نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، ' لی یو چونگ ' معاون وزیر خارجه چین كه سرپرستی هیات كشورش را در مذاكرات مسكو عهده دار بود، افزود: همین موضوع باعث شد تا طرفین برای گفت و گوهای بیشتر در ماه آینده میلادی در استانبول به توافق برسند.

وی كه اظهاراتش در مطبوعات روز چهارشنبه پكن بازتاب یافت ، با اشاره به كاسته شدن از اختلافات در این دور از گفت و گوها گفت: ایران پیشنهادهایی را در اختیار گروه پنج به علاوه یك قرار داده كه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

' لی ' با اشاره به اینكه اختلاف هایی میان طرفین وجود دارد، اظهارداشت: اما مهم این است كه طرفین برای رسیدن به درك متقابل در تلاش هستند.

معاون وزیر خارجه چین گفت: كارشناسان گروه پنج به علاوه یك و ایران قرار است در اوایل ماه آینده در استانبول درباره جزییات پیشنهادهای تهران بحث و تبادل نظر كنند.

دیپلمات چینی در ادامه سخنان خود، مذاكرات اخیر در مسكو را 'صریح' توصیف و اضافه كرد : همه طرف ها در فضایی واقع بینانه و مصلحت اندیشانه در مسكو گفت و گو كردند و نگرانی های همدیگر را مورد توجه قرار دادند.

وی تاكید كرد: همه باید اختلافات را كاهش داده و زمینه های مشترك را در رایزنی ها دنبال كنند.

این دیپلمات چینی افزود: چین همواره گفت و گو را بهترین گزینه برای حل موضوع هسته ای ایران دانسته و در مسیر حل صلح آمیز مساله گام برخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین در طول مذاكرات مسكو در نشست های خبری روزانه خود بر حمایت پكن از حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تاكید كرد.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: سرگرمی , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'بابك بحیرایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: برای اجرای عملیات بیابانزدایی این منطقه، روش های نهال كاری، پخش سیلاب، مالچ پاشی و مدیریت طاق كاری اجرایی شده است.

وی افزود: با احداث خط راه آهن در دشت ورامین ، ریل راه آهن به طور مداوم مورد هجوم شن های روان قرار می گرفت كه در سال 1343 حدود 700 نفر شن روب به منظور پاكسازی ریل راه آهن به صورت شبانه روزی استخدام شدند.

وی ادامه داد: در سال 1353 برای تثبیت شن و ماسه های روان، عملیات بیابانزدایی به صورت بیولوژیك در 200 هكتار از اراضی منطقه انجام شد.

رییس اداره بیابان استان تهران تصریح كرد: در حال حاضر هجوم شن های روان به ریل راه اهن به طور كامل تثبیت شده و ادامه اجرای عملیات مقابله با بیابانزدایی به صورت سالانه برای اداره بیابان تعریف و در دست اجراست.

وی با اشاره به این كه امسال اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است، افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز عملیات بیابانزدایی، این طرح تا پنج سال آینده در استان تهران و ورامین به اتمام خواهد رسید.

بحیرایی گفت: امسال حدود 250 میلیون تومان اعتبار استانی و حدود 250 میلیون تومان بودجه ملی به این بخش اختصاص یافته است.

وی اضافه كرد: هسته تشكیلاتی بخش شمالی منطقه ورامین به شكل مارنی است و به دلیل تغییرات جوی، خاك توسط آب و باد فرسایش می یابد و به پایین دست منطقه هدایت می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: به طور حتم ادامه روند فرسایش خاك می تواند تاثیر بسزایی در منطقه داشته باشد و اجرای گسترده عملیات بیابانزدایی به روش طاق كاری باعث كاهش فرسایش خاك در منطقه شده است.

رییس اداره بیابان استان تهران درخصوص تبدیل اراضی بیابانی به كشاورزی گفت: هم اكنون بخش عمده ای از اراضی بیابانی شهرستان ورامین به اراضی كشاورزی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سه هزار و 600 هكتار از اراضی بیابانی منطقه توسط بخش خصوصی و جوامع محلی زیر كاشت باغات پسته قرار گرفته كه حداقل برای دو نفر در هر هكتار اشتغالزایی به همراه دارد.

رییس اداره بیابان استان تهران، تثبیت خاك، افزایش پوشش گیاهی، پاكسازی هوا و اقلیم، تنوع گونه‌های جانوری و افزایش سطح آب‌های زیرزمینی را از دستاوردهای مهم عملیات بیابانزدایی عنوان كرد.

بحیرایی با اشاره به این كه عملیات بیابانزدایی طبق برنامه چهارم توسعه به پایان رسیده است، تصریح كرد: براساس برنامه پنجم توسعه پیش بینی می شود، امسال عملیات بیابانزدایی با تامین اعتبار مورد نیاز، تولید نهال و آمادگی مشاوران برای قراردادها از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.

به گفته ی وی، طبق برنامه پنجم توسعه طاق كاری پنج هزار هكتار از اراضی بیابانی برای جلوگیری از فرسایش خاك در دستور كار قرار دارد.

بحیرایی تصریح كرد: با توجه به تاكید دولت، برای اجرای عملیات بیابانزدایی هیچ گونه مشكلی در مدیریت بیابان های استان تهران وجود ندارد و پیش بینی می شود این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه به صورت 100 درصد به اتمام برسد.

اقتصام**9186 **1561



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، 'محسن كوشش تبار' روز چهارشنبه در همایش مشترك شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مركزی در اراك افزود: یكی از چالش های جدی در بدنه مدیریت شهری كشور، نبود نیروی متخصص است.

وی اظهار كرد: اصلاح و ارتقای ساختار منابع انسانی مدیریت شهری در كشور از سال 85 كلید خورد و سال گذشته نیز در این راستا دو آزمون استخدامی با شركت 350 هزارنفر توسط سازمان سنجش برگزار شد.

كوشش تبار اضافه كرد: در سال 85 از هر یكصد پست مدیریت شهری در كشور، پنج پست كارشناسی وجود داشت كه با روند اصلاح ساختار منابع انسانی شهرداری ها، هم اكنون میانگین پست كارشناسی به 65 درصد رسیده است.

وی عنوان كرد: در سال 85 بیش از87 درصد نیروهای شاغل شهرداری ها دیپلم بودند كه امروز نهضت جایگزینی این افراد با متخصصین هدف گذاری شده است.

كوشش تبار بیان كرد: در دهه عدالت و پیشرفت، بهترین خدمت به شهروندان، ارائه خدمات شفاف و كارشناسی با مشاركت نیروهای متخصص و ماهر است.

وی اضافه كرد: امسال مجوز استخدام 500 نیروی كارشناس و متخصص در بدنه مدیریت شهری استان مركزی صادر شده است و آزمون آن نیز با محوریت كمیته استخدامی استانی برگزار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور یادآور شد: شاغلان كنونی بدنه مدیریت شهری استان مركزی به ازای 10سال سابقه 40 امتیاز در آزمون استخدامی مذكور دارند و این شرایطی استثنایی برای تثبیت موقعیت شغلی آنان است.

وی یادآور شد: 25 درصد سهمیه استخدامی مجوز اخیر استان مركزی از خانواده شهدا و ایثارگران است.

همایش یك روزه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مركزی با موضوع 'بررسی وضعیت اداری و استخدامی شهرداری ها' و 'فرصت های سرمایه گذاری' برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در این همایش، سند استخدام 500 نیروی متخصص مدیریت شهری را تسلیم استاندار مركزی كرد.ك/2

560/559



:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

باراك اوباما هنگامی كه به ریاست جمهوری آمریكا رسید به دلیل رنگ پوستش و تبلیغاتی كه پیرامون وی به راه افتاده بود، به عنوان نماد جنبش نسلی كه خواهان تغییر است معرفی شد. حمایت وسیع روشنفكران آمریكایی از اوباما و اهدا جایزه نوبل صلح به وی، آنهم درحالیكه هنوز یك سال از دوران زمانداری اش سپری نشده بود نشان داد كه اراده ای قوی برای معرفی نخستین رییس جمهور سیاه پوست آمریكا به عنوان رییس جمهوری متفاوت وجود دارد.

اشپیگل در گزارشی در این باره نوشت كه اگرچه هنوز هم 7 درصد از طرفداران اوباما در پاكستان[كشوری كه در دوران اوباما هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی عده زیادی را در آنجا كشته اند] زندگی می كنند، اما پژوهشی كه مركز تحقیقاتی آمریكایی مشهور pew resesrch center در میان 26000 شهروند از 21 كشور مختلف انجام داده است، نشان می دهد كه از محبوبیت اوباما به طور چشمگیری كاسته شده است.

براین اساس در سراسر دنیا سرخوردگی و نومیدی نسبت به عملكرد رئیس جمهوری آمریكا اوباما و سیاستهای او رو به افزایش است. بیش از همه آلمانی ها نگران تهدیدات جنگی اوباما و شكست و ناكارآیی او در حفاظت از محیط زیست هستند.

در حال حاضر رئیس جمهوری آمریكا در اضطراب و هراس رقابت مجدد خود هم هست و تازه ترین گزارشات نشان می دهد كه اوباما باید به بهترین وجه در مقابل رقیب جمهوریخواه خود 'میت رومنی' ظاهر شود. در پایان حدود 90 درصد از آلمانی ها فكر می كنند كه مجدد اوباما انتخاب خواهد شد.

بر اساس یك نظرسنجی كه بوسیله خبرگزاری رویترز منتشر شده آمده است، پس از ارائه گزارشهای اقتصادی-شغلی و اذعان اوباما به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی، محبوبیت وی به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2012 تاكنون رسیده است. گزارش رویترز مربوط به نظرسنجی مشتركی است كه با موسسه نظرسنجی ایپساس فراهم شده است.

بنابراین گزارش، طی یك ماه گذشته درصد محبوبیت اوباما از 50 به 47 كاهش یافته است كه پایین ترین درصد محبوبیت اوباما از آغاز سال 2012 می باشد. افزایش 6 درصدی افرادی كه فكر می كنند اقتصاد در مسیر اشتباهی قرار دارد، درصد این افراد را در این ماه به 63 رسانده است.

سایت خبری بی بی سی هم قسمتی از نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو را منتشر كرده است. این تحقیق نشان می دهد كه سیاست خارجی باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا نسبت به سال نخست ورود او به كاخ سفید شهرت و اعتبار خود را در میان بسیاری از مردم جهان از دست داده است.

نتایج این نظر سنجی كه روز چهارشنبه (۱۳ ژوئن – ۲۴ خرداد) منتشر شده از كاهش ۳۰ درصدی محبوبیت سیاست خارجی اوباما در میان چینی ها حكایت دارد. درحالیكه در نظرسنجی مشابه سال ۲۰۰۹ چینی ها ۵۷ درصد به نفع اوباما رای داده بودند اكنون تنها ۲۷ درصد از مردم پر جمعیت ترین كشور جهان سیاست خارجی رئیس جمهوری آمریكا را می پسندند.

موسسه نظرسنجی پیو (Pew Research Center) نتایج نظرسنجی جدید خود را از میان شركت كنندگان در ۲۱ كشور جهان استخراج كرده است.

از نكات بارز این نظرسنجی مخالفت اكثر شركت كنندگان با سیاست باراك اوباما در استفاده از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین بر علیه كسانی است كه كاخ سفید رهبران تروریسم و تهدیدكنندگان جان شهروندان آمریكا می نامد. با این وجود، اعتماد به رئیس جمهوری آمریكا و سیاست های او در طول چهار سال گذشته در میان متحدان كاخ سفید به ویژه در اروپا تغییر فاحشی نكرده است.

