه بیمارو یا به نوعی دارای عذر شرعی هستند، شده است.

وی تاكید كرد : اما با مسافران و گردشگران و نیز كسانیكه دارای عذر شرعی و یا بیمارهستند ، اگر روزه خواری علنی كنند به علت كم توجهی و غفلت و روزه خواری در ملا عام د، به شدت برخورد خواهد شد.

وی به تعطیلی طرح های سالمسازی دریا در ایام ماه مبارك رمضان در مازندران اشاره كرد و اظهارداشت: تعطیلی طرح ها با تصمیم مقامات محلی صورت می گیرد و نیروی انتظامی مجری برنامه های آنها خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز دریابانی گیلان و مازندران گزارش مناسبی از وضعیت سواحل دریا ارائه دادند كه رشد خوب در خدمات رسانی به مردم با مشاركت دستگاههای محلی و امدادی را در راستای تامین امنیت جامعه نشان می دهد ولی هنوز به وضعیت مطلوبی دست نیافته ایم.

وی به افزایش كشفیات مواد مخدر در مازندران نسبت به دیگر استانهای كشور خبر داد و گفت: این استان جزو استانهای برتر در كشف مواد مخدر است .

وی ابراز امیدواری كگرد كه با اجرای قانون جدید شاهد افت تولیدات مواد مخدر صنعتی در كشور باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر قاچاق مواد مخدر از كشور به خارج كنترل شده است و در غرب كشور اقدامات نیروی انتظامی تشدید شده تا از صدور مواد مخدر جلوگیری شود.ك/2

7328/402



:: برچسب‌ها: کانادا , خانواده , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری سعودی، دیوان عالی عربستان شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اظهار داشت با توجه به اینكه رویت هلال ماه مبارك رمضان سال 1433 بعد از ظهر روز پنجشنه به اثبات رسیده، بنابر این فردا (جمعه) اول ماه مبارك رمضان است.

اكثر كشورهای شورای همكاری خلیج فارس یعنی امارات، كویت، قطر و بحرین نیز فردا را ماه مبارك رمضان اعلام كرده اند.

ولی كشور عمان اعلام داشته كه با توجه به عدم رویت هلال ماه رمضان در روز پنجشنه، فردا (جمعه) آخرین روز ماه شعبان و شنبه اول ماه مبارك رمضان خواهد بود.

**1480**‌



:: برچسب‌ها: باغ , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مقامات رسمی در دولت پاكستان اعلام كردند: كارگروه مشترك میان اسلام آباد - تھران با ھدف تكمیل و اقدامات لازم برای پیشرفت در امور اجرایی پروژه انتقال گاز ایران به پاكستان موسوم به پروژه 'آی پی' با وجود اعمال تحریم ھای اقتصادی آمریكا علیه ایران , تمهیدات لازم را انجام می دهد.

پاكستان در حال حاضر با كسری عظیم گاز بیش از 2 میلیارد متر مكعب مواجه است و پیش بینی می شود واردات گاز از ایران این بحران پاكستان و كمبود انرژی در این كشور را در سطح قابل توجه و چشمگیری كاھش دهد.

براساس بیانیه منتشر شدہ از سوی وزارت نفت پاكستان، ھیات مذاكره كننده ایران و پاكستان در این نشست برای به كار بردن راھبرد لازم با ھدف ساخت و اجرای پروژه مشترك گاز، تصمیم به تشكیل كار گروھھای مشتركی متشكل از كارشناسان بخش ھای فنی، حقوقی و بازرگانی گرفتند.

گزارش رسانه های محلی نشان می دھد، ایران تا به حال پیشنھاد خود به اسلام آباد را برای ھمكاری در بخش احداث خط لوله گاز به ویژه ارائه خط لوله، كمپرسور گاز و دیگر دستگاھھای مربوط در محدوده خاك این كشور، به ارزش 500 میلیون دلار افزایش داده و از مشاھده روند كند در پیشرفت پروژه مشترك گاز در خاك پاكستان ابراز نگرانی كردہ است.

مقامات اسلام آباد این اطمینان را به ایران داده‌اند كه با توجه به موعد مقرر از سوی تھران احداث خط لوله پروژه آی پی را در اسرع وقت به اتمام خواهند رساند و پاكستان فقط بدنبال مشاركت و سرمایه گذاری روسیه و چین در زمینه اجرای این پروژه است.

یك مقام رسمی پاكستان كه نام وی فاش نشده است، گفت: دولت اسلام آباد ھم اكنون پیش‌نویس توافقنامه ای را در خصوص مشاركت روسیه برای تكمیل و اجرای پروژه مشترك گاز ایران و پاكستان به مسكو ارسال كرده است.

طبق قرارداد امضا شده بین تهران و اسلام آباد در سال 2010، گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشھر به بندر 'نوابشاه' در جنوب پاكستان منتقل خواهد شد.

بر اساس این قرارداد خط لوله انتقال گاز تا هند ادامه خواهد داشت كه به همین دلیل به خط لوله صلح معروف شده است، ایران قرار است از فروردین ماه 1393 (2014) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمكعب گاز طبیعی (سالانه هفت میلیارد و 800 میلیون متر مكعب) به پاكستان صادر كند.

این خط لوله در خاك ایران از استان های بوشهر، جنوب استان فارس، هرمزگان، كرمان، سیستان و بلوچستان عبور می كند.

پیشتر، كمیسیون نفت و منابع طبیعی پارلمان ملی پاكستان با اظھار نگرانی نسبت به افزایش بحران انرژی از وزارت نفت این كشور خواسته بود كه در تكمیل این پروژه تسریع نماید و برنامه ریزی ھای مناسبی برای پایان دادن به بحران انرژی برای یك دوره بلند مدت اقدام كند.

1592

آساق ** 1095



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، علی دایی پس از تساوی مقابل نفت تهران، گفت: تیم ما بسیار دیر جمع شد و با وجود این مساله توانستیم در دیدار مقابل نفت تهران نتیجه خوبی بدست آوردیم. تیم نفت تهران از مدت ها قبل تمرینات خود را آغاز كرده و به هیچ عنوان وضعیت آنها با ما قابل قیاس نیست.

وی با انتقاد از عملكرد داور بازی، ادامه داد: متاسفانه داور بازی با اشتباهات خود مانع از پیروزی ما شد و فكر می كنم راه آهن می توانست سه امتیاز این دیدار را بدست آورد.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری با انتقاد از وضعیت ورزشگاه دستگردی، گفت: نور این ورزشگاه بسیا كم است و در صورت عدم تقویت نور دستگردی این ورزشگاه در ماه رمضان با مشكلات اساسی روبه رو خواهد شد. مشكل نور در گلی كه ما دریافت كردیم نیز قابل احساس بود و حتی فرشید كریمی دروازه بان ما نیز این مساله را تایید كرد.

وی در خصوص مشكلات موجود برای پخش زنده دیدار های لیگ برتر، اظهار داشت: فكر می كنم حق فوتبال بسیار بیشتر از آن چیزی است كه دریافت كرده اما در این خصوص من تصمیم گیرنده نیستم.

وی در خصوص دستور فدراسیون فوتبال برای برگزاری تمرینات تیم ها در ماه مبارك رمضان پس از افطار، تصریح كرد: تنها كاری كه قابل انجام برگزاری تمرین ها در زمان های نزدیك به افطار است زیرا هیچ تیمی شرایط برگزاری تمرین بعد از افطار را به دلیل مشكلات محل تمرین ندارد.

تیم فوتبال راه آهن شهرری در هفته نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در دیدار مقابل نفت تهران به نتیجه تساوی یك بر یك رسید.

ورزشی **9118**



:: برچسب‌ها: عکاسی , پارک , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'سید كمال هادیانفر' روز پنج شنبه در حاشیه نشست روسای پلیس فتای استانها در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جلسات مشترك زیادی با بانك مركزی داشتیم كه در این جلسات هشدارهای لازم در خصوص درگاه‌ها و حفره‌های بانك‌ها به روسای بانك‌ها رسما ابلاغ شده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ویروس mahdi گفت: شركت كلبرسی این ویروس را شناسایی و عنوان كرده است كه این ویروس به ایران نیز حمله كرده است.

هادیانفر با بیان اینكه تاكنون هیچ آسیب و گزارش جدی در مورد ضربه زدن این ویروس به سامانه‌های كشور دریافت نشده است، گفت: اساسا كشورهایی همچون آمریكا و اسرائیل نسبت به تولید این گونه ویروس‌ها اقدام می‌كنند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه این اطلاعات به سرورهای كانادایی منتقل می‌شود، اما ممكن است از VPNهای كانادایی استفاده شده باشد و كشور مقصد كانادا نباشد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با بیان اینكه موضوعات اجتماعی، فرهنگی و دینی از دیگر جرایم فضای مجازی است، گفت: این جرایم با هدف تغییر باورهای دینی جوانان انجام می شود. پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تلاش زیادی برای دستگیری این مجرمین دارد، اما یكی از مشكلات نبود منع قانونی برای فعالیت اینگونه مجرمین در شبكه های اجتماعی است.

** در پانزده ماه گذشته جرایم فضای مجازی رشد تصاعدی داشته است

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی به فعالیت 15 ماهه این نیرو اشاره كرد و گفت: نكته قابل توجه رشد تصاعدی جرایم فضای مجازی و سایبری در این مدت است.

وی تصریح كرد: در سال 89 مبارزه با جرایم فضای مجازی در پلیس آگاهی تعریف شده بود كه در آن سال یك هزار 35 جرم سایبری انجام شده بود و تنها 320 فقره آن كشف شد.

سردار هادیانفر به تاسیس پلیس فتا در اواخر سال 89 اشاره كرد و گفت: در سال 90 شاهد رشد 57 درصدی این جرایم بودیم كه به عدد چهار هزار و نه فقره رسید. در 15 ماهه تاسیس پلیس فتا پنج هزار و 324 فقره جرم در فضای مجازی و سایبری رخ داده است كه 60 درصد آن منجر به كشف شده است.

رییس پلیس فتا در ادامه به رصد سایت‌های فروش داروهای غیر مجاز كه بعضا كشنده هستند، اشاره كرد و گفت: افراد برای سودجویی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و غیربهداشتی در شبكه‌های اینترنت می‌كنند كه اساسا این عمل غیرمجاز بوده و هیچ مجوزی برای آنان صادر نشده است.

وی همچنین به همكاری و تبادل اطلاعات با پلیس های كشورهای جهان اشاره كرد و گفت: سال گذشته در یك عملیات (پانك آ 4) با پلیس 74 كشور جهان همكاری كردیم كه عملكرد پلیس ایران در این عملیات در رده های نخست قرار گرفت و در زمره پلیس های موفق این عملیات مشترك بودیم. در حال حاضر پلیس فتا با هماهنگی اینترپل در صدد طرح‌ریزی عملیات مشترك 'پانك‌آ 5 ' است.

** آخرین وضعیت حمله سایبری به شركت نفت

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در مورد آخرین وضعیت حمله سایبری به شركت نفت نیز گفت: پلیس فتا پس از چند روز از ورودش به این پرونده توانست درگاهی را كه این تیم هكر از طریق آن به شركت نفت ورود پیدا كرده بود را شناسایی كند اما نكته قابل توجه آن است كه IP این هكرها از طریق provider آمریكایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینكه پلیس با هماهنگی مقام قضایی از آمریكا درخواست كرده است كه مالك IPهای هكرهای حمله‌كننده به شركت‌ نفت را معرفی كند، گفت: این اقدام پلیس ایران كاملا رسمی است اما آمریكا تا این لحظه در قبال این درخواست رسمی سكوت كرده است.

سردار هادیانفر سرقت اسرار و اطلاعات مردم را یكی دیگر از جرایم فضای سایبری دانست و گفت: مردم باید در استفاده از كافی نت ها دقت بیشتری داشته باشند زیرا سیستم های برخی از آنان قابل اعتماد نیست.

وی در ادامه با اشاره به پرونده‌ای دیگر در خصوص سرقت اطلاعات، گفت: فردی در خارج از كشور اقدام به طراحی بدافزاری كرده بود كه این فرد در خارج از كشور اقدام به شناسایی مجرمانی در داخل كشور كرده بود.

هادیانفر با بیان اینكه این فرد برنامه طراحی شده خود را از طریق میل به همدستانش در ایران ارسال كرده بود، گفت: این برنامه در كافی‌نت‌ها نصب و مردم با مراجعه به كافی‌نت‌ها، اطلاعات خود را ناخواسته در اختیار این افراد قرار می‌دادند.

وی با بیان اینكه این برنامه اساسا برای سوء استفاده از اطلاعات افراد طراحی شده بود، گفت: اطلاعات مردم آنلاین به خارج از كشور ارسال می‌شد.

این مقام انتظامی با بیان اینكه تاكنون دو هزار نام كاربری و رمز ورود افراد برای فردی كه در خارج از كشور است، ایمیل شده است، گفت: اطلاعات بانكی مال‌باختگان به صورت مرحله‌ای در اختیار مجرمان در داخل كشور قرار داده می‌شد و از آنان سوء استفاده می‌شد.

اجتمام** 1379** 1418



:: برچسب‌ها: سبز , اتومبیل , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دیدار تیم های فوتبال نفت تهران و راه آهن شهرری امروز در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران در تهران برگزار شد.

این دیدار در پایان با نتیجه یك بر یك به پایان رسید و دو تیم امتیاز ها را تقسیم كردند. گل تیم فوتبال راه آهن شهرری را در این دیدار مجتبی شیری در دقیقه 46 به ثمر رساند.

یعقوب كریمی در دقیقه 72 موفق شد گل تساوی نفتی ها را به ثمر رساند تا این تیم از شكست در هفته نخست فرار كند.

هدایت راه آهنی ها بر عهده علی دایی است و منصور ابراهیم زاده سرمربی فصل گذشته ذوب آهن هدایت نفت تهران را بر عهده داشت.

ورزشی **9118**



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , توکیو , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی، 'هادی قدكچی ' در اولین نشست مشترك محققان موسسه رازی و نمایندگان صنعت طیور شمال كشور افزود: باید راهكارهای ایجاد تعامل بیشتر بین بخش تحقیق و صنعت برای حل مشكلات بهداشتی صنعت مرغداری و جلوگیری از آسیب های ناشی از بیماری های طیور اندیشیده شود.

وی با اشاره به اهمیت صنعت مرغداری اظهار داشت: محققان و كارشناسان این موسسه چندین نوبت به شمال كشور كه در حدود 30 درصد از مرغ كشور در آن مناطق تولید می شود، اعزام شده اند.

قدكچی گفت: موسسه رازی علاوه بر تولید فرآورده های بیولوژیك، وظیفه خود می داند تا مشكلات این صنعت را از نزدیك ببیند و درك كند و برای یافتن راه حل منطقی تلاش كند.

وی اضافه كرد: آزمایشگاهها و تمام بخش های موسسه رازی این آمادگی را دارند تا با همكاری سازمان دامپزشكی كشور و با تعامل مرغداران، در راستای ارتقا و تقویت صنعت مرغداری كشور حركت جدیدی را آغاز كنند.

وی ادامه داد: برای تقویت ارتباط و تعامل بین بخشهای تحقیق و صنعت در راستای حل مشكلات مربوط و افزایش تولید در صنعت مرغداری كشور باید هیاتی با حضور تعدادی از محققان این موسسه، مدیر كل بیماریهای طیور سازمان دامپزشكی كشور و یك نماینده از مرغداران هر استان تشكیل شود تا نسبت به بررسی و تصمیم گیری در خصوص نحوه تعامل و همكاریهای مشترك برنامه ریزی شود.

گفتنی است نمایندگان صنعت طیور شمال كشور از نمایشگاه دائمی روابط عمومی موسسه رازی و بخش تحقیق و تشخیص بیماریهای طیور این موسسه بازدید كردند.

موسسه تحقیقات واكسن وسرم سازی رازی در كرج مركز استان البرز مستقر است. ك/1

7411/1027



:: برچسب‌ها: عکس , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'رحمت الله جوادی پور' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه كه شب گذشته در خط راه آهن مجاور شهر 'سفید شهر' از توابع آران و بیدگل رخ داد، منجر به كشته شدن 'رمضان مقنی' شد.

وی مدعی شد: فرد كشته شده بدون توجه به عبور قطار، در حال پیاده روی بر روی ریل بود.

سفید شهر با جمعیت بیش از شش هزار نفر در10 كیلومتری شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

شهرستان آران و بیدگل در 200 كیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

1724/7429



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، 'یحیی گل محمدی' پنج شنبه شب پس از پایان دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران در جمع خبرنگاران افزود: بازیكنان ما هرچه می خواستیم در میدان پیاده كردند و با جنگندگی خوب در حملات موفق بودند.

وی ابراز داشت: شناخت خوبی از نحوه بازی پیكان داشتیم و تاكتیك امروز ما طوری طرح ریزی شده بود كه با پوشش فضاها و توپ گیری اقدام به حملات سریع می كردیم.