ریچارد وایك از مدیران طرح تحقیقاتی نگرش جهانی موسسه پیو معتقد است كه نتایج مایوس كننده برای آقای اوباما هنگامی برجسته می شوند كه در مورد سیاست های ویژه رئیس جمهوری آمریكا از شركت كنندگان سوال می شود.

پس از افشای رسوایی اخلاقی بیل كلینتون، هیلاری كلینتون در باره وی گفت كه غیر از سگمان كسی بیل را دوست ندارد. اگرچه در باره اوباما بحثی از رسوایی اخلاقی نیست، اما وعده های وی را نیز كسی باور نمی كند و دیگر كسی اوباما را هم دوست ندارد.

پژوهش**1981**9123



:: برچسب‌ها: باغ , سفید , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان توهین به ملیت هزاره را توهین به تمام ملت افغانستان خواند

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانیستان، امروز چهارتن از مسئولان اکادمی علوم را به اتهام توهین به ملیت هزاره از وظایف شان برکنار کرد.

کتاب 'اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون' اخیرا از سوی اکادمی علوم چاپ شده و بخشی از آن به معرفی قوم هزاره اختصاص یافته است.

در روزهای اخیر هزاره‌ها نسبت به این بخش کتاب به شدت اعتراض کردند و مطالب آن را "اهانت‌آمیز" و غیرقابل قبول خواندند.

عبدالباری راشد رئیس اکادمی علوم افغانستان، سید محمد امین مجاهد منشی اکادمی علوم و نویسنده اطلس اتنوگرافی اقوام ساکن، از جمله چهارتنی اند که از وظایف شان برکنار شده اند.

رئیس جمهوری گفته که "اطلس اتنو‌گرافی اقوام ساکن افغانستان که بنام علم و تحقیق نوشته شده است، توهین به تمام ملت و اقوام افغانستان می باشد".

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهوری گفت که حامد کرزی از دادستانی افغانستان خواسته است تا در این مورد تحقیقات خود را آغاز کند.

در روز های اخیر بعد از ابراز خشم هزاره‌ها نسبت به انتشار کتاب "اطلس اتنوگرافی اقوام غیرپشتون"، اکادمی علوم افغانستان گفت که این کتاب را جمع خواهد کرد و از عرضه آن به بازار جلوگیری خواهد شد.

محمد محقق، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان دو روز پیش در یک نشست خبری گفت که در این کتاب به قوم هزاره صفت‌های "لجوج، کینه توز و دروغگو" نسبت داده شده و نوشته شده که هزاره ها "بین خود دشمنی عمیق دارند و اکثرا با هم در جنگ و جدال اند".

آقای محقق نویسندگان این کتاب را متهم به راه اندازی "تصفیه حساب قومی" در اکادمی علوم کرد.

این در حالی است که پیش از این انتشار جلد اول دایره المعارف آریانا از سوی اکادمی علوم نیز جنجالهای گسترده ای را به دنبال داشت.

در بخشی از این دایره‌المعارف آماری در باره درصدی اقوام افغانستان آمده و در آن پشتونها ۶۲ درصد، تاجیکها ۱۲ درصد، هزاره ها ۹ درصد و ازبکها ۶ درصد جمعیت افغانستان خوانده شده است.

اداره احصاییه مرکزی افغانستان آمار ارائه شده در این دایره المعارف را رد کرد.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

خانم سوچی در اواخر سال ۲۰۱۰ و پس از دو دهه حبس خانگی آزاد شد

آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواهان برمه تائید کرد که می خواهد رهبر مردم برمه شود.

او گفت: "اگر بتوانم آنها را درست رهبری کنم"، می خواهم رهبر مردم در انتخابات ۲۰۱۵ باشم.

او در مصاحبه ای با بی بی سی گفت که تلاشهای او ارزش داشته اند.

در روز اول دیدار خود از بریتانیا، او از سرویس جهانی بی بی سی در لندن بازدید کرد و در یک جلسه پرسش و پاسخ در مدرسه علوم اقتصادی لندن شرکت کرد.

سفر او به بریتانیا جزئی از سفر دو هفته ای او به اروپا و اولین سفر او خارج از برمه از سال ۱۹۸۸ است.

رهبر دموکراسی خواهان برمه در اواخر سال ۲۰۱۰ و پس از دو دهه حبس خانگی آزاد شد.

دولت نظامی برمه چندین اصلاحات براه انداخته است تا آزادی را در کشور افزایش دهد.

خانم سوچی در مصاحبه خود با بی بی سی درباره مشکلات قومی، اصلاحات سیاسی و سرمایه گذاری خارجی در برمه صحبت کرد.

او به شرکتهای خارجی هشدار دارد که اگر آنها طبق اصول دموکراتیک و حقوق بشر رفتار نکنند، تحت نظر خواهند بود و عملکرد آنها افشا خواهد شد.

او افزود جنبش دموکراسی در برمه باید به منابع خودش وابسته باشد تا تغییرات در آن ایجاد شود نه اینکه به منابع خارجی نیازمند باشد.

خانم سوچی گفت که تنها راهی که برمه "اتحاد واقعی" را بدست خواهد آورد این است سعی کند آرزوی خودمختاری اقوام ملی را برآورده سازد.

او گفت در طول "سالها تلاش، تجربه کرده ایم که چقدر اتحاد بین اقوام ملی می تواند قوی باشد، چرا که بهترین و معتبرترین متحدان ما احزاب ملی قومی بوده اند."

رهبر دموکراسی خواهان برمه گفت که هنوز ۲۷۱ زندان سیاسی در زندان بسر می برند. او گفت که شنیده است که تلاشهایی برای آزادی آنها صورت خواهد گرفت.

خانم سوچی در پاسخ سوالی که آیا فداکاری او ارزشمند بوده است گفت: "من تنها کسی نیستم که در راه دمکراسی در برمه کار می کنم. مردم زیادی برای رسیدن به دمکراسی تلاش کرده اند چرا که باور دارند این تنها راهی است که کرامت مردم حفظ می ماند."

او در شصت و هفتمین سال تولدش به سرویس جهانی بی بی سی در لندن رفته بود و گفت: "به خاطر بی بی سی بود که تماس من هیچگاه با مردمم، جنبش دموکراسی برمه و دنیا قطع نشد و برای همین می خواهم از همه شما قدردانی کنم."



:: برچسب‌ها: کانادا , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در بخشی از این این كتاب آمده است: حضرت خدیجه(ع) قبل از اسلام به خاطر دارا بودن صفات پسندیده و فضایل اخلاقی و پاكدامنی، طاهره لقب گرفت، ثروت وی در میان اهل مكه بی‌نظیر بود و اهالی مكه با اموال وی به صورت مضاربه‌ای تجارت می‌كردند، حضرت خدیجه(ع) پس از ازدواج با رسول اعظم(ص) تمام ثروت خود را در اختیار ایشان قرار داد و بدین وسیله از جنبه اقتصادی، دین اسلام را تقویت كرد.

این كتاب شامل ده گفتار است؛ گفتار نخست این كتاب دربر دارنده ایمان حضرت خدیجه(ع) است كه در بخشی از آن می‌خوانیم؛ طبق اسناد تاریخی آن حضرت پس از امیر مومنان(ع) به خدا و رسالت رسول اكرم(ص) ایمان آورد، اما عده‌ای به خاطر دشمنی و كینه توزی با امام علی(ع) قصد دارند سابقه ایشان در اسلام را مخدوش كنند، از این ‌رو ایمان حضرت خدیجه(ع) را بر حضرت علی(ع) مقدم می‌دارند.

حضرت خدیجه(ع) حامی رسالت، دومین گفتار این كتاب است.

انفاق حضرت خدیجه(ع)، بصیرت حضرت خدیجه(ع) و وفات حضرت خدیجه(ع) از دیگر گفتارهای این كتاب به شمار می روند.

كتاب 'خدیجه(ع)، مروارید حجاز' با شمارگان یكهزار نسخه و در 110 صفحه با قیمت 2500 تومان از سوی انتشارات علامه بهبهانی منتشر شده است.

فراهنگ ** 1630 ** 1071



:: برچسب‌ها: شهری , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'میترا نوری' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:این سرمربی روز گذشته تهران را ترك كرد و قبل از پانزدهم برای هدایت تیم ملی هندبال زنان به تهران بازمی گردد.

نوری تصریح كرد:وی پس از بازگشت باید برنامه ای را كه در جلسه انعقاد قرارداد به منظور هدایت تیم برای حضور قدرتمند در رقابتهای آسیایی هندبال ارایه كرد به صورت مكتوب و منسجم به فدراسیون ارایه كند.

وی بدون اشاره به مبلغ قرارداد این مربی،افزود:قرارداد فدراسیون با پانیچ از 23 خرداد ماه جاری به مدت یكسال امضا شده است و پانیچ علاوه بر مربیگری تیم ملی هندبال زنان باید به عنوان مدرس، دوره های آموزشی را مدیریت كند.

وی همچنین بر تمرینات و برنامه های تیم های پایه دختران از نونهالان تا جوانان نظارت می كند.

به گفته نوری،پانیچ همچنین قراراست به منظور آمادگی تیم ملی زنان چند اردوی تداركاتی را هماهنگ كند.

تیم ملی زنان كشورمان قرار است آذر ماه سال جاری در رقابتهای هندبال قهرمانی آسیا در كره جنوبی شركت كند.

نوری گفت:به زودی به منظور معرفی رسمی این مربی نشستی با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد تا وی برنامه هایش را برای تیم ملی هندبال زنان تشریح كند.

ورزشی **1828**1440



:: برچسب‌ها: خورشید , نیکون , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

"اگر مردم کشورم به من احتیاج داشته باشند، تو به من کمک خواهی کرد که وظیفه ام را انجام دهم."

آنگ سان سوچی، رهبر دمکراسی خواهان برمه ۲۴ سال پس از آنکه خاک بریتانیا را برای پیوستن به جنبش دمکراسی خواهی به مقصد برمه ترک کرد، بار دیگر به این کشور سفر کرده است. مایک وولریج، خبرنگار روابط خارجی بی‌بی‌سی سال های زندگی او در بریتانیا را مرور کرده است؛ جایی که او تحصیل و ازدواج کرد:

آنگ سان سوچی می گوید که پس از نزدیک به ربع قرن، دوباره به بریتانیا آمده است که "دوستان قدیمی اش را ببیند و محل های قدیمی را از نو کشف کند" و امیدوار است که غم بر آن سایه نیاندازد.

قطعا لحظاتی هست که یادآوری آنها برای او غمگین کننده خواهد بود؛ لحظاتی که او و همسر فقیدش، مایکل آریس در بریتانیا با هم گذراندند.

آقای آریس در سال ۱۹۷۲ با خانم سوچی ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۹ زمانی که همسرش در حبس به سر می برد، بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

دولت برمه سال ها درخواست آقای آریس را برای صدور اجازه سفر به برمه و دیدن همسرش رد کرد.

دولت نظامی برمه به خانم سوچی گفته بود که می تواند برای دیدن همسر در حال احتضارش در آکسفورد، به بریتانیا سفر کند، اما او بر این باور بود که دیگر به او اجازه بازگشت به برمه داده نخواهد شد و رفتن او به بریتانیا به معنای تبعید همیشگی او خواهد بود.

مایکل آریس حس وظیفه شناسی همسرش را برای خدمت به وطن و مردمش درک می کرد. خانم سوچی در آغاز زندگی مشترک شان در نامه ای به همسرش نوشته بود: "اگر مردم کشورم به من احتیاج داشته باشند، تو به من کمک خواهی کرد که وظیفه ام را انجام دهم."