وی با اشاره به مصدومیت دو بازیكن خود در این دیدار گفت: اكبر صادقی و محسن بیات به دلیل مصدومیت از زمین خارج شدند اما آسیب دیدگی آن ها شدید نیست و می توانند هفته بعد ما را همراهی كنند.

گل محمدی ادامه داد: مصدومیت محسن خلیلی بهبود یافته است و او از این هفته تمرینات گروهی خود را آغاز می كند.

وی افزود : تیم جوانی را جمع كرده ایم و بازیكنان سال گذشته را حفظ كرده ایم تا بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: تمامی بازیكنان مورد نظر من با توجه به بودجه باشگاه جذب شدند و در فصل نقل و انتقالات خوب عمل كردیم.

سرمربی صبا ادامه داد: همیشه آماده ترین ها در تركیب تیم قرار می گیرند اما هر بازی شرایط خاص خود را دارد و بازیكنان مورد نظر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: سعی داریم بیشترین امتیاز را از بازی های خانگی بگیریم تا در جمع مدعیان قرار بگیریم و روحیه بازیكنان خود را تا حد قهرمانی لیگ برتر بالا برده ایم.

دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران از چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه چهار بر صفر در ورزشگاه یادگار امام راحل قم به سود صبا پایان یافت. ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان در این تجمع با سردادن فریاد 'مرگ بر اسراییل'، 'ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده'، 'دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد'، 'یا ایهاالمسلمون اتحدوا، اتحدوا'، 'وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد'، 'سكوت هر رسانه خیانت است به قرآن' و 'هیهات من الذله'، حمایت خود را از مسلمان مظلوم میانمار اعلام كردند و خواستار واكنش مجامع بین المللی در برابر كشتار مردم مسلمان و بی گناه میانماری شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن پلاكادرهایی كه بر روی آن به زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده بود 'نسل‌كشی بس است' و 'مجامع بین‌المللی به داد میانماری‌ها برسید'، تصاویری نیز از كشتار اخیر مسلمانان میانمار را حمل می كردند.

'محمد پهلوان' دبیر كل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در این جا حضور یافتند تا نسل كشی حكام ظالم را محكوم كنند.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد نسل كشی، ظلم و قتل عام مسامانان در دنیا هستیم، این در حالیست كه سازمان های بین المللی كه خود را مدافع حقوق بشر می دانند، نسبت به این كشتار بی توجه بوده و سكوت كرده اند.

دبیر كل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در چند ماه گذشته نیز مردم مسلمان میانمار در سكوت مجامع بین المللی و افرادی كه باید در این زمینه پاسخگو باشند، قتل عام می شوند.

پهلوان افزود: هدف از برپایی این تجمع آن است تا اذهان عمومی و مسوولان بین المللی را نسبت به این نسل كشی بیدار كنیم و بگوییم كسانی كه در ظاهر از حقوق بشر سخن می گویند، نسبت به حقوق مسلمانان بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان مسلمان در این خصوص بی تفاوت نخواهند ماند زیرا انعكاس این تجمع در رسانه ها بطور قطع در محافل بین المللی تاثیرگذار خواهد بود، و معتقدیم سكوت در برابر این نسل كشی یعنی تایید اقدام قاتلان، و افرادی كه سكوت می كنند با مجرمان شریك هستند.

پهلوان افزود: شنبه هفته آینده - اول مرداد ماه - نامه ای اعتراض آمیز نسبت به این كشتار خطاب به 'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل متحد به دفتر سازمان ملل متحد در تهران ارسال خواهیم كرد.

'نرجس شنبدی' دانشجوی رشته كتابداری دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در مورد حضور خود در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت:‌ مردم میانمار به وحشتناك ترین شكل ممكن قتل عام می شوند و همه در برابر این كشتار سكوت كرده اند، اما ما به عنوان دانشجویان مسلمان سكوت نخواهیم كرد و مطئمن هستیم كه این حضور تاثیرگذار خواهد بود.

'سمیرا احمدی' دانشجوی مدیریت دانشگاه زاهدان و دیگر فرد حاضر در این تجمع نیز گفت: به عنوان دانشجویان مسلمان به مدعیان حقوق بشر می گوییم كه كشتار انسان ها چه مسلمان و غیر مسلمان وحشیانه است و در برابر این حركت وحشیانه سكوت نخواهیم كرد و به عنوان انسانی مسلمان واكنش در برابر این كشتار را وظیفه و تكلیف دینی و شرعی خود می دانیم.

اعضای جامعه اسلامی دانشجویان سراسر كشور در ادامه این تجمع، در اعتراض به كشتار مسلمان مظلوم میانمار، بیانیه ای صادر كردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دین اسلام دین صلح، آرامش و عدالت است و مسلمانان در پرتو آموزه های وحیانی اسلام همواره در تعامل و صلح با سایر اقوام و ادیان زیسته اند، اما دولت هایی كه از آموزه های ادیان و صلح بهره ای نبرده اند، بدون پذیرش حق حضور تمام تمام تفكرات، رفتارهایی از خود نشان می دهند كه هراس آنان از ظهور و حضور دین الهی اسلام است.

این بیانیه همچنین می افزاید: كشتار وحشیانه مسلمانان بی دفاع توسط تندروان و دولت میانمار، خشم مسلمانان جهان و بخصوص دانشجویان ایران را برانگیخته است، كشتار هزاران بیگناه كه یادآور جنایات اسراییل جنایتكار علیه مردم مظلوم فلسطین است، و قتل عام مردم و علمای این كشور در حالی انجام می شود كه شاهد بی تفاوتی دولت های غربی و رسانه های وابسته به آنان هستیم.

دانشجویان در این بیانیه تاكید كردند: سازمان های بین المللی در حالی هر جا منافع آنان اقتضا كند با صدور قطع نامه های متعدد و ارسال ناظران حقوق بشر به رصد اوضاع كشورها می پردازند كه در كشوری نظیر میانمار كه قتل عام گسترده مسلمانان در آن بر كسی پوشیده نیست، موضع سكوت اختیار می كنند، آیا وقت آن نیست كه سازمان ملل با شكستن سكوت خود جلوی این رفتار وحشیانه دولت برمه كه در تضاد كامل با حقوق بشر است را بگیرد؟

این بیانیه می افزاید: امروز وظیفه مسلمانان و غیرمسلمان آزاده است كه به سازمان های بین المللی برای جلوگیری از ادامه این كشتار وحشیانه فشار بیاورند تا دولت برمه نتواند جنایتی نظر آن چه در فلسطین می گذرد را كه به آواره شدن انسان های مظلوم منجر شد، تكرار كنند.

طی هفته های اخیر و در نتیجه بدترین كشتار قومی در میانمار بیش از 20 هزار تن از مسلمانان این كشور به دست گروههای افراطی در استان 'راخین' كشته، شكنجه و با بی خانمان شده اند.

اجتمام ** 9105 ** 1071



:: برچسب‌ها: آسمان , طبیعت , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

در آخرین روز از بازی های بسكتبال این دوره از المپیاد و در بازی پایانی تیمهای ارومیه و اصفهان برابر هم قرار گرفتند كه در پایان تیم اصفهان توانست با نتیجه 84 بر 60 میزبان این دوره از رقابتها را شكست دهد.

در دیدار رده بندی نیز تیم دانشگاه مازندران با نتیجه 88 بر 54 فردوسی مشهد را شكست داد و سوم شد.

این مسابقات در سالن طوبی دانشگاه پردیس نازلو برگزار شد.

رقابتهای یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور از بیستم تیر ماه جاری با حضور 3500 ورزشكار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسكتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی آغاز و عصر چهارشنبه با معرفی تیمها و نفرات برتر به پایان رسید.

7126/583/ 3404



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

سیاستمداران ارشد لیبی برای شنیدن نتیجه انتخابات در هتلی در طرابلس جمع شده اند

نتایج اولین انتخابات در لیبی پس از سرنگونی حکومت سرهنگ معمر قذافی نشان می دهد که ائتلاف احزاب سکولار اکثریت آرا را در پارلمان کسب کرده اند.

حزب ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمود جبرئیل، نخست وزیر انتقالی پیشین، ۳۹ کرسی از مجموع ۸۰ کرسی اختصاص یافته به احزاب سیاسی را از آن خود کرده است.

این در حالی است که حزب اخوان المسلمین ۱۷ کرسی کسب کرده است.

از زمان سرنگونی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در ۹ ماه گذشته شورای ملی انتقالی اداره امور این کشور را به عهده داشته است و با مشخص شدن نتیجه انتخابات، مجلس جدید لیبی جایگزین این شورا خواهد شد.

مجلس جدید (مجمع ملی سراسری) همچنین وظیفه تعیین دولت موقت و نیز تهیه قانون اساسی جدید لیبی را به عهده خواهد داشت.

مجلس جدید که شامل ۲۰۰ عضو است شامل ده ها نامزد مستقل نیز خواهد بود.

رعنا جواد خبرنگار بی بی سی در طرابلس می گوید هنوز معلوم نیست که چه کسی رهبری مجلس را با کسب آرای اکثریت بر عهده گیرد.

وی افزود که این امر بستگی به آن دارد که اعضای مستقل مجلس که بیشتر آنها ناشناس هستند با چه حزبی اعلام وفاداری می کنند.

عبدالرحیم الکیب، نخست وزیر دولت انتقالی کنونی گفت که با اعلام نتیجه ها "زمان جشن گرفتن" آغاز شده است.

بزرگترین حزب لیبی، عدالت و سازندگی که عمدتا متشکل از اعضای اخوان المسلمین است، ضمن تبریک به احزاب دیگر گفت که موفق به کسب تعدادی کرسی شده است که برای اعضای مستقل کنار گذاشته شده بود.

آقای کیب گفت: "همه در لیبی بسیار خوشحال هستند. ما از دوستان و همکاران خود برای آن که به ما کمک کردند تا به این مرحله برسیم، بسیار سپاسگزاریم."

انتخابات تاریخی لیبی با حضور بیش از سه هزار نفر نامزد و برای تعیین ۲۰۰ عضو مجلس جدید این کشور برگزار شده است.

مجلس جدید دارای قدرت قانونگذاری است، اما هنوز مشخص نیست که چه نقشی در تدوین قانون اساسی جدید ایفا خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: سفر , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، مونتورو روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان اسپانیا گفت: خزانه خالی است و با ادامه برنامه ریاضت اقتصادی ، باید ساعت كاری را نیز در ادارات دولتی افزایش دهیم .

وی تاكید كرد : حقوق كارمندان بستگی به مالیات ها ی پرداختی دارد و در نتیجه اگر میزان مالیات ها افزایش نیابد، این خطر وجود دارد كه دولت قادر به پرداخت حقوق و دستمزد كارمندان نباشد.

مونتورو افزود: تا زمانیكه‌ كه تعداد كارمندان دولت افزایش می‌ یابد، 'موردی كه در سالهای بحرانی‌ اخیر در زمان دولت سوسیالیست ها رخ داد' و میزان مالیات ها افزایش پیدا نمی‌ كند ، پرداخت حقوق و دستمزد ادارات دولتی به یك مشكل تبدیل می‌ شود.

وزیر دارایی اسپانیا خاطرنشان كرد كه كارمندان دولت بخوبی می‌ دانند كه خزانه دولت خالی می باشد و همكاری و همدلی كارمندان دولت برای خروج هر چه سریعتر از بحران اقتصادی بسیار مهم و اساسی‌ است و در این ارتباط كارمندان دولت اولین افرادی خواهند بود كه خواهان خروج هر چه سریعتر از این وضعیت بحرانی‌ هستند.

دولت 'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا هفته گذشته اعلام كرد كه به منظور مقابله با بحران اقتصادی و در ادامه اصلاحات و ریاضت های اقتصادی خود، اضافه حقوق متعلق به كریسمس سال پیش رو و همچنین دو اضافه حقوق كارمندان در سال های آینده را تا سال 2015 میلادی از بودجه ادارات دولتی حذف خواهد كرد.

از زمانی‌كه راخوی برنامه ریاضت های اقتصادی در اسپانیا را اعلام كرده است، اسپانیا شاهد اعتراض های گسترده كارمندان ادارات دولتی نسبت به این تصمیم دولت بوده و این در حالی است كه اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

اروپام **1234**1080



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , نور , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا 'حسین قنادیان' چهارشنبه شب در حاشیه همایش مسوولان انجمن های نمایش بسیج استان های كشور در بجنورد به خبرنگاران اظهار داشت: این اعضا در انجمن های تئاتر، نمایش، خوشنویسی، عكس، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی و پویا نمایی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد این انجمن ها به 14 رشته هنری افزایش خواهد یافت و برنامه ریزی شده كه سال 1404 هنر نمایشی داشته باشیم و این موجب افتخار كشور خواهد بود.

وی با اشاره به مهجور ماندن هنر در جامعه، اظهار داشت: بسیج و هنرمندان بسیجی تلاش خواهند كرد تا هنر را احیا كنند.

قنادیان از آنچه كه تنزل ذائقه هنری مردم خواند ابراز تاسف كرد و افزود: اكنون شمار زیادی از آثار هنری كه در جامعه عرضه می شود فاخر نیست ولی مردم به همین هنرها قناعت كرده اند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان كشور گفت: باید ذائقه های مردم را تقویت كنیم چرا كه این وضعیت هنر زیبنده ایران اسلامی نیست.

قنادیان به كم كاری دستگاه های مسوول و هنرمندان اشاره كرد و افزود: اكنون بیشتر كارهای هنری از جمله متون هنر تئاتر،‌برگرفته و یا ترجمه ای از آثار خارجی است كه به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: امسال از سوی این سازمان سه جشنواره سراسری تئاتر، ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی در سطح كشور برگزار می شود.

همایش مسوولان انجمن های نمایش بسیج استان های كشور به مدت دو روز در تالار 'عمارت مفخم' بجنورد برگزار می شود. ك/2

7184/626



:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا محمد علی رستگار چهارشنبه شب در چهارمین مجمع عمومی هیات جودو استان خراسان شمالی در بجنورد تغییرات در قوانین المپیك و برخی اختلافات داخلی در فدراسیون جودو را از دیگر علل ناكامی ورزشكاران جودو برای حضور قدرتمند در المپیك 2012 لندن اعلام كرد.

وی اظهارداشت:در المپیك آتن و پكن به ترتیب هفت و هشت جودوكار ایران جواز حضور در این تورنمنت بین المللی را كسب كرده ولی در المپیك لندن ما دو سهمیه را كسب كردیم.

وی افزود: به دلیل مصدومیت محمدرضا رودكی و عدم حضورش در المپیك لندن ما در این تورنمنت ورزشی جهانی با یك جودو كار شركت خواهیم كرد.

رستگار اضافه كرد: تمام تلاش فدراسیون جودو حضور قدرتمند در المپیك برزیل است و از حالا مقدمات كار برای حضور مقتدر در این رویداد ورزشی ایجاد شده است.

سرپرست فدراسیون جودو گفت:برای حضور مقتدر در المپیك آینده باید رقابتهای جودو در سطح استانی و قهرمانی كشور با قدرت ادامه یابد و استعدادهای درخشان این رشته ورزشی نیز از سوی كارشناسان شناسایی شوند.ك2

2712



:: برچسب‌ها: اقیانوس , اسکاتلند , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی سعیدلو' شامگاه چهارشنبه درآِیین پایانی كنفرانس بین المللی علمی جنبش عدم تعهد اظهار داشت:همه ما می‌دانیم كه این جنبش بعد از سازمان ملل، بزرگترین تشكل سیاسی بین دولت‌ها است و حدود دو سوم اعضای سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در آن عضویت دارند.

وی تاكید كرد: چنین تشكیلاتی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نهفته در آن، باید برون دادهای مشخص‌تر و كاراتری داشته باشد.

معاون امور بین الملل رییس جمهور افزود: اكنون كه نظام اقتصادی سرمایه‌داری به بن‌بست رسیده و دامنه بحران به صورت روزافزون در كشورهای وابسته به این نظام رو به گسترش است، لازم است ساختار این جنبش با نگاهی علمی تغییر یافته تا بتواند با مأموریتی جدید در عرصه‌های پیش‌رو، گام‌های علمی‌تری بردارد.

وی ادامه داد: این جنبش بویژه باید با هدف‌ تأثیرگذاری بر مناسبات بین‌المللی در قبال وقایع جهانی بخصوص اتفاقاتی كه امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد، موضع‌گیری كند.

سعیدلو تاكید كرد: اینكه كشورهای غیرمتعهد در قبال زیاده خواهی برخی كشورها موضع گیری صریح و جدی داشته باشد، خواسته بجا و برحقی است.

معاون امور بین الملل رییس جمهور افزود: این جنبش باید متعهدانه به منشور خود باز گردد و اهدافی چون مبارزه با نژادپرستی و رهایی مردم از چنگ استعمار كه جزء آرمان‌های بنیادین خود قرار داده است، متجلی كند و دنبال ساز و كارهایی باشد كه بتواند حقوق ملت‌های خود را استیفاء نماید.