'فرزند وظیفه‌شناس'

با رفتن به برمه در سال ۱۹۸۸ جدایی میان خانم سوچی و همسر و فرزندانش آغاز شد

با رفتن به برمه در سال ۱۹۸۸ جدایی میان خانم سوچی و همسر و فرزندانش آغاز شد. کیم و الکساندر، فرزندان خانم سوچی چند باری به برمه سفر کردند و مادرشان را دیدند.

خانم سوچی برای مراقبت از مادر بیمارش به برمه رفت و سپس در آنجا به صف مبارزان دمکراسی خواهی پیوست و زمانی که چهره های اصلی جنبش از او خواستند که رهبری جنبش را برعهده گیرد، وظیفه خود دانست که در کشورش بماند.

او در سال ۱۹۶۰ همراه مادرش برمه را به مقصد هند ترک کرده بود؛ جایی که مادرش به عنوان سفیر برمه در دهلی منصوب شده بود.

خانم سوچی که آن زمان ۱۴ ساله بود، تحصیلات ابتدایی خود را در دهلی به پایان برد و برای ادامه تحصیل در رشته های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد راهی آکسفورد شد.

ان پاسترناک - اسلیتر، همکلاسی او در دانشگاه در گفت و گویی که دو سال پیش با او کردم، خاطره نخستین روزی که خانم سوچی را در کالج دیده بود را به یاد آورد و گفت: "دختر زیبایی را در آن سوی اتاق دیدم و با خود گفتم که 'چه دوست داشتنی است'. دامن محلی و بلوز تنگ و بی آستینی پوشیده بود، موهایش را دم اسبی بسته بود و طره ای از موهایش را بر روی پیشانی ریخته بود؛ با صورتی زیبا و چشمانی درخشان، بسیار چمشگیر به نظر می رسید. همیشه پاکیزه بود و شاخه گلی در موهایش داشت."

زمانی که خانم سوچی در آکسفورد مشغول به تحصیل بود، پاتریشیا گور-بوث که همسرش سفیر بریتانیا در برمه بود، به نوعی "سرپرست غیررسمی" او محسوب می شد.

او می گفت: "در تعطیلات دانشگاه، او به خانه ما می آمد و در آپارتمان بالای خانه اقامت می کرد و به عنوان عضوی از خانواده ما، فرزند وظیفه شناسی بود."

آنگ سان سوچی، از طریق دوستان مشترکی با مایکل آریس آشنا شد که پژوهشگر فرهنگ تبتی بود. پس از مدتی که خانم سوچی در نیویورک زندگی کرد، رابطه این دو آغاز شد.

فرهمند و مصمم

خانم سوچی برای ادامه تحصیل در رشته های فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد راهی آکسفورد شد

مراسم عروسی آنگ سان سوچی و مایکل آریس در خانه گور -بوث برگزار شد.

خانم گور -بوث که اکنون در قید حیات نیست، در مستندی رادیویی که دو سال پیش درباره خانم سوچی ساختم، گفت: "خاله او (خانم سوچی) که سنت های مراسم بودایی ها را می دانست برای کمک آمده بود و دوستی دیگری لباس عروسی او را که تلفیقی از لباس های سنتی برمه و اروپایی بود، دوخت."

"راهبی بودایی سرود می خواند و مراسم به طور کامل از جمله چرخیدن به دور آتش و خوردن کوفته برنجی برگزار شد."

آنها زندگی مشترک شان را در آکسفورد آغاز کردند. خانم سوچی همانطور که در پیش از ازدواج برای دانشجویان دیگر برجسته بود، پس از ازدواج هم همانطور بود. دوستانش درباره شخصیت فرهمند و مصمم او صحبت می کردند و همسرش به او افتخار می کرد و حامی اش بود.

تانت میونت -یو، نوه یو تانت، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد که اهل برمه بود، بارها به دیدار خانواده خانم سوچی در آکسفورد رفت.

او می گوید: "ما می نشستیم و چای می نوشیدم و ساعت ها درباره تاریخ برمه و شرایط روز کشور صحبت می کردیم."

خانم سوچی حالا دوباره به بریتانیا سفر کرده است؛ جایی که در آن بالید، ازدواج کرد و خانواده تشکیل داد، اما یک چیز مشخص است، برمه چه آن موقع و چه هر زمان دیگر همیشه در ذهن او بوده است.



:: برچسب‌ها: باند , ایتالیا , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی ' لو ویف'، رانات كوزمین،‌ مشاور دادستان شهر كیف در این باره گفت: دادگاه به اندازه كافی اسنادی دارد كه می توان تیموشنكو را مورد محاكمه قرار داده و علیه وی حكم لازم را صادر كند.

این قاضی اوكراینی گفت: شاهدان اعلام كردند كه تیموشنكو قتل این نماینده مجلس را برنامه ریزی و در زمینه مالی حمایت كرده است.

بنابراین گزارش،قتل این نماینده كه با نخست وزیر اختلاف نظر شدیدی درخصوص ماجرای واردات گاز روسیه به اوكراین داشته، در سال 1996 به ضرب گلوله در'فرودگاه دونستك'صورت گرفته است.

مترجمام**1502**



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا جراد آراد در حاشیه نشست عصر روز سه شنبه شورای امنیت در جمع خبرنگاران افزود : با توجه به گزارش امروز رابرت مود فعالیت ناظران سازمان ملل در سوریه همچنان ادامه می یابد.

وی افزود : رابرت مود تاكید كرد در زمان حاضر با توجه به عدم امنیت در سوریه فعالیت ناظران به صورت موقت تعطیل شده است.

نماینده دائم فرانسه خاطر نشان كرد انتظار می رود شورای امنیت بعد از گزارش رسمی فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه، اعضای این شورا به یك اجماع نظر در خصوص تحولات آن كشور برسند.

وی در عین حال تاكید كرد بعید است نشست امروز شورای امنیت منجر به صدور قطعنامه علیه دولت دمشق شود.

در زمان حاضر نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحولات مربوط به سوریه پشت درهای بسته آغاز شده است.

اخبار تكمیلی متعاقبا منتشر می شود.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: بریتانیا , هاوایی , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
کاترین اشتون و سعید جلیلی

کارشناسان می‌گویند برپایی نشست بعدی میان خانم اشتون و آقای جلیلی را نمی توان از حالا قطعی دانست

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات با ایران خبر داده و گفته است که این مذاکرات سوم ژوئیه در سطح کارشناسان فنی در استانبول برگزار خواهد شد.

او گفت این مذاکرات ابتدا میان کارشناسان هسته‌ای برگزار خواهد شد و سپس میان معاونان هیات‌های مذاکره‌کننده دیدار صورت خواهد گرفت و در صورت موفقیت این دیدارها، دیداری میان سعید جلیلی و او صورت خواهد گرفت.

سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران نیز با جدی خواندن مذاکرات گفت در این مذاکرات، سیاست‌های ایران را تببین کرده و تاکید کرده که غنی سازی حق مسلم ایران است.

او گفت بهانه‌ای برای توقف فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران وجود ندارد.

آقای جلیلی گفت "ما اعلام کردیم که اگر گفتگو ها بخواهد موفق باشد و باید جلسات کارشناسی تشکیل شود و این جلسات می تواند دیدگاه ایران و ۶ کشور را به همدیگر نزدیک کند."

او افزود ایران پنج محور مشخص را برای گفت و گوها پیشنهاد داده و ما از اینکه ۱+۵ نظر ایران را برای برگزاری جلسات کارشناسی قبول کرده، استقبال می کنیم.

"پاسخ جدی"

خانم اشتون در سخنان خود در باره مذاکرات مسکو افزود در جریان این مذاکرات، اولین "پاسخ جدی" را از ایران دریافت کردیم و جهت صحیح حرکت ترسیم شد تا کارشناسان، در مورد جزئیات مسایل فنی گفت و گو کنند.

خانم اشتون تاکید کرد که انتخاب با ایران است و ما انتظار داریم که این کشور تمایل خود را برای (حل مسایل) از طریق دیپلماسی نشان دهد.

کارشناسان می‌گویند برپایی نشست بعدی میان خانم اشتون و آقای جلیلی را نمی توان از حالا قطعی دانست و این به موفقیت مذاکرات کارشناسان فنی و معاونان وابسته است.

خانم اشتون همچنین گفته است که "مذاکرات امروز، دشوار، مفصل و رک و راستی بوده اما هنوز شکاف‌های چشمگیری وجود دارند."

پیش از اظهارات خانم اشتون، دیپلمات‌های غربی به خبرگزاری‌های بین‌المللی گفته‌ بودند که ایران و گروه ۱+۵ در پایان دومین روز مذاکرات اتمی خود در مسکو به پیشرفتی دست نیافته‌اند.

مذاکرات مسکو - روز دوم

دومین روز مذاکرات در مسکو در حالی برگزار شده که دو طرف بر حفظ مواضع خود تاکید داشته اند

حداقل انتظار قدرت های غربی از ایران در این دور از مذاکرات، متوقف کردن غنی سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد بوده است که گفته می شود نمایندگان ایران با آن موافقت نکرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که نمایندگان ایران در جریان مذاکرات گفته اند که گروه ۱+۵ باید حق غنی سازی اورانیوم را برای ایران به رسمیت بشناسد، اما اعضای این گروه بر لزوم اجرای قطعنامه های شورای امنیت تأکید داشته اند که بر توقف تمام فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در ایران دلالت دارد.

ایران در جریان مذاکرات مسکو درخواست هایی را در موارد غیر مرتبط با پرونده اتمی این کشور هم مطرح کرده اند.

مذاکرات در دومین روز از نشست هسته ای ایران و گروه ١+٥ در مسکو امروز سه شنبه ٣٠ خرداد (١٩ ژوئن) در دو نوبت برگزار شد.

پیش از برگزاری نوبت اول مذاکرات، معاون سرپرست مذاکرات هسته ای ایران گفت که انتظار می رود گروه ١+٥ نظر خود را در مورد پیشنهادهای ایران از جمله ادامه غنی سازی اورانیوم را ابراز دارد و نماینده روسیه شکست این دور از مذاکرات را منتفی دانسته بود.

در آستانه برگزاری دومین روز از نشست هسته ای ایران و گروه ١+٥ خبرگزاری مهر گزارش کرد که علی باقری، معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، گفته است که در این مرحله از گفتگوها، گروه ١+٥ "موضع خود در باره پیشنهادات ایران و مشخصا در باره موضوع حق غنی سازی ایران اعلام می کند."

در حالیکه کشورهای گرون ١+٥ از ایران خواسته اند تا غنی سازی اورانیوم را تا زمان جلب اطمینان جامعه جهانی در مورد صلح آمیز بودن برنامه های اتمی این کشور متوقف کند، مقامات جمهوری اسلامی تاکید داشته اند که ایران به عنوان امضاکننده پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای، از حق غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز برخوردار است.

مرحله جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ به میزبانی روسیه روز گذشته در مسکو برگزار شد و هیات ایرانی به ریاست سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی در آن شرکت کرد.

آقای باقری گفته است که در مذاکرات روز گذشته، ایران پیشنهادهای خود "برای ورود به یک فاز جدید در مذاکرات مشروح را اعلام کرده و همچنین پیشنهادهای آنان [١+٥] نیز در چارچوب قانون نقد شد و باید منتظر بود تا ١+٥ موضع خود را اعلام کند."

روز اول مذاکرات

در دومین روز از مذاکرات ایران انتظار دارد طرف مقابل نظر خود را در مورد پیشنهادهای این کشور ابراز دارد

وی افزود که پیشنهادهای ایران "و نقد آنچه که طرف مقابل به عنوان پیشنهاد ارائه کرده بود" مورد توجه گروه ١+٥ قرار گرفت.

'مذاکرات شکست نخورده'

در آستانه آغاز روز دوم مذکرات، خبرگزاری فارس گزارش کرد که آقای باقری با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و نماینده روسیه در مذاکرات دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ریابکوف گفته بود که انتظار ندارد مذاکرات روز سه شنبه بدون حصول هیچ نتیجه ای، به شکست منجر شود.

آقای ریابکوف گفته است که مواضع هر دو طرف "دشوار و مصالحه بین آنها سخت است" اما در عین حال افزوده است: "فکر نمی کنم مذاکرات به شکست انجامیده باشد و حتما نتیجه ای معقول به دست خواهد آمد."

در مقایسه با کشورهای غربی عضو ١+٥، روسیه و چین مواضع معتدل تری در قبال برنامه های اتمی ایران اتخاذ کرده و بر یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای این مساله تاکید نهاده اند اما از ایران خواسته اند مصوبات شورای امنیت سازمان ملل را به اجرا بگذارد.

اوباما و پوتین

منابع روسی از "هماهنگی" مواضع پوتین و اوباما در قبال ایران خبر داده اند

روز سه شنبه، به نقل از منشی مطبوعاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گزارش شد که در مذاکرات آقای پوتین و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ٢٠، مشخص شد که مواضع دو کشور در قبال ایران و سوریه اساسا "هماهنگ" است.

سازمان ملل با تصویب قطعنامه هایی شامل یک رشته تحریم های بین المللی، از ایران خواسته است ضمن متوقف کردن غنی سازی اورانیوم، برای کسب اطمینان جامعه بین المللی از صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود، با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل و شفاف داشته باشد اما جمهوری اسلامی، این قطعنامه ها را غیرقانونی دانسته و رد کرده است.

روز اول مذاکرات مسکو در حالی خاتمه یافت که اکثر ناظران نسبت به نزدیک شدن مواضع دو طرف ابراز تردید می کردند.

در این دور از مذاکرات، گروه ١+٥ از ایران خواسته است تا غنی سازی اورانیوم تا ٢٠ درصد را متوقف و ذخیره این نوع اورانیوم را به خارج صادر کند، غنی سازی در سایت فردو در نزدیکی قم را متوقف سازد و به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از مراکز مورد نظر آژانس را بدهد.

جمهوری اسلامی هنوز این خواست ها را نپذیرفته و در مقابل بر ادامه غنی سازی اورانیوم تاکید داشته و از کشورهای غربی خواسته است تا تحریم هایی را که علیه ایران به اجرا گذاشته اند لغو کنند.

قرار است از اول ماه ژوئیه - یازده روز دیگر - تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران نیز به اجرا گذاشته شود.

در ماه های اخیر، اعمال تحریم های نفتی و بانکی کشورهای غربی باعث تعمیق مشکلات اقتصادی ایران از جمله سقوط ارزش پول ملی و رشد شتابان نرخ تورم شده در حالیکه تا کنون، انتظار مقامات ایرانی برای بروز هرج و مرج در بازارهای نفتی و مجبور شدن کشورهای مصرف کننده به لغو تحریم ها به تحقق نپیوسته است.

با توجه به شرایط اقتصادی و در حالیکه برخی مقامات اسرائیلی از احتمال حمله نظامی برای ضربه زدن به برنامه های اتمی ایران سخن گفته اند و ایالات متحده هم گفته است هیچ گزینه ای را برای متوقف کردن این برنامه ها منتفی نمی داند، شکست مذاکرات مسکو می تواند اوضاع را پیچیده تر کند.



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدی‌نژاد كه صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی به منظور دیدار و گفتگو با اوو مورالس رییس‌جمهور بولیوی وارد این كشور شده بود، پس از بحث و بررسی در خصوص چگونگی توسعه روابط و مناسبات همه جانبه میان دو كشور، با بدرقه رسمی همتای بولیویایی خود این كشور را به منظور شركت در اجلاس توسعه و محیط‌ زیست، به مقصد ریودوژانیرو در كشور برزیل ترك كرد.

**1536**



:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان

حزب مردم در مجلس پاکستان دارای اکثریت است و می‌تواند جانشین آقای گیلانی را انتخاب کند

دیوان‌عالی پاکستان از یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر این کشور سلب صلاحیت کرده است.

با رای این دیوان، آقای گیلانی صلاحیت نخست‌وزیری و عضویت در مجلس این کشور را از دست می‌دهد.

دیوان عالی پاکستان، که بالاترین مرجع قضایی این کشور است، در رای خود گفته است که آقای گیلانی "دیگر نخست وزیر پاکستان نیست."

حزب مردم پاکستان، حزب حاکم در این کشور که برای بررسی این موضوع اقدام به تشکیل نشستی اضطراری کرده، از اعضای خود خواسته تا خویشتن داری نشان دهند.

این حزب گفته است که پس از مشورت با شرکای دولت ائتلافی، در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

بحران جدید پاکستان، محمد وزیری - بی‌بی‌سی

حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر عدم صلاحیت یوسف رضا گیلانی، پاکستان را بار دیگر وارد بحران کرده است. از نظر تکنیکی با این رای دادگاه، پاکستان دارای قوه مجریه نیست و هر چه زودتر آصف علی زرداری رئیس جمهوری این کشور باید شخصی را برای تصدی این پست معرفی کند تا پس از انجام تشریفات او از پارلمان رای اعتماد درخواست کند؛ رای اعتمادی که می تواند با مخالفت احزاب اپوزیسیون مواجه شود.

در این رابطه چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارد یکی اینکه آقای زرداری یکی از مهمترین حامیان خود را دستکم در صحنه فعال سیاسی کشور از دست داده است. با این رای، آینده سیاسی آقای گیلانی در عرصه سیاسی پاکستان با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

اما شاید مهمترین نکته این باشد که بر اساس رای دادگاه عالی، آقای گیلانی از ۲۶ آوریل یعنی زمانی که رای دادگاه در مورد پرونده "اهانت" صادر شد، عدم شایستگی پست نخست وزیری نداشته است. این نکته بالقوه می تواند تصمیمهای گرفته شده در این زمان از سوی او را به عنوان نخست وزیر و رئیس دولت با ابهاماتی روبرو کند.

حزب مردم در مجلس پاکستان دارای اکثریت است و می‌تواند جانشین آقای گیلانی را انتخاب کند.

گروهی از تحلیلگران می‌گویند اقدام دیوان عالی پاکستان می تواند، بحران سیاسی این کشور را بیش از پیش شدت بخشد.

برخی از ناظران بر این باورند که در درگیری و کشمکش میان دولت و قوه قضائیه، ارتش با نفوذ این کشور از قوه قضائیه حمایت می کند.

منتقدان می گویند اقدامات قوه قضاییه به تضعیف دولت و تقویت ارتش منجر شده است.

دو ماه پیش دیوان عالی رسما یوسف رضا گیلانی را به دلیل عدم اجرای دستور قضایی برای از سر گیری پیگرد آصف علی زرداری، رئیس جمهوری، به اهانت به دادگاه متهم کرد.

آقای گیلانی این اتهام را رد کرده و وکلای مدافع او گفته‌اند که آقای زرداری به اعتبار سمت خود از مصونیت در برابر پیگرد قضایی برخوردار است.

حکم دیوان عالی به پرونده پولشویی علیه آقای زرداری در دادگستری سوئیس ارتباط دارد و قضات دیوان عالی خاطرنشان کرده‌اند که تنها راه آقای گیلانی برای جلوگیری از صدور حکم محکومیت، اجرای دستور یک دادگاه سوئیسی برای ادامه پیگرد رئیس جمهوری پاکستان است.

"پرونده اتهامی"

پرونده اتهامی علیه نخست وزیر پاکستان به قانون فرمان عفو رئیس جمهوری وقت پاکستان در سال ۲۰۰۷ ارتباط دارد که با تصویب آن، پیگیری تعداد قابل توجهی پرونده های مربوط به اتهامات فساد مالی از جمله علیه شماری از سیاستمداران و مقامات سابق پاکستان متوقف شد.

این فرمان کوتاه مدتی قبل از کناره گیری ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری وقت پاکستان، و در تلاش برای برقراری آشتی ملی و ورود تعدادی از سیاستمداران سابق به صحنه فعالیت های سیاسی صادر شد.

آصف علی زرداری، همسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان و رهبر حزب مردم، از جمله کسانی بود که فرمان عفو شامل آنان شد.

دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۰۹ فرمان عفو آقای زرداری را کان لم یکن اعلام کرد و دستور پیگرد مجدد رئیس جمهوری به اتهام پولشویی با استفاده از حساب بانکی در سوئیس را صادر کرد.



:: برچسب‌ها: واشنگتن , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا ،پس از انتخابات یكشنبه گذشته و عدم رای كافی برای تشكیل دولت غیر ائتلافی، یونان برای تشكیل دولت نجات ملی تلاش می كند.

حزب راستگرای دمكراسی نوین به رهبری 'اندونیس ساماراس'، حزب سوسیالیست پاسوك به رهبری 'اونگلوس ونیزلوس' و حزب چپ دمكراتیك به رهبری' فوتیس كوولیس' در تلاش برای تشكیل دولت نجات ملی با محوریت حزب راستگرای محافظه كار دمكراسی نوین هستند.

حزب دمكراسی نوین در انتخابات یكشنبه گذشته با اختصاص 29 درصد آرا 129 كرسی، حزب سوسیالیست پاسوك با اختصاص 12 درصد كل آرا 33 كرسی و حزب چپ دمكراتیك با اختصاص 7 درصد آرا 17 كرسی پارلمان 300 نفری یونان را به خود اختصاص دادند.

چنانچه دولت نجات ملی با حمایت این سه حزب تشكیل گردد، دولت جدید یونان از حمایت 179 نماینده پارلمان برخوردار خواهد شد.

' اونگلوس ونیزلوس' پس از دیدار روز سه شنبه خود با ' اندونیس ساماراس ' و فوتیس كوولیس' ابراز امیدواری كرد كه دولت نجات ملی تا ظهر چهارشنبه با حمایت سه حزب تشكیل گردد.

وی مذاكرات خود با ' اندونیس ساماراس' رهبر حزب راستگرای دمكراسی نوین و' فوتیس كوولیس' رهبر حزب چپ دمكراتیك را بسیار خوب و سازنده قلمداد و ابراز امیدواری نمود كه دولت جدید با ارایه برنامه كاری خود ، زمینه را برای تغییر شرایط سخت توافقنامه بسته كمك مالی اتحادیه اروپا را فراهم آورد.

بر اساس شرایط خواسته شده توسط تروئیكا برای اعطای وام 130 میلیارد یورویی دولت یونان مواظف گردیده ، ظرف سه سال آینده تعداد 150 هزار نفر از كاركنان دولت را اخراج، حقوق و مزایا را كاهش، ساختار مالیاتی را عوض و تعداد زیادی از شركت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار كند.

فوتیس كوولیس نیز پس ازاین دیدار گفت، مهم این است كه در كشور دولتی با حضور افراد صادق و كار آمد تشكیل گردد و تمام تلاش خود را برای تغییر شرایط خواسته شده در توافقنامه بسته كمك مالی اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول بكار گیرد.

'اندونیس ساماراس' رهبر حزب محافظه كار دمكراسی نوین دیدار و مذاكرات خود با رهبران حزب سوسیالیست پاسوك و حزب چپ دمكراتیك را سازنده و خوب توصیف و ابراز امیدواری كرد كه بزودی دولت نجات ملی با همكاری سه حزب تشكیل گردد.