وی با اشاره به مطالعات و تحلیل‌ها و بررسی‌هایی كه در این كنفرانس علمی ارایه شد، ابراز امیدواری كرد كه این مطالعات و بررسی ها با تكیه بر آموزه های دینی مدخل شایسته‌ای برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو عدم تعهد باشد و این خود گامی بلند برای تحقق اهداف این اجلاس كه همانا صلح پایدار در سایه مدیریت مشترك جهانی است، خواهد بود.

معاون امور بین الملل رییس جمهور با اشاره به استقبال سران كشورها از دعوت رییس جمهوری اسلامی ایران برای شركت در اجلاس غیرمتعهدها اظهار داشت: دیدار با سران و مقامات كشورهای جنبش عدم تعهد و گفت‌‌وگو با آنان در زمینه‌های گوناگون، از جمله اقدامات مهمی بود كه با توجه به تأكید ریاست جمهوری ، از همان ابتدا مورد اهتمام جدی قرار گرفت.

سعیدلو افزود: یكی از نكات برجسته‌ای كه جا دارد به آن اشاره كنم، استقبال بی‌نظیر آنان از دعوت ریاست محترم جمهوری برای شركت در شانزدهمین اجلاس تهران بود؛ این استقبال به قدری چشمگیر بود كه هر ایرانی در مواجهه با آن احساس سربلندی و غرور می‌ كرد.

وی تاكید كرد: در خلال این دیدارها و مشاهده واكنش‌های مثبت سران كشورهای عضو جنبش برای حضور در این اجلاس، این نكته به خوبی آشكار می‌شد كه نظریه مشاركت همگانی در مدیریت جهانی كه از سوی ریاست محترم جمهوری مطرح گردیده، قابلیت‌های اجرایی در خور توجهی دارد.

معاون امور بین الملل رییس جمهور گفت: همان‌گونه كه فرهیختگان این كنفرانس علمی می‌دانند، این جنبش جهانی، تجلی اراده نمایندگان ملت‌های عضو برای همكاری مشترك در دستیابی به آرمان‌های رفیع ملل جهان همچون صلح،‌ امنیت،‌توسعه و پیشرفت اقتصادی است و انتظار می‌رود نتایج حاصل از این حركت علمی بتواند در اجلاس آتی در تكوین ایده همكاری و همسویی كشورهای مستقل جهان، برای نیل به همگرایی و تحقق توسعه پایدار در اقصی نقاط مثمر ثمر واقع شود.

سعیدلو از اندیشمندان، اساتید، پژوهشگران و اصحاب رسانه و به ویژه سخنرانان این كنفرانس علمی برای شركت در این كنفرانس تشكر كرد و گفت: از همه كسانی كه با ارایه راهكارها و پیشنهادهای خود نقش تأثیرگذار و ارزنده‌ای در غنابخشی به شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد داشته‌اند،‌ سپاسگزاری می كنم.

1592

/سیام 9103



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
دیده‌بان حقوق بشر

دیده‌بان حقوق بشر مجازات اعدام را "برخورد ظالمانه" توصیف کرده است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان خواسته که در مورد حکم دادگاه نظامی برای اعدام یک سرباز افغان تجدید نظر کند.

این سرباز، به نام عبدالبصیر، اوایل سال جاری میلادی پنج سرباز فرانسوی را در ولایت کاپیسا، در شمال کابل به ضرب گلوله به قتل رساند.

روز گذشته (سه شنبه، ۲۷ سرطان / تیر) وزارت دفاع افغانستان گفت که این سرباز به اعدام محکوم شده، اما اجازه خواهد داشت تا در مورد حکم دادگاه خواستار تجدید نظر و برگزاری جلسه دیگر دادگاه شود.

دیده‌بان حقوق بشر می گوید که مجازات اعدام، "برخورد ظالمانه ای" است که حتی در مورد افرادی چون عبدالبصیر که پنج همکار فرانسوی خود را کشته، باید از اجرای آن جلوگیری صورت گیرد.

یک اعلامیه دیده‌بان حقوق بشر می گوید: "رئیس جمهور کرزی باید در مورد این حکم و سایر احکام اعدام در افغانستان، تجدید نظر کند."

مقامات افغان در زمان تیراندازی عبدالبصیر به سربازان فرانسوی در ولایت کاپیسا که در ماه جنوری امسال روی داد، گفتند که این حادثه بدنبال یک درگیری لفظی صورت گرفته است.

این سرباز افغان که در زمان حمله، در یک عملیات مشترک برای جستجوی یک فرمانده محلی طالبان شرکت داشت، بلافاصله پس از تیراندازی بازداشت شد.

'غیرشفاف و مبهم'

وزارت دفاع افغانستان جزئیات بیشتری در مورد جریان محاکمه عبدالبصیر ارایه نکرده و این را هم نگفته که انگیزه‌ او برای تیراندازی به سربازان فرانسوی چه بوده است.

سربازان افغان

اطلاعاتی در مورد چگونگی برگزاری محاکمه عبدالبصیر منتشر نشده است

دیده‌بان حقوق بشر همزمان با درخواست تجدید نظر در مورد اعدام عبدالبصیر، نسبت به وضعیت قوه قضایی افغانستان و چگونگی محاکمه افراد متهم، ابراز نگرانی کرده است.

این سازمان در اعلامیه خود گفته که سیستم عدلی افغانستان هم در بخش نظامی و هم در بخش غیرنظامی، هنوز ضعیف است و در بسیاری موارد، تصمیم گیری در دادگاه ها، براساس اعتراف افراد متهم صورت می گیرد که به گفته دیده‌بان حقوق بشر، در مواردی براساس شکنجه از زندانیان گرفته می شود.

اعلامیه افزوده: "مطالعات سازمان ملل متحد و سایر نهادها نشان می دهد که وکلای مدافع و قاضی ها در افغانستان، به شدت آلوده به فساد هستند. سیستم عدلی افغانستان معمولا غیرشفاف و مبهم است و اطلاعات در مورد آن، به سادگی قابل دسترس نیست."

قوانین افغانستان، اجرای مجازات اعدام را مجاز می داند و هر حکم اعدام، قبل از اجرا باید از تائید رئیس جمهوری بگذرد.

در ده سال گذشته، دولت افغانستان چندین مورد اعدام را تائید کرده که برخی از آنها، در مورد افرادی اجرا شده که در فعالیت های تروریستی دست داشته اند، از جمله اعدام فردی که به شعبه یک بانک خصوصی در شهر جلال آباد حمله کرد و نزدیک به چهل نفر در آن کشته شدند.



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , حیوانات , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا از بیروت، وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام با اشاره به تاریخ درخشان مبارزات قهرمانانه مردم غیور و عزیز لبنان در دفاع از سرزمین خود در برابر تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی، این مقاومت ها را مایه فخر و مباهات همه آزادگان جهان برشمرده و تاکید کرده است: پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در راس افتخارات مردم عزیز لبنان به یادگار مانده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ثبات، امنیت، آبادانی و سربلندی لبنان آرزوی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است و بی‌شک با درایت مقام‌ها، رهبران و گروه‌های مختلف سیاسی شاهد لبنانی پیشرفته و زیباتر خواهیم بود و مناسبات برادرانه بین دو کشور نیز در همه زمینه‌ها توسعه خواهد یافت.

در این ملاقات درباره ی اجلاس جنبش عدم تعهد که از تاریخ 5 -10 شهریور در سطوح کارشناسان، وزراء و سران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می گردد، گفت وگو شد.

وزیر خارجه لبنان در این دیدار ضمن تشکر از وزیر خارجه کشورمان، مراتب تقدیر خود و دولت لبنان را نسبت به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از این کشور ابراز کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این دیدار از اهتمام لبنان به پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به ویژه حضور و سخنرانی وزیر خارجه لبنان در مراسم برگزار شده در منطقه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی در مارون الراس تقدیر کرد.

برون مرزي**1423**



:: برچسب‌ها: زمستان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
اچ اس بی سی

کارل لوین، رییس کمیته فرعی دائمی سنا گفت در ۸۵ درصد موارد، معامله با ایران پنهان شده است

یکی از کمیته های مجلس سنای آمریکا تحقیقی را انجام داده که نشان می دهد بانک اچ اس بی سی، بزرگترین بانک اروپا، تخلفات چشمگیری از جمله شستشوی پول انجام داده و تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است.

روز سه شنبه، مقام های ارشد پیشین و کنونی این بانک در مجلس سنای آمریکا حاضر شدند تا درباره این تخلفات پاسخ دهند.

کارل لوین، رییس کمیته فرعی دائمی سنا، درباره تخلف های این بانک در مورد ایران گفت: "تحقیقات یک بازرس ثالث نشان داده که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷، حدود ۲۵ هزار معامله بانکی در شعبه های این بانک صورت گرفته که مربوط به ایران بوده است. این معاملات بیش از ۱۹ میلیارد دلار ارزش داشته و در ۸۵ درصد موارد معامله با ایران پنهان شده است."

این بانک برای پنهان کردن فعالیت های خود، در اسناد مربوط به معاملات، نام ایران را حذف کرده است. در مواردی هم به مشتریان خود یاد داده که چگونه تحریم های دولت آمریکا را، با باز کردن حساب در کشورهای مختلف دور بزنند.

سیستم های شناسایی نقض تحریم ها نیز وجود داشته که کارمندان بانک از اجرایی کردن آنها خودداری کرده اند.

پولشویی میلیاردها دلار پول نقد کارتل های مواد مخدر در مکزیک نیز قسمت دیگری از اتهام ها بود.

به گفته آقای لوین، روسای بانک اچ اس بی سی در لندن از آنچه که اتفاق می افتاد باخبر بودند، اما اجازه دادند این رفتارهای به گفته او "گمراه کننده" ادامه یابد.

در پاسخ به اتهام ها، روسای حاضر در کمیته گفتند که به دلیل گستردگی بانک و متعدد بودن شعبه های آن، در بسیاری از موارد، نظارت بر عملکرد آنها دشوار بوده است.

آنها گفتند تغییراتی را در ساختار بانک دادند، اما نتیجه بخش نبوده است.

در این میان، دیوید باگلی، یکی از روسای بانک اچ اس بی سی، در برابر کمیته فرعی سنا از مقام خود استعفا کرد. او گفت اکنون زمان آن رسیده که فرد دیگری مسئولیت ها را بر عهده گیرد.

آیرین دورنر، رییس واحد آمریکایی این بانک نیز گفت که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ کارمند متخصص برای بررسی قانونی بودن فعالیت ها استخدام کرده است.

خانم دورنر همچنین از کمیته فرعی سنا به خاطر عملکرد "تاسف آور" بانک عذرخواهی کرد.

ماتیو لویت، محقق موسسه مطالعات خاورمیانه در واشنگتن و کارشناس سابق وزارت دارایی آمریکا به بی بی سی فارسی گفت اتفاقی که درباره بانک اچ اس بی سی افتاد، می تواند آغازی باشد برای ایجاد رابطه نزدیکتر میان دولت آمریکا و بخش خصوصی، رابطه ای که در آن بتوان به توازنی برای رعایت تحریم ها و سودآوری بانک ها رسید.

آقای لویت گفت بانک ها به دنبال برآورده کردن مسئولیت های خود در مقابل سهامدارانشان هستند. به گفته او برای آنها سودآوری، بسیار مهم است و مرتب در حال تصمیم گیری درباره خط قرمزهای تحریم و سودآوری هستند.

به گفته آقای لویت معامله با ایران هم، مانند موارد بسیار دیگر، برای بانک ها سودآورد است.

با این حال، آقای لویت می گوید زیانی که بانک اچ اس بی سی از گزارش اخیر خواهد دید، تنها مالی نخواهد بود و اعتبار این بانک خدشه دار شده است.

این در حالی که ارزش سهام این بانک در معاملات روز سه شنبه بازارهای بورس کاهش پیدا کرد.

بانک اچ اس بی سی در ۸۰ کشور جهان شعبه دارد اما رییس این بانک گفت در پی انتشار گزارش اخیر، برخی از شعبه های آن تعطیل شده اند.



:: برچسب‌ها: اسپانیا , ایتالیا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'صفدر رحمت آبادی' كه برای بررسی واحدهای صنعتی اسد آباد به این شهرستان سفر كرده است روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از تولید ملی دولت در سال 91 گام های خوبی برداشته است.

به گفته وی در همین راستا سه درصد از اصل سپرده بانك ها نزد بانك مركزی در اختیار بانك صنعت

و معدن و كشاورزی قرار گرفت و 37 درصد از منابع بانكی نیز به بخش صنعت كشور اختصاص یافت.

وی اختصاص ردیف بودجه مستقل برای حمایت از تولیدات داخلی را از دیگر برنامه های در دست اقدام این وزارتخانه دانست و گفت: در سال حمایت از تولید ملی تدوین قانون جدید استفاده از توان حداكثری از تولید داخلی را نیز در اولویت داریم.

معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت طی حكمی از طرف وزیر به عنوان معین استان های كرمانشاه و همدان منصوب شد تا نسبت به پیگیری مصوبات سفرهای استانی هیات دولت و ستاد تسهیل استان و بررسی مسائل و مشكلات بخش صنعت، معدن و تجارت اقدام كند.

وی امروز همچنین در ستاد تسهیل و پشتیبانی امور واحدهای تولیدی كه برای اولین بار در سطح استان تشكیل شد, حضور یافت.

7521/575/320



:: برچسب‌ها: انگور چینی , سیاه و سفید , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، روزنامه ' مردم ' با اشاره به استقبال مصری ها از ' هیلاری كلینتون ' با پرتاب كفش و برپا كردن اعتراض های گسترده، نوشت: ناخرسندی ملت ها از سیاست های آمریكا نشانگر شكست راهبردهای واشنگتن در خاورمیانه است.

این روزنامه با اشاره به اینكه آمریكا در خاورمیانه به مخمصه افتاده است، افزود: واشنگتن در خصوص حل مسایل خاورمیانه توفیقی نداشته و نتوانسته است از تشدید خشونت ها جلوگیری كند.

ارگان حزب حاكم چین به سیاست های غلط آمریكا از جمله درقبال ایران اشاره كرده و می نویسد: آمریكا امروز با مشكلات زیادی در همه كشورها و منطقه خاورمیانه روبرو است و تنها راه فرارش این است كه با كشورهایی كه آنها را دشمن خود تصور می كند، از در دوستی وارد شود.

روزنامه مردم در این مطلب از آمریكا خواسته است كه سیاست هایش را در قبال ایران ، سوریه ،مصر و مساله فلسطین تغییر دهد و راه دوستی در پیش گیرد.

این روزنامه دیروز نیز در تحلیلی نوشت كه بیشتر كشورهای آسیایی بخصوص در منطقه آسیای شرقی زیر بار سلطه جویی های آمریكا نمی روند.

روزنامه مردم افزود: بی ثباتی هایی كه نیروهای آمریكایی در منطقه آسیای شرقی ایجاد كرده اند ، مورد پذیرش كشورهای این منطقه نیست.

این روزنامه خاطر نشان كرد كه سفرهای وزیر خارجه آمریكا به كشورهای آسیایی نشان می دهد كه واشنگتن بطور جدی درگیر بحران های نظامی ، سیاسی و اقتصادی است .

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: خیابان , فلوریدا , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

کیم جونگ اون، در پی مرگ پدرش رهبری کره شمالی را در دست گرفت

رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کرده اند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور به عنوان "مارشال" دست یافته است.

"مارشال" بالاترین درجه نظامی در کره شمالی است. بنا بر گزارش ها آقای کیم با در اختیار گرفتن این عنوان کنترل خود را بر ارتش بیشتر کرده است.

این اقدام در پی تغییرات عمده ای است آقای کیم در روزهای اخیر در ارتش داده است. در جریان این تغییرات دو روز پیش ری یونگ هو، فرمانده کل ارتش کره شمالی "به علت بیماری" از تمام سمت های خود برکنار شد و ژنرال کمتر شناخته شده ای جایگزین او شد.

کیم جونگ اون، در پی مرگ پدرش (کیم جونگ ایل) در دسامبر ۲۰۱۱ رهبری کره شمالی را در دست گرفت.

عنوان مارشال پیشتر به کیم جونگ ایل داده شده بود. این عنوان دو ماه پس از مرگش، در هفتادمین سالگرد تولدش به او اعطا شد.

در اطلاعیه ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کره منتشر شده آمده است: "تصمیم گرفته شد که عنوان مارشال جمهوری دمکراتیک خلق کره به کیم جونگ اون، فرمانده عالی ارتش خلق کره اعطا شود."

بر اساس این اطلاعیه "کمیته مرکزی و کمیسیون مرکزی نظامی حزب کارگر کره، کمیسیون دفاع ملی و ریاست شورای عالی خلق جمهوری دمکراتیک خلق کره مشترکا این تصمیم را اتخاذ کرده اند."