وضعیت بحرانی یونان باعث شده كه حزب راستگرای دمكراسی نوین، حزب سوسیالیست پاسوك و حزب چپ دمكراتیك كه دارای اختلافات شدید سیاسی در طی سال های زیادی دراین كشور در مورد نحوه اداره كشور بوده اند، هم اكنون برای اولین بار جهت تشكیل دولت نجات ملی به همكاری و تفاهم رو آورند.

**2170**1368**



:: برچسب‌ها: تابستان , نیویورک , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

وی كه در پاسخ به سوالاتی در خصوص میزان توصیه پذیری قضات و استقلال آنان و وجود انحراف در دادرسی ها توضیح می داد اظهار داشت :تدابیر ویژه ای بكار گرفته ایم تا برحسب قانون به جرم برخی قضات متخلف رسیدگی شود و ما این برخوردها را تشدید كرده ایم.

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد كه اغلب قضات دستگاه قضایی كشور شریفند و در برابر پیشنهاداتی كه شاید به آنان داده شود ایستادگی می كنند و شرافتمندانه و با كمترین امكانات مشغول خدمتند.

آیت الله لاریجانی گفت توقع ما این است كه حتی یك مورد تخلف هم در دستگاه قضایی نباشد اما بهرحال گاهی تخلفی رخ می دهد چرا كه قضات در مسیر خطرات بزرگ و عظیم هستند.

وی تصریح كرد قوه قضاییه بنا دارد فراتر از وظایفی كه برعهده دارد در خدمت مردم باشد تا مشكلات آنان بهتر و سریعتر حل شود.

متن كامل این گفت و گو متعاقبا ارسال می شود.

1547



:: برچسب‌ها: هاوایی , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
وویجر

وویجر در سال ۱۹۷۷ راهی ماموریت فضایی شد

دانشمندان مسئول وویجر ۱ درحال دریافت اطلاعات بیشتری هستند حاکی از اینکه این فضاپیما درحال نزدیک شدن به فضای میان ستاره هاست و هر زمان ممکن است منظومه شمی را ترک کند.

وویجر ۱ که از فضاپیماهای ناسا است در سال ۱۹۷۷ پرتاب شد.

وویجر ۱ اکنون شاهد افزایش شدید شمار ذرات پرانرژی است که از ستاره های منفجر شده دوردست نشات می گیرند.

رسیدن به این ذرات از قبل پیش بینی می شد و نشانه دیگری از رسیدن وویجر به هدف تاریخی اش است.

اد استون دانشمند پروژه وویجر در موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادینا در بیانیه ای که ناسا منتشر کرد نوشت: "قوانین فیزیک به ما می گوید که وویجر روزی اولین شیء ساخت دست انسان خواهد بود که به فضای میان ستاره ها می رسد، اما ما هنوز دقیقا نمی دانیم که این روز کی می رسد."

"تازه ترین داده ها به روشنی حاکیست که ما در منطقه تازه ای هستیم که تحولات سریعتری در آن حال روی دادن است. خیلی هیجان انگیز است. داریم به مرز نهایی منظومه شمسی می رسیم."

وویجر ۱ با سرعت ۱۷ کیلومتر در ثانیه (۳۸ هزار مایل در ساعت) حرکت می کند و تقریبا ۱۸ میلیارد کیلومتر از زمینه فاصله دارد.

به خاطر همین فاصله طولانی است که شانزده ساعت و نیم طول می کشد تا علائم رادیویی آن به زمین برسد.

وویجر در سه سال اخیر شاهد افزایش دائمی شمار اشعه های کیهانی بوده اما اینها در یک ماه اخیر به طور قابل توجهی جهش کرده است.

شمار اشعه های کیهانی یکی از سه نشانگری است که ناسا برای تعیین ورود کاوشگر به فضای میان ستاره ها استفاده می کند.

دومین نشانگر تغییر در شدت ذرات پرانرژی نشات گرفته از خورشید ماست.

شمار این ذرات درحال افت بوده است اما نه ناگهان؛ پدیده ای که انتظار آن به هنگام خروج وویجر از فضای تحت نفوذ ستاره ما می رود.

و نشانگر سوم تغییر جهت خطوط میدان مغناطیسی است. انتظار می رود که اینها به هنگام ورود وویجر به فضای میان ستاره ها دچار تغییر جهت عمده شوند.

وویجر ۱ روز پنجم سپتامبر ۱۹۷۷ و خواهرخوانده آن وویجر ۲ روز ۲۰ اوت ۱۹۷۷ پرتاب شد.

هدف اولیه این کاوشگرها بررسی مشتری، کیوان، اورانوس و نپتون بود، ماموریتی که در سال ۱۹۸۹ تکمیل شد.

آنها سپس راهی اعماق فضا در جهت کلی مرکز راه شیری شدند.

این کاوشگرها نیروی محرکه خود را از پلوتونیوم می گیرند، منبعی که ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به پایان خواهد رسید و هرچند به مسیر خود ادامه خواهند داد اما ابزارها و فرستنده های آن از کار خواهد افتاد.

وویجرها بعد از آن در جریان سفر در طول کهکشان راه شیری "فرستاده های خاموش" زمین خواهند بود.



:: برچسب‌ها: جشنواره , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این آثار از ایران و كشورهای ایران، روسیه، امارات و فرانسه در جشنواره حضور دارند.

13 عنوان فیلم در بخش های مختلف فردا - چهار شنبه - در مجموعه سینمایی فلسطین اكران می شود.

پنج فیلم در بخش مسابقه ایران، چهار اثر در بخش مسابقه بین الملل و چهار فیلم در بخش سینماگران و ویدیو به نمایش در می آید.

فیلم های 'آشنایی با لیل' به كارگردانی عادل یراقی، 'حرف مردم' به كارگردانی داریوش یاری، 'عاشقانه ای برای سرباز وظیفه، رحمت' به كارگردانی وریا آذربایجانی، 'نامه های خیس' به كارگردانی مرجان اشرفی زاده و ' آبروی از دست رفته آقای صادقی' به كارگردانی آیدا پناهنده از ساعت 14 روز چهارشنبه در سالن شماره یك سینما فلسطین به نمایش در می آیند.

همچنین، در روز یادشده، آثاری از كشور روسیه با عنوان 'زمزمه ایرهای نارنجی' ، 'آفریقا' از ایران، 'لباس خورشید' از كشور امارات، 'برادران هم خون' از كشور فرانسه در سالن شماره 2 سینما فلسطین از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه اكران می شوند.

چهار عنوان فیلم در بخش سینماگران و ویدیو، در سالن شماره 3 سینما فلسطین با عناوین 'گنگ خواب دیده' به كارگردانی علی عطشانی، 'گنجینه جواهر پشته' به كارگردانی نادر مقدس، 'مسافر بهشت' به كارگردانی فریدون جیرانی، و 'بازگشته' ( لحظه گمشده) به كارگردانی سعید ابراهیمی فر به نمایش در می آید.

** تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) در مراسم اختتامیه

برنامه تجلیل از سربازان گمنان امام زمان (عج) به خاطر دستگیری عوامل ترور شهیدان هسته ای در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران برگزار می شود.

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران دراین باره گفت: این اقدام در جهت پاسداشت تلاش های بی شائبه و خدمات ارزنده این سربازان عزیز در حفظ و ارتقای امنیت و آرامش كشور و بركات این تلاش ها در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت؛ و سربلندی ایران اسلامی پیش بینی شده است

وی ادامه داد: این برنامه كه در مراسم پایانی جشنواره فیلم ویدیویی تهران صورت می گیرد ضمن ارج گذاری به این تلاش های ارزشمند، افقی را ترسیم می كند تا هنرمندان و سینماگران كشور هم پای این عزیزان بیش از گذشته در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و تبیین زیبایی ها و ارزش های ملی اهتمام ورزند.

به گفته وی، جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با تاكید به اولویت های مضمونی و موضوعات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی كشور می كوشد تا با این تجلیل یادآوری كند كه فیلمسازی در زمینه شهدای هسته ای و همه شهیدان ترور از بدو شكل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی تا كنون، می تواند یكی از اولویت های موضوعی در تولید و ساخت فیلم های ویدیویی و روشنگری افكار عمومی باشد.

این جشنواره تا دوم تیرماه در تهران برپاست .

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا،آیت الله 'ابراهیم امینی'روزسه شنبه در 'نشست ائمه جمعه استان قم' افزود: معمولا در تمام استانها، ائمه جمعه در جلسات ماهیانه شركت می‌كنند و ضمن ارائه گزارش، به تبیین مشكلات و ارائه راهكارها می‌پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاكید بر ضرورت برگزاری این نشستها به صورت ماهیانه، از برگزاری و تداوم این جلسات در ایام سه شنبه پایانی هر ماه با موضوعات مختلف خبر داد.

وی ادامه داد: زمان و موضوع این جلسات در صورت صلاحدید اعضا،قابل تغییر است.

نخستین جلسه هم اندیشی امامان جمعه استان قم، به دعوت آیت‌الله 'ابراهیم امینی' و هماهنگی دبیرخانه ائمه جمعه استان، در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در این شهر برگزار شد.

'هم‌اندیشی و هماهنگی بیشتر امامان جمعه استان و بررسی مسایل و مشكلات روز جامعه و ارایه راهكار'، از اهداف این نشست اعلام شده است.

در این نشست همچنین آیت الله استادی و حجج اسلام' سید محمد سعیدی' و 'سید هاشم حسینی بوشهری' دو تن دیگر از امامان جمعه موقت قم و سایر امامان جمعه استان حضور داشتند.

این جلسه، بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.ك/2

569 / 380/



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،كمیته بین المللی المپیك درحال تحقیق در مورد ادعاهای مطرح شده در نشریه ساندی تایمز انگلیس است كه براساس آن مسئولان كمیته های ملی المپیك و نمایندگی های فروش بلیت در چندین كشور قصد فروش بلیت به 10 برابر بهای اصلی آن را داشته اند.

به نوشته ساندی تایمز، كاپرالوس رییس كمیته المپیك یونان به یك گزارشگر مخفی این روزنامه كه خود را فروشنده غیرمجاز بلیت المپیك معرفی كرده بود، در مورد نفوذ خود بر سباستین كو رییس كمیته برگزاری بازیهای المپیك لندن برای دریافت بلیت های بیشتر سخن گفته بود.

كمیته المپیك یونان این داستان را غیرواقعی خواند. این درحالی است كه اظهارات كاپرالوس با یك دوربین مخفی فیلم برداری شده بود.

ویساكی دبیركل كمیته المپیك صربستان نیز دست داشتن این نهاد در موضوع بازار سیاه المپیك لندن را رد كردو گفت:توزیع تمام بلیت های المپیك كاملا دراختیار یك مسئول توزیع رسمی است كه در ارتباط مستقیم با برگزاركنندگان بازیهای المپیك لندن است.

كمیسیون اخلاقی كمیته بین المللی المپیك از ساندی تایمز درخواست ارسال شواهد را كرده است.

ورزشی**1584**1440



:: برچسب‌ها: شب , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،در بازار روز جاری از 61 میلیون سهمی كه مورد معامله قرار گرفت 8 میلیون سهم متعلق به نماد ایران ترانسفو بود. همچنین حجم معاملات نمادهای بانك پاسارگاد، مپنا، بانك ملت، ملی مس، سرمایه گذاری ملت، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری اعتبار ،سخت آژند و سرمایه گذاری ملی ایران نیز بیش از 21 میلیون سهم بود.

در بازار امروز شاخص كل متاثر از معاملات نمادهای ملی مس، بانك پاسارگاد، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری ملی ایران، پتروشیمی اصفهان، فولاد مباركه، مخابرات و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو كه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند 33 واحد پایین آمد. در پایان معاملات امروز رقم شاخص به 26 هزار و 291 واحد رسید.

همچنین شاخص صنعت نیز با افت 23 واحدی به رقم 20 هزار و 895 واحد رسید. شاخص 50 شركت فعالتر نیز 2 واحد پایین آمد. همچنین شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با كاهشی 28 و 39 واحدی مواجه بودند.

شاخص بازار اول در پایان ساعت معاملات امروز به رقم 21 هزار و 903 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز رقم 35 هزار و 338 واحد را ثبت كرد.

همچنین نمادهای پر بیننده امروز نیز بانك ملت، مپنا، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی مس، ایران ترانسفو، كالسیمین، پتروشیمی اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و فولاد مباركه بود.

صدرنشینان بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان فارس، كارخانجات تولیدی شهید قندی، قند نیشابور، قند ثابت خراسان، قند پیرانشهر، قند اصفهان، شكر شاهرود، قندنقش جهان، قند قزوین و سخت آژند بود.

این در حالی بود كه قعر نشنینان بازار امروز نمادهای حق تقدم موتورسازان تراكتور سازی، تولید سموم علف كش، بیسكویت گرجی، سامان گستر اصفهان، پتروشیمی اصفهان، لامپ پارس شهاب، تولیدی مهرام، شهد، سرمایه گذاری صنعت بیمه و سرمایه گذاری ملی ایران بودند كه بیشترین كاهش قیمت را تجربه كردند.

سرمایه گذاران امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای قند ثابت خراسان، سیمان هكمتان، سیمان فارس، قند نیشابور، آذرآب، مپنا، صدرا، ماشین سازی اراك و نئوپان 22 بهمن تشكیل دادند.

در مقابل بی مهری بازار باعث شد نمادهای پتروشیمی اصفهان، قند مرودشت، سرمایه گذاری البرز، گروه صنعتی ملی، قند تربت جام، بانك اقتصادنوین، بانك پاسارگاد، سیمان مازندران، تولیدی شیشه رازی و كاشی تكسرام با طولانی ترین صف های فروش مواجه شوند.

در پایان بازار امروز ارزش روز بازار به رقم یك میلیون و 246 هزار و 608 میلیارد ریال رسید.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: فیلم , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack
غذا

علاوه بر جمعیت زمین، میزان مصرف هم برای اندازه‌گیری مشکلات غذایی جهان هم مهم است

محققان می گویند که بالا رفتن میزان چاقی در جهان ممکن است اثرش بر منابع طبیعی چیزی شبیه به این باشد که یک میلیارد نفر بیشتر در زمین زندگی می کنند.

آنها همچنین با تخمین زدن وزن مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که وزن مردم آمریکای شمالی از متوسط مردم نقاط دیگر دنیا بیشتر است.

تنها ۶ درصد از جمعیت جهان در آمریکای شمالی زندگی می کنند و در عین حال نتایج این تحقیق نشان می دهد که ۳۰ درصد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در این نقطه از جهان ساکن هستند.

این تحقیق را یک دانشگاه بریتانیایی انجام داده است و نتایج تحقیق در مجله علمی "بهداشت عمومی" چاپ شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ میلادی مبنای این تحقیق است.

وزن جهان

بنا به همین آمار، دانشمندان متوجه شده اند که متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است در حالی که متوسط وزن مردم در آمریکای شمال ۸۰/۷ کیلوگرم است. متوسط وزن مردم آسیا در مقابل ۵۷/۷ کیلوگرم است.

محققان با آماری که در دست داشتند کارهای دیگری هم انجام دادند، مثلا وزن کل مردم جهان را تخمین زده اند: ۲۸۷ میلیون تن. بعد وزن کسانی که اضافه وزن دارند را تخمین زده اند: ۱۵ میلیون تن. و بعد وزن آنها که چاقی مفرط دارند را محاسبه کرده اند: ۳/۵ میلیون تن.

یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسوری است به نام ایان رابرتز. او در گفتگویی با بی بی سی سعی داشت توضیح دهد که در بررسی مسائل مربوط به خورد و خوراک مردم در جهان، صرفا نباید به جمعیت روی زمین بسنده کرد و باید دید این آدم ها چه قدر می خورند.

پروفسور رابرتز و گروهش معتقدند که پرداختن به آنها که چاقی مفرط دارند به صورت فردی یا گروهی دردی را دوا نمی کند. چراکه: "همه ما داریم چاقتر می شویم."

یافته‌های مربوط به وزن مردم جهان

چاقی مفرط
  • وزن تخمینی کل مردم جهان ۲۸۷ میلیون تن است
  • در این میان ۱۵ میلیون تن، وزن کسانی است که اضافه وزن دارند
  • ۳/۵ میلیون تن وزن کسانی است که چاقی مفرط دارند
  • متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است.
  • متوسط وزن مردم در آمریکای شمالی ۸۰/۷ کیلوگرم است
  • در آسیا متوسط وزن مردم ۵۷/۷ کیلوگرم است

او به جدول وزنی مردم کشورهای جهان اشاره می کند که نشان می دهد مردم آمریکا سنگین ترین آدم های روی زمین هستند و هشدار می دهد که اگر مردم زمین مانند آمریکایی ها چاق شوند، اثرات منفی بسیاری بر منابع زمین خواهد داشت.

"اگر وزن مردم کشورهای دیگر جهان مانند مردم آمریکا بود، درست مانند این بود که یک میلیارد نفر دیگر هم بر کره زمین زندگی می کردند."

نقطه مقابل آمریکایی ها، مردم اریتره، اتیوپی و ویتنام هستند که لاغرترین ها هستند.

محققان می گویند که لاغر بودن ربطی به فقر ندارد و مثالشان هم ژاپنی ها هستند.

ایران دهمین کشوری است که مردمش بیش از حد می خورند. درست بعد از ترکیه که نهمین کشور است.

عارضه اتومبیل

باز هم اگر به بالای جدول بازگردیم، نام کشورهایی را می بینیم که دچار عارضه اتومبیل شده اند.

در میان ده کشوری که مردمش وزنشان بالاست می توان نام کرواسی، کویت، مصر و قطر را هم دید.

پروفسور رابرتز می گوید که کشورهای عربی دچار عارضه اتومبیل شده اند.

او می گوید که در کشورهای عربی، مردم زیاد می خورند اما کم حرکت می کنند. برای همین چاق می شوند.

آنها امیدوارند که یافته هایشان باعث شود که کشورها بهتر و بیشتر به مسائل مربوط به چاقی فکر کنند و برایش دنبال راه چاره باشند.

پروفسور رابرتز، به مشکلات مربوط به جمعیت جهان اشاره می کند. به اینکه معمولا این مشکل را به گردن زنان آفریقایی می اندازند که زیادی بچه دارند و می گوید که به نظر او باید به مردمی که اضافه وزن دارند هم در این زمینه نگاه کرد.



:: برچسب‌ها: گل , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا به نقل از یك فرد آگاه در فدراسیون فوتبال،'امیر قلعه نویی' كه به جرم توهین به خبرنگاران با شكایت اصحاب رسانه روبرو شده وتوسط كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محكوم شده بود، درخواست تجدیدنظر این رای را به كمیته استیناف ارایه كرده بود.

كمیته استیناف فدراسیون فوتبال نیز پس از بررسی اعتراض قلعه نویی، رای به قطعیت محكومیت او صادر كرد.

به این ترتیب امیرقلعه نویی به جرم اهانت به اصحاب رسانه مجرم شناخته شد و براساس رای صادره، علاوه بر پرداخت پنج میلیون تومان جریمه نقدی، به صورت كتبی نیز توبیخ می شود.

ورزشی **‌1346 **1590



:: برچسب‌ها: کلیسا , بهار , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار 'حسین ساجدی نیا' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری كرد محاكم احكام سختگیرانه ای برای این افراد صادر كند.

وی اظهار داشت این افراد با عربده كشی، مزاحمت برای نوامیس و زورگیری در محله ها امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته بودند كه با هماهنگی مراجع قضایی توسط پلیس دستگیر شدند.

مرحله سوم برخورد با ارازل و اوباش از روز گذشته در تهران آغاز شد.

/1541/1348 /1600/



:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'سید محمد حسینی شاهرودی' روز سه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی مسجد، پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماعی در سنندج افزود : مساجد، جایگاهی بسیار مناسب برای تعاون اجتماعی مسلمانان و مشاركت آنان در برطرف كردن نارسایی ها و آسیب های اجتماعی و ارتكاب آحاد جامعه بخصوص جوانان به جرایم است.

وی با بیان اینكه مسجد بار هدایت فكری و تربیتی نیروهای جامعه را بر عهده دارد، اظهار داشت: در سایه رفت و آمد افراد جامعه به مساجد، اخلاق و آداب و خط مشی آنان تا حدودی هویدا می شود كه این مهم خود راهكاری برای مقابله با گسترش جرایم است.

وی تصریح كرد: منشاء تمامی كارهای خیر مسجد است و خداوند هر كاری را كه بخواهد انجام دهد مبنای آن را بر مسجد قرار می دهد, چرا كه این مكان معنوی اصلی ترین مركز برای تعلیم و تربیت و بنیادی ترین پایگاه دینداری و حركت به سوی دین است.

نماینده ولی فقیه در كردستان با اشاره به اینكه مسجد منشاء عزت و سربلندی امت اسلامی به شمار می رود و كسانی كه اهل این مكان معنوی هستند جزو هدایت شوندگان می باشند افزود: اولین اقدام پیامبر(ص) بعد از بعثت نیز ساخت مسجد بود كه این مهم اهمیت این پایگاه اجتماعی و فرهنگی را در اسلام نشان می دهد.

وی خاطر نشان كرد: مساجد در حفط سلامت اجتماعی بسیار تاثیر گذار است, لذا حفظ و رونق مسجد و توجه به ابعاد و كاركردهای مختلف آن در راستای حفط اسلام و پاسداری از نظام و دور نشدن از اهداف آن یك ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ك/2/7348/533/320



:: برچسب‌ها: معماری , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل رسانه های افغانستان، این حمله توسط هفت مهاجم انتحاری در شهرستان شاه ولی كوت استان قندهار رخ داد كه در این حمله تعدادی از تاسیسات این پایگاه نیز در آتش سوخت.

نیروهای خارجی حمله بر پایگاه 'شاد' در شاه ولی كوت قندهار را تایید كردند و گفته اند كه تمام مهاجمین كشته شدند و اجساد آنان در محل باقی است.

همچنین امروز تعدادی حمله كننده انتحاری یك پاسگاه پلیس افغانستان را در استان قندهار هدف قرار دادند كه در نتیجه سه پلیس و چهار مهاجم انتحاری كشته و شش پلیس دیگر هم زخمی شدند.

آساق**ع.ن**2047**



:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، این آتش سوزی در بخش 18 نفره در زندان شهر شانلی عرفا در جنوب شرقی تركیه رخ داد و گفته شده كه آتش سوزی در پی درگیری بین زندانیان به وقوع پیوسته است.

استانداری شانلی عرفا با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: در این آتش سوزی 13 تن از زندانیان كشته شدند و 47 تن از زندانیان ، افسران پلیس ، سربازان ، نگهابانان و ماموران آتش نشانی زخمی كه 14 تن از زخمی شدگان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

در پی وقوع این حادثه شماری از خانواده های زندانیان با حضور در مقابل زندان، دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه مسوولان زندان سردادند؛ پلیس نیز برای متفرق كردن تظاهر كنندگان از گاز اشك آور استفاده كرد.

'سعدالله ارگین' وزیر دادگستری تركیه در این باره گفت: تحقیق برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شده است.