ری یونگ هو (چپ)از مقام های ارشد حزب حاکم کارگر بود

لوسی ویلیامسون، خبرنگار بی بی سی در سئول می گوید که اعطای این عنوان نشان از آن دارد که آقای کیم قصد دارد مانند پدرش از طریق ارتش بر کشور حکمرانی کند و بر قدرت خود بیفزاید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی که توسط دولت اداره می شود اعلام کرد که روز یکشنبه ۲۵ تیر (۱۵ ژوئیه) در نشست حزب کارگر این کشور، تصمیم گرفته شد که آقای ری یونگ هو از تمام مناصب نظامی و غیر نظامی خود برکنار شود و کلیه اختیارات وی نیز سلب شود.

با توجه به نقش کلیدی او در انتقال قدرت به کیم جونگ اون پس از مرگ پدرش، برکناری ناگهانی او بسیاری از ناظران را شگفت‌زده کرد.

ری یونگ هو در مراسم گوناگون معمولا در میان کیم جونگ ایل و پسرش کیم جونگ اون می‌ایستاد.

وی یکی از هفت مقام ارشدی بود که هنگام مراسم تشییع جنازه کیم جونگ ایل، پسر وی را به همراه خودروی حامل تابوت دنبال می کرد.

آقای ری همچنین نایب رئیس کمیته مرکزی ارتش و از مقام های ارشد حزب حاکم کارگر بود.

روز گذشته (سه شنبه ۱۷ ژوئن) هیون یونگ چول به عنوان جایگزین آقای ری تعیین شد.



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , روز تعطیل , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

هنوز گرایش کلی مجلس لیبی مشخص نیست

نتیجه شمارش آرای نخستین انتخابات لیبی پس از برکناری معمر قذافی، بیانگر برتری انتلاف احزاب لیبرال در برابر اسلام گرایان است.

به گزارش رسانه های محلی، ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمود جبرئیل، نخست وزیر موقت موفق به کسب ۳۹ کرسی در مجمع ملی لیبی شده است.

این مجلس ۲۰۰ کرسی دارد که ۸۰ کرسی آن در اختیار احزاب است و مابقی به نمایندگان مستقل تعلق می گیرد.

تنها ۱۷ کرسی این مجلس در اختیار اسلام گرایان اخوان المسلمین قرار گرفته است.

هنوز گرایش کلی مجمع ملی لیبی به خاطر برتری داشتن تعداد نمایندگان مستقل به کرسی های احزاب مشخص نیست.

کاندیداها دو هفته وقت دارند تا شکایت خود را به کمیسیون انتخابات ارائه کنند.

این مجلس قرار است به مدت یک سال قانونگزاری کند و سپس انتخابات جدیدی برای جایگزینی آن برگزار خواهد شد.

یکی از وظایف اصلی این مجلس، تهیه پیشنویس قانون اساسی لیبی است.

آخرین انتخابات عمومی آزاد در لیبی در سال ۱۹۵۲ و پس از استقلال این کشور برگزار شد. آخرین انتخابات سراسری در این کشور نیز در سال ۱۹۶۵ برگزار شد که احزاب اجازه حضور در آن را نداشتند.



:: برچسب‌ها: تورنتو , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

عاشورای اسد، عنوان مراسم عزاداری است كه شیعیان پاكستان در فصل گرما به یاد تشنگی یاران سید الشهدا حضرت امام حسین علیه السلام در صحرای سوزان كربلا برگزار می كنند.

شیعیان بلتیستان علاوه بر ماه محرم الحرام یك دهه عزاداری در اواسط فصل تابستان را طبق سنت گذشته برگزار می كنند چون آنها معتقدند كه واقعه كربلا در فصل گرما بوقوع پیوسته و باید عزاداری و سینه زنی برای سید و سالار شھیدان حضرت امام حسین علیه السلام در گرمای تابستان برگزار شود تا عزاداران شدت عطش و گرمای سوزان صحرای كربلا را با جسم وجان خود درك كنند.

این مراسم ھر ساله طی پنج روز در اواخر تیرماه در حسینیه ھای نقاط روستایی و شھری بلتیستان و مساجد مركزی این شهر از صبح آغاز شده تا بعد از نماز ظھر و عصر ادامه می یابد و در نهایت در شامگاه به پایان می رسد.

به گزارش ایرنا، ھیاتهای عزاداری و دسته ھای سینه زنی با حضور گسترده شیعیان در مراسم عاشورای ' اسد' در شھر 'اسكردو' و بخش ھای اطراف این شهر از جمله 'كهرمنگ، شگر، خپلوو روندو و مهدی آباد' مراسم عزاداری با شكوهی بر پا كردند.

در این مراسم كه با حضور 'راجا ناصر عباس جعفری' دبیر كل و اعضای ارشد مجلس وحدت شیعیان پاكستان برگزار شد، هیاتهای مذهبی و دسته های سینه زنی زیر پرچم های سیاه محرم عزاداری برپا كردند.

آنان تصاویری از حضرت امام خمینی ره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را با خود حمل كردند.

این مراسم مذهبی، سال جاری در شھرھای منطقه بلتیستان كه با ایام و مناسبتهای عزای مردم ازجمله جان باختن نیروھای ارتش پاكستان در حادثه سقوط بھمن در منطقه 'سیاچن' كه بسیاری از این نظامیان تعلق به جامعه شیعی منطقه بلتیستان داشتند و حوادث تروریستی علیه شیعیان در مناطق كوهستان و چیلاس، مصادف بود نسبت به سالهای گذشته با شور خاصی ھمراه شد.

پیش از این شخصیتھای برجسته به همراه علمای ارشد شھر اسكردو در تامین امنیت و حفاظت این مراسم بزرگ با مقامات امنیتی و مسوولان دولتی در بلتیستان جلسات متعددی برگزار كردند كه درپی این نشستها طرحهای امنیتی مورد ملاحظه قرار گرفت و نیروی های امنیتی و پلیس شھر اسكردو در بخشھای مختلف این مناطق در حالت آماده باش قرار گرفتند.

روحانیون و وعاظ با سخنرانی درباره موضوعات مختلف مذھبی و اجتماعی، برای غربت امام سوم شیعیان و اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین ایثار و جان فشانی ھای شھدای كربلا روضه و مصائب می خوانند.

ھمانند ماھھای محرم و صفر، حسینیه ھا و محلھای برگزاری مراسم عاشواری اسد در بلتیستان با پارچه ھای سیاه و پیامھای تسلیت پوشانده می شود.

برگزاری مراسم عزاداری عاشواری اسد در بلتیستان فرصتی را برای روحانیون مذھبی این منطقه ساكن در شھرھای مشھد مقدس، قم و شھرھای مذھبی عراق فراھم می سازد تا با رجعت به منطقه و روستای آبا و اجدادی خود دوره ھای تبلیغ احكام و اھداف دین مبین اسلام را برای شیعیان این مناطق را بازگو كنند.

این سخنرانان در بیانیات خود مقاصد و اهداف قیام امام حسین علیه السلام و همچنین مردم را در وعظ خود با منویات و دستورات ائمه اطھار علیھم السلام آشنا می سازند.

آساق ** 1095**1577



:: برچسب‌ها: عشق , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ علی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف كشور در مركز همایش های رازی افزود: ممكن است سرو صداهای سایر وزارتخانه ها زیاد باشد اما وزرات آموزش و پرورش وزارت جریان ساز است و باید قدر این جایگاه را بدانیم.

لاریجانی با اشاره به این كه از منظر نهادهای اصلی كشور نگاه به آموزش و پرورش اینچنین است ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز طی چهار سال گذشته در بحث تدوین قوانین و بودجه نگاه نمایندگان به آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه برتر بوده است.

رییس قوه مقننه اظهارداشت: این نگاه از باب فرهنگی بودن نمایندگان نیست بلكه این حس جوهره مسوولین به آموزش و پرورش است و نشانگر آن سات كه آموزش و پرورش پشتیبانان خوبی دارد.

لاریجانی گفت: شما معلمین می توانید با دلگرمی گام های خود را بردارید و ارتقای سطح فرهنگی و علمی كشور منوط به كار شما است و این كار یك مجاهدت است.

وی با اشاره به تصویب سند راهبردی تعلیم و تربیت یادآور شد: از این پس تردیدها و اختلاف نظرها مهر پایان زده شده و آموزش و پرورش صاحب رای جاذب شده و مشخص شده است كه وظیفه آموزش و پرورش در افق میان مدت در زمینه تعلیم و تریبت چیست؟ و نیازمند ملزوماتی است كه باید به آن توجه كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: این سند باید پایه ای شود كه همه نیروها و استعدادها همسو و هم افزا شوند و حالتهای سایش اختلاف نظرها مرتفع شود.