وی افزود: در صورتی كه در این حادثه از سوی مسوولان زندان سهل انگاری شده باشد، با آنان برخورد خواهد شد.

وزیر دادگستری تركیه در ادامه گفت: به هنگام آتش سوزی برخی از زندانیان مانع از تلاش ماموران آتش نشانی و امداد و نجات برای اطفا حریق شدند.

گفته می شود كه زندانیان در اعتراض به وضعیت نامطلوب زندان دست به اعتراض زده بودند اما مسوولان زندان در این خصوص توضیحی نداده اند.

'جلال الدین گونچ ' استاندار شانلی عرفا نیز به شبكه خبری 'ان.تی.وی' گفت: حادثه به هیچ وجه سیاسی نبوده و در بخش زندانیان سیاسی رخ نداده است.

وی به دنبال بازدید از زندان، به نقل از زخمی های حادثه گفت: آتش سوزی بر اثر درگیری بین زندانیان و به آتش كشیدن تختخواب ها رخ داده است.

تعدادی از زندانیان كه توانسته بودند خود را به دستشویی زندان برسانند از مرگ نجات یافتند اما بدن این افراد نیز دچار سوختگی شده است.

خاورم **230** 1515



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا ، این مجموعه كه دربرگیرنده 5 قطعه شعر بلند نیمایی با رویكرد ملی ـ میهنی و زبانی حماسی است از سوی انتشارات شادان به بازار كتاب عرضه شد.

آن‌چه در این مجموعه گرد آمده‌، پاسخی است به نیاز مردمی كه برخورداری از پیشینه غنی فرهنگی ـ تاریخی و با میراثی ارزشمند از عرفان و آگاهی و ادب‌، و داشتن گذشته‌ای كه لحظه لحظه آن از دانش و مردمی‌ها،‌ حماسه‌ها و نور و هنر‌ سرشار است، به شكل مظلومانه و ناباورانه‌، مورد هجوم تهمت‌ها و دستبرد غرض‌ورزی‌ دشمنان دور و نزدیك‌، و آزمندی زراندوزان قرار گرفته و پاكی تاریخ و تمامیت سرزمین مادری آن‌ها را غبار نگرانی و تشویش پوشانده است...

كتاب 'مادرم؛ ایران' با شعرهای: 'سیمای آریایی ایران'، 'خلیج فارس' و 'شیر شتر خواران'، 'بزرگ قبیله' و 'مادرم؛ ایران...' همراه است.

از علیرضا طبایی پیش از این مجموعه شعرهای جوانه‌های پاییز، از نهایت شب ، گزیده آثار كوتاه از شاعران معاصر ،خورشید‌های آن‏سوی دیوار، شاید گناه از عینك من باشد به چاپ رسیده است.

'مادرم؛ ایران' در شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 4500 تومان روانه بازار كتاب شده است.

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: شب , اقیانوس , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاكارتا، ربكا گولتوم یكی از امدادگران در این خصوص گفت: تازه ترین آمار در اختیار ما حاكی است كه این قایق در زمان غرق شدن حامل 70 مسافر بوده است. ما 12 نفر را نجات داده ایم، اما هنوز 58 نفر ناپدید هستند. وی خاطر نشان كرد كه این تعداد، خدمه قایق را نیز در بر می گیرد.

مقامات تجسس و امداد نخست در روز یكشنبه اعلام كردند كه تنها 27 نفر سرنشین این قایق بودند و 12 تن نجات یافته اند.

از سوی دیگر گولتوم اظهار داشت: بارنامه این قایق نشان داد كه 27 نفر در آن حضور داشتند، اما بعدا مشخص شد كه تعداد سرنشیان آن 70 نفر بوده است. این آمار پس از گزارش خانواده های افراد ناپدید شده به ما به دست آمد.

وی افزود: ما مجموعا 8 قایق امداد رسان از پلیس دریایی، نیروی دریایی و بخش تجسس را برای پیدا كردن ناپدید شدگان به كار گرفته ایم. وی خاطر نشان كرد كه هنوز جسد هیچ فردی پیدا نشده است.

قایق غرق شده كه حامل مواد غذایی و مصالح ساختمانی بوده، شامگاه شنبه شهر آمبون در جزایر مالوكو را ترك كرد. این قایق 2 ساعت پس از آغاز سفر خود، با امواج بلند و وزش باد قوی مواجه شد.

بامبانگ ایروان سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی با اعلام اینكه كل ظرفیت بارگیری این قایق 84 تن است، گفت كه ین یك قایق مسافربری نیست.

مقام مزبور خاطر نشان كرد كه هیچ نشانه ای مبنی بر اینكه قایق حامل پناهجویان بوده است ،‌.جود ندارد.

جمعیت 240 میلیونی اندونزی در سراسر بیش از 17 هزار جزیره این كشور پراكنده است و به شدت به فعالیت شبكه ای از كشتی ها و قایق ها وابسته می باشد.

بیش از 300 نفر در سال 2010 بر اثر غرق شدن قایقی كه بیش از حد مجاز سرنشین داشت، در نزدیكی جزیره سولاوزی غرق شدند.

مترجمام**9109 ** 1506



:: برچسب‌ها: دختر , نیکون , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فدراسیون،این رقابتها امروز در 10 وزن در آكادمی ووشو برگزار شد و نتایج این رقابتها به شرح زیر است :

در وزن منهای 65 كیلوگرم، محسن محمد سیفی قهرمان جهان و بازیهای آسیایی گوانگجو همچون بازی نخست مقابل صادق حیدری به پیروزی رسید و به عنوان نفر اصلی تیم ملی در این وزن انتخاب شد.

در وزن منهای 70 كیلوم گرم سجاد عباسی قهرمان جهان و دارنده برنز بازی های آسیایی گوانگجو نیز به دومین پیروزی خود مقابل میلاد قزل سفلو رسید و به عنوان نفر اصلی این وزن به تیم ملی راه یافت .

در وز منهای 75 كیلوگرم جواد آقایی نفر سوم جهان دومین شكست را به امید زارع رفیع تحمیل كرد تا به عنوان نفر فیكس این وزن انتخاب شود.

در وزن منهای 80 كیلوگرم نیز امیر فضلی عضو تیم ملی در رقابتهای جهانی تركیه پیروزی دومش را مقابل حمیدرضا دلاور تجربه كرد و عضو اصلی تیم ملی شد.

همچنین در وزن منهای 85 كیلو گرم حمیدرضا قلی پور قهرمان جهان و بازیهای آسیایی در دومین دیدار غلام حسین زاده را با شكست بدرقه كرد و به عنوان نفر ثابت این وزن انتخاب شد.

در وزن منهای 52 كیلوگرم : مسعود انصاری بر رضا سبحانی غلبه كرد تا هر كدام از آنها صاحب یك برد و یك باخت شوند و كار به بازی سوم كشیده شد.

در وزن منهای 56 كیلوگرم :اكبر محمد زاده مقابل علی بختیاری به برتری رسید تا یك برد و یك شكست در كارنامه آنها ثبت شود و كار به مبارزه سوم كشیده شود.

در وزن منهای 60 كیلوگرم : علی یوسفی برابر حمیده قره داغی صاحب برتری رسید تا یك پیروزی و یك شكست برای هر دوی آنان لحاظ شده و كار به بازی سوم كشیده شد.

و بالاخره در وزن منهای 90 كیلوگرم كامران مروتی در اولین بازی انتخابی این وزن از سد محمد دولتمندی گذشت.

در وزن 90+ كیلوگرم مهدی ادیب نژاد در اردو حضور دارد و مرتضی عظیمی به دلیل مصدومیت احتمالا در بازیهای انتخابی شركت نخواهد كرد.

براساس این گزارش تكلیف پنج وزن و نفرات اصلی تیم ملی از مجموع 10 وزن مشخص شد.

هشتمین دوره مسابقات آسیایی ویتنام از تاریخ 26 مرداد تا 4 شهریور در هوشی مینه ویتنام برگزار می شود.

ورزشی **1828**1440



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'علی محمد شاعری' روز سه شنبه در نخستین روز برپایی دومین كنفرانس ملی مدیریت بحران كه با رویكرد نقش فناوری های نوین در كاهش آسیب پذیری ناشی از حوادث غیر مترقبه برگزار می شود، گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی كشور شهر اهواز با 5 هزار میكرون در متر مكعب یعنی 30 برابر استاندارد در معرض ریزگردها قرار گرفته كه تا استان‌های سمنان و اردبیل هم می‌رسد و این بحران یك بحران جدید است.

وی گفت: ریزگردها موجود در هوا محصول كشور عراق است چرا كه 13 میلیون هكتار بیابان در عراق وجود دارد كه 2 میلیون هكتار آن به كانون بحران تبدیل شده است.

قائم مقام سازمان محیط زیست اظهار داشت: درمناطق یاد شده بافت‌های خاك فرسوده شد و اگر اقدامی نكنیم همین اتفاق در ارومیه هم می‌افتد همان گونه كه در حورالعظیم، پریشان، گاوخونی، بختگان، هامون، حورالهویزه و نظایرآن در حال رخ دادن است.

وی افزود: این بحران‌ها غیر قابل كنترل است و در مدت 20 سال اتفاق افتاده است. هم اكنون اگر بیشتر از 28 سد در ارومیه زده شود بحران جدیدی رخ می‌دهد.

شاعری اضافه كرد: باید گروه های امداد و نجات با فناوری های نوین و ویژه برای رویارویی و مقابله در این حوزه داشته باشیم و مدیریت منابع آب نیز در دستور كار قرار گیرد.

وی یاد آورشد اكنون نیازمند انرژی‌‌های نو هستیم تا از قطع درختان جلوگیری كنیم چرا كه سالی صد هزار هكتار از جنگل‌های ما از بین می‌رود.

دومین كنفرانس مدیریت بحران به مدت دو روز در تالار وزارت كشور برگزار می شود.

اجتمام**7029 ** 1569



:: برچسب‌ها: کنسرت , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای رسمی باشگاه پرسپولیس، كاپیتان سرخپوشان پس از جلسه با محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را امضاء كرد.

محمد رویانیان در این خصوص در گفتگویی اختصاصی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: به مناسبت عید فرخنده مبعث پیامبر اسلام (ص) جلسه ای با علی كریمی داشتیم و طی آن مقرر گردید این بازیكن ارزشمند، با روحیه ای صد چندان نسبت به گذشته در كنار تیم پرسپولیس حضور یابد.

رویانیان در ادامه افزود: امیدوارم كریمی تا 10 سال دیگر برای پرسپولیس به میدان برود.

گفتنی است؛ قرارداد علی كریمی با باشگاه پرسپولیس منعقد و امضاء شد.

1592

ورزشی **9118**



:: برچسب‌ها: شهرستان , قرمز , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا ، محمد بدیع در نامه كوتاهی ضمن تقدیر و تشكر از مردم مصر به دلیل شركت در این انتخابات، گفت: ما از مردم مصر تشكر می كنیم ، ما به دلیل موفقیت نامزدمان محمد مرسی در این انتخابات به درگاه الهی سجده شكر به جای می آوریم .

بدیع در ادامه از مسلمانان، مسیحیان و همه گروه های مصری كه با پایبندی به اصول و ارزش های خود سعی در حفظ انقلاب خویش داشتند و در این راه سعی كردند مصر كشوری آزاد و دموكراتیك و سرشار از عزت و عدالت و كرامت انسانی باشد، تشكر كرد.