لاریجانی گفت: تداوم و استقامت دراین راه از ملزومات است چرا كه در كشور تغییرات مدیریتی كم نیست و تقویت این سند می تواند این مشكل را مرتفع كند كه با تغییرات مدیریتی مشكلی بوجود نیاید.

وی افزود: سند تحول تعلیم و تربیت با عقل بشری تدوین شده است و می تواند نقایصی هم داشته باشد ولی باید با آن تعامل دو سویه داشته باشیم تا در جهت ارتقا و ماندگاری آن حركت كنیم.

لاریجانی اظهارداشت: در مرحله بعد باید این سند تحول تبدیل به یك نهاد شود تا از درون آن یك ساختار اجتماعی بیرون بیاید.

وی با طرح این سوال كه مقصود از از تهیه این سند توسعه نیروی انسانی یا اجتماعی بوده است گفت: البته آموزش و پرورش به دنبال توسعه سرمایه انسانی است ولی پیش از آن توسعه سرمایه اجتماعی مهم است.

وی با اشاره به این كه امروز كشورهایی كه به دنبال توسعه پایدار هستند از سرمایه اجتماعی آغاز می كنند تصریح كرد: هر چه بر روی توسعه سرمایه اجتماعی سرمایه گذاری شود هدر نخواهد رفت.

رییس قوه مقننه گفت: انتظار از آموزش و پرورش این است كه فرهنگ ساز باشد ولی مهم این است كه این جایگاه را به گونه ای طراحی كنیم كه صادرات فرهنگی نیز داشته باشد.

لاریجانی تصریح كرد: معلم باید فرد مبتكر باشد و بتواند شرایط را تغییر دهد و از حالت كارمندی به خود گرفتن منقطع شود و احساس كند كه فرهنگ ساز است و اگر معلم احساس اعتماد كرد می تواند به دانش آموز نیز منتقل كند.

وی گفت: از طرفی باید آرامش روان معلم را در نظر گرفت و در سالهای گذشته به این مساله توجه خوبی صورت گرفته است ولی با اوضاع اقتصادی فعلی كشور وضع مادی معلمین باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این كه معلم استعدادهای دانش آموزان را شكوفا می كند و آنها را در خانواده و جامعه اعتبار می بخشد گفت: اگر آموزش ها تك ساحتی باشد نتایج مطلوب در جامعه نخواهد داشت.

بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف كشور به مدت سه روز در مركز همایش های رازی تهران برگزار شد.

سیام**1053**1478 1418



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسكو، سرگئی لاوروف با بیان این مطلب كه نبردهای داخلی جاری در سوریه 'نهایی' و 'سرنوشت ساز' خواهند بود، هشدار داد روسیه اجازه نخواهد داد شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را به تصویب برساند كه در آن از انقلاب در سوریه حمایت شده باشد.

لاوروف گفت: نبردهای مهم و سرنوشت سازی در سوریه در حال انجام است و اگر قطعنامه پیشنهادی كشورهای غربی در شورای امنیت تصویب شود، بطور مستقیم از جنبش انقلابی مردم سوریه حمایت شده است و مسكو با این موضوع مخالف است.

وزیر امورخارجه روسیه گفت: اگر آنچه كه در سوریه در حال جریان است انقلاب مردمی است، پس هیچ ارتباطی با سازمان ملل متحد ندارد.

لاوروف كه در حاشیه دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، بار دیگر با هرگونه دخالت نظامی كشورهای خارجی در امور داخلی سوریه مخالفت كرد.

مترجمام**9041**1446



:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

مرتضی تمدن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا افزود: حضور مستقیم شخص رییس جمهور و هیات دولت برای دیدار چهره به چهره با مردم شهر ری نشان از این دارد كه اولویت جدی دولت همچنان حل مسایل و دغدغه های مردم است.

وی ادامه داد: امروز در خدمت رییس جمهور و هیات دولت در شهر ری هستیم و رییس جمهور و وزرا از نزدیك مشكلات و مسایل مردم را رسیدگی می كنند.

تمدن در پاسخ به این سوال كه آیا دیدارهای مردمی رییس جمهور با شهرستانهای تابعه استان تهران در ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت یا خیر؟ تصریح كرد: در ماههای مبارك سالهای گذشته رییس جمهور سفرهای استانی خود را تعطیل و این موضوع را به استان تهران اختصاص می داد كه امیدوار هستیم این بخت در ماه مبارك رمضان امسال به شهرستانهای استان تهران اختصاص یابد.

استاندار تهران تصریح كرد: هنوز برنامه ای در این خصوص به استانداری تهران ابلاغ نشده است.

سیام**9171*



:: برچسب‌ها: زن , ایتالیا , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی تركیه حاكی است، این ناو با حدود پنجهزار نیرو و خدمه حامل 80 فروند جنگنده نیز است.

آناتولی افزود ، این ناو هواپیمابر آمریكایی پنج روز در بند آنتالیا خواهد ماند.

مسیر بعدی این ناو ذكر نشده است.

روسیه نیز چند روز پیش تعدادی از كشتیهای جنگی خود را به دریای مدیترانه اعزام كرده بود.

خاورم ** 2010**230**2047**



:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، برنامه رادیویی 'پیدا و پنهان' شامگاه سه شنبه های هر هفته به بررسی یكی از موضوعات حوزه نمایش و تئاتر ایران اختصاص دارد و در برنامه امشی نیز قرار است با حضور كارشناسان این عرصه، فعالیت و كاركردهای نمایش های سیار در كشور مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

سعید زمانیان مدیر كانون نمایش های سیار، محمد دشت گلی مشاور هنری معاون امور هنری وزیر ارشاد و سرپرست پیشین اداره هنرهای نمایشی، محمدرضا عطایی فر و سامان خلیلیان از نویسندگان كارگردانان تئاتر در این برنامه حضور دارند و با امین خرمی منتقد، روزنامه نگار حوزه تئاتر و مجری كارشناس این برنامه به گفت و گو خواهند پرداخت.

'پیدا و پنهان' سه شنبه ها به سردبیری پژمان عبادی و تهیه كنندگی فرهاد دهنوی از ساعت 19 و 15 دقیقه پخش می شود.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

مجید جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره پلمپ تنها دفتر انجمن نمایشگران آزاد كشور به دستور یكی از مسوولان شهرداری منطقه 11 تهران با اشاره به آنكه دلیل این امر عدم پرداخت اجاره از طرف این انجمن عنوان شده است افزود: این ادعا در حالی عنوان می شود كه تا به حال درباره پرداخت اجاره توسط دفتر انجمن به شهرداری هیچ اطلاعی به ما داده نشده بود.

وی ادامه داد: اگر واقعا مشكل پرداخت اجاره است بدون شك درباره آن به صورت مستقیم با شهردار تهران صحبت خواهم كرد اما پرسش اصلی این است كه وقتی خود قالیباف در حرف و عمل همواره مدافع حقوق هنرمندان بوده چگونه است كه مسوولان مجموعه وی در یكی از بخش های شهرداری اقدام به تعطیلی تنها دفتر كوچك هنرمندان این انجمن نمایشی می كنند؟

مدیر انجمن تئاتر آزاد كشور تعامل و گفت و گو را بهترین روش برای حل مشكلات دانست و از رسانه ای شدن آن هم به این شكل ابراز نارضایتی كرد و گفت: واقعا شهرداری گرفتار پول ناچیز اجاره بهای این محل نیست و امیدواریم در سایه تعامل و همكاری شهردار تهران این مشكل هر چه سریعت برطرف شود.

وی درباره اینكه آخرین مهلت عنوان شده برای خروج اسباب و وسایل انجمن تئاتر فردا (چهارشنبه 28 تیرماه) عنوان شده است: تمام تلاش خود را می كنیم تا این مهلت را تمدید كنیم و در ادامه با گفت و گو خانه كوچك انجمن نمایشگران تئاتر آزاد را برای خانواده هنرمندان این عرصه حفظ كنیم.

برخی رسانه ها امروز به نقل از یك مسوولان شهرداری منطقه 12 اعلام كردند كه خانه شماره دو دفتر موسیقی و دفتر انجمن نمایشگران تئاتر آزاد و كانون دانش آموختگان بازیگری كه حدود 12 سال است به طور رایگان در اختیار مدیران آنها قرار دارد ، مقرر شد به تصمیم شهرداری آن مكان ها پس گرفته شود.

همچنین پیگیری های خبرنگار ایرنا از محمد میرزمانی مدیرعامل دفتر موسیقی وزارت ارشاد جهت پاسخگویی برای توضیح در مورد یادشده، بی نتیجه ماند.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , پاییز , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()