رهبر اخوان المسلمین مصر افزود : ما باید همیشه به خاطر داشته باشیم كه شرایط كنونی مرهون خون شهدای ما است و این نهالی است كه شهدا و زخمی شدگان با خون خود آن را آبیاری كردند و خانواده ها و انقلابی ها با تلاش های مسالمت آمیز خود و با تحمل درد و محنت های بسیار در رشد آن نقش داشته و اكنون ما شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم .

وی در پایان گفت: ما به همه قول می دهیم ، همه كسانی كه به نامزد ما رای دادند یا با وی مخالفت كردند ، ما به همه مردم قول می دهیم كه در خدمت آنان باشیم زیرا همه آن ها فرزندان این كشور اند و در درگاه الهی عهد بسته ایم كه با خلوص نیت در جهت شكوه و عظمت و منافع آن تلاش كنیم .

گفتنی است هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر كه دو روز گذشته برگزار شد ، اعلام نشده است اما 'احمد سبیع 'مشاور مطبوعاتی حزب آزادی وعدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر دوشنبه شب در گفت وگو با شبكه الجزیره گفت كه تمامی نشانه ها از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر حكایت می كند و این در حالی است كه نمایندگان' احمد شفیق 'نیز اعلام كردند كه وی پیروز این انتخابات است.

خاورم ** 2041**1369



:: برچسب‌ها: مربع , مدل , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سید محمد حسینی' شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با تبریك مبعث فرخنده نبی اكرم (ص)، خطاب به آنان گفت: شما پرورش یافتگان مكتب امام راحل با مسوولیت خطیر و سنگینی كه برعهده می گیرید، با تبلیغ و ترویج مبانی دینی و مذهبی اسلام، نقش بسزایی را در جامعه ایفا خواهید كرد.

حسینی به الگو و اسوه بودن حضرت محمد (ص) اشاره كرد و گفت: محبوب ترین بندگان خدا كسانی هستند كه در مسیر پیامبر(ص) گام برمی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: افتخار یك روحانی و مبلغ این است كه بتواند به درستی و خوبی آحاد مردم را دعوت به 'خداوند' كرده و همگان را در این راه مجذوب كند.

حسینی گفت: شخصیت و وجود نازنین رسول اكرم(ص) به گونه ای بود كه دیگران مانند پروانه به دور ایشان می گشتند.

وی یادآور شد: برغم اینكه در آن دوران عده فراوانی اهانت ها، بی حرمتی ها و رفتار و برخوردهای ناشایستی با پیامبر (ص) داشتند ولی ایشان بدون توجه به تمامی این مسائل و تحمل تمامی سختی ها و دشواریها، با اراده و عزمی راسخ، از همین اقشار افرادی الگو و با اخلاق تربیت كرد كه هركدام به نوبه خود توانستند نقش بسزایی در یاری رساندن به اسلام و كمك به آن حضرت ایفا كنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به تعبیر مختلف درباره كلمه 'قل' در قرآن كریم اشاره كرد و گفت: 'قل' مستدل و مستحكم هیچگاه سستی و ضعف در آن وجود نخواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه دشمنان اسلام و مسلمین با القای مذاهب دروغین، متفرقه و نوظهور درصددند مردم را دچار شبهات فراوانی كنند، ابراز امیدواری كرد: طلاب و مبلغین با تبلیغ و ترویج صحیح مسائل دینی و مذهبی بتوانند گامهای موثری در جذب مردم به دین مبین اسلام داشته باشند.

به گفته حسینی، كسانیكه می خواهند دیگران را راهنمایی و ارشاد كنند باید خود نیز مطالعه و تحقیقات فراوانی در زمینه های مختلف دینی و مذهبی و مسائل روز داشته باشند.

عضو كابینه دولت دهم تاكید كرد: تبلیغ چهره به چهره آثار و بركات خودش را دارد لذا نیاز است كه مبلغین به ابزار روز نیز مجهز شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری كرد كه طلاب، این سربازان تلاشگر امام زمان (عج) بتوانند در رسیدن به اهداف خود توفیقات فراوانی را در این مسیر بدست آورند.

در ادامه مراسم، عمامه گذاری 17 نفر از طلاب پایه 6 به 7 در حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران كه آیت الله مصباح یزدی و حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نیز در آن حضور داشتند، برگزار شد.

فراهنگ** 1355 ** 1597



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , اسکاتلند , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

بگزارش این شركت هواپیمایی دولتی ؛ این تصمیم متعاقب افزایش هزینه ها بدنبال تصمیم اتحادیه اروپایی مبنی بر دریافت عوارض از خطوط هواپیمایی به دلیل انتشار دی اكسید كربن اتخاذ شده است .

این شركت هواییمایی اعلام كرده است كه با توجه به افزایش نرخ مالیات سوخت؛ بهای بلیت تمامی پروازهای این شركت به مقصد اروپا به ازای هر مسافر بین یك تا دو یورو افزایش می یابد.

به گزارش منابع خبری افریقای جنوبی؛ مدیر اجرایی شركت هواپیمایی افریقای جنوبی روز دوشنبه گفته است كه این افزایش قیمت در كنار اعتراض ما به تصمیم اتحادیه اروپایی صورت پذیرفته است .

به گفته 'سیزا میزیمل '؛ افریقای جنوبی همراه با آمریكا ؛ چین ؛ روسیه ؛ استرالیا و هند دارای مواضع واحدی در قبال این تصمیم اتحادیه اروپایی هستند.

وی عنوان كرد كه كشورهای یاد شده از این اتحادیه درخواست مذاكره برای انجام تغییراتی دراین طرح از جمله تعلیق آن به مدت دو سال كرده اند.

به گفته وی این گفت وگو ها باید از طریق 'ایكائو' كه نهادی جهانی است صورت پذیرد.

به گزارش این منابع ؛ تصمیم اتحادیه اروپایی درخصوص وضع مالیات بردی اكسید كربن كه چالش بزرگی را برای شركتهای هواپیمایی ایجاد كرده سبب عصبانیت شركای تجاری اروپایی شده است .

1592

1552



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

'مصطفی صابر خراسانی ' روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در پاسخ به اینكه شاعران امروز چقدر در آثار خود به بیان ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت رسول اكرم (ص) پرداخته اند گفت‌: در سالهای اخیر گرایش خوبی به اهل بیت (ع) در شاعران جوان دیده می شود كه این گرایش به خوبی در آثارشان هویداست.

وی این گرایش را مدیون درون مایه ها ، زیبایی موجود در ذات شعر و عشق درونی به اهل بیت (ع) دانست و افزود: در برخی موارد این عشق ، همچون عشق به سالار شهیدان بسیار پررنگ تر از سایر ائمه اطهار (ع)‌ دیده می شود.

این شاعر معاصر با یاد آوری اینكه رسول اكرم (ص) در تمامی ادیان به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی شناخته شده است، گفت‌: متاسفانه برخی صفات ، ابعاد شخصیتی ایشان قبل و بعد از بعثت، رسالت و رنج‌هایی كه در راه دین اسلام متحمل شده اند كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

صابر خراسانی از جمله دلایل این كم توجهی را آگاهی اندك و كمبود مطالعه در برخی شاعران عنوان كرد و ادامه داد: دانستن تاریخ اسلام و زندگی پیامبر اكرم (ص) و سایر ائمه لازمه كار شاعری است.

وی گفت‌: در زندگی ائمه معصوم و پیامبر اكرم (ص) صفات و نكاتی وجود دارد كه سالهاست از آن غافلیم ، مهربانی پیامبر با حضرت فاطمه(س) و احترامی كه ایشان در دوران جاهلیت به مقام زن قائل بودند ، امانتداری ، رفتار با دوستان و حتی دشمنان و آداب رفتار با همسایه از جمله این نكات هستند كه می توان با پرداختن به آنها بسیاری از مشكلات مبتلا به جامعه را مطرح و حل كرد.

این شاعر معاصر لحظه لحظه زندگی ائمه معصومین را درسی برای زندگی امروز جامعه عنوان كرد و ادامه داد : توجه به این‌ آداب و یادگیری آن می تواند ما را در انتخاب مسیر درست یاری كند.

وی در مورد یكی از بهترین سروده های خود در وصف پیامبر اكرم (ص) گفت: اثر' مهربانی ' از جمله این‌ آثار است كه چند بیتی از آن در ذیل می اید:

كیست احمد مخزن سرخدا

فاش از او كنت و كنزا مخفیا

كیست احمد چشمه اب حیات

نقطه عطف تمام كائنات

كیست احمد رحمه للعالمین

در تجلی اولین و آخرین ...

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack


:: برچسب‌ها: آلمان , زن , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، گروهی از محققان دانشگاه ایالتی 'لویزیانا' در آمریكا متوجه شدند افرادی كه سه نوع خشكبار از جمله گردو، پسته و بادام هندی مصرف می كنند نسبت به افرادی كه خشكبار مصرف نمی كنند، لاغرترهستند و این افراد سطح كلسترول خوب در بدن آنها بالاتر و سطح پروتیین های مرتبط با تورم و بیماری قلبی در بدن آنها پایین تر است .

در افرادی كه خشكبار استفاده می كنند ، احتمال ابتلا به عوامل خطرسازی كه با هم می توانند موجب ابتلا به سكته مغزی، دیابت و بیماری های قلبی شوند، پنج درصد كمتر است.

پروفسور'كارول نیل' رییس این طرح تحقیقاتی گفت : براساس نتایج این تحقیق مصرف كنندگان خشكبار نسبت به افرادی كه خشكبار مصرف نمی كنند، وزن كمتر، شاخص جرم بدنی پایین تر و دور كمر كوچكتری دارد.

محققان در این مطالعه اطلاعات بیش از 13 هزار مرد و زنی را كه خشكبار مصرف می كردند و در ردیف افرادی قرار داشتند كه روزانه بیش از یك چهارم اونس (39.68 گرم) خشكبار مصرف می كردند، بررسی كردند .

براساس نتایج این تحقیق شیوع چهارعامل خطرساز چاقی شكمی، فشار خون بالاو سطح بالای گلوكز در این افراد كمتر بود.

علمی**2038** 1581



:: برچسب‌ها: فرانسه , انگور چینی , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

' محمود مظفر' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اكنون طرح یاد شده تدوین و برای بررسی به شورای عالی هلال احمر ارسال شد و منتظر بررسی شورا هستیم.

این مقام مسوول در جمعیت هلال احمر بدون اشاره به نوع ارایه تسهیلات به افراد یاد شده گفت: بر اساس این طرح، به خانواده امدادگرانی كه در حین امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو می شوند، تسهیلات ویژه پرداخت خواهد شد.

به گفته مظفر سالانه شماری از امدادگران جمعیت هلال احمر در حین امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو می شوند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین درباره پیگیری های این جمعیت برای شهید یا جانباز محسوب شدن امدادگران آسیب دیده یا جان باخته در حین كمك به مجروحان حوادث و سوانح گقت: این طرح همچنان در دولت در حال پیگیری است و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

مظفر ادامه داد: با توجه به طولانی شدن پیگیری ها از طریق دولت، سازمان امداد و نجات طرحی را تحت عنوان ' طرح حمایتی امدادگران و نجات گران' تدوین كرد تا امدادگران آسیب دیده و خانواده امدادگرانی كه در حین كمك به مصدومان حوادث جان خود را از دست می دهند، تسهیلاتی را دریافت كنند.

اجتمام**9140**1569



:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان روز دوشنبه با شیخ 'ابراهیم المصری' دبیركل جماعت اسلامی لبنان دیدار و گفت وگو كرد.

طرفین در این دیدار با حساس خواندن شرایط كنونی منطقه بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تاكید كردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضرورت وحدت ملی و گفت وگو بین لبنانی ها برای تقویت مثلث ارتش، ملت و مقاومت را خواستار شد و آن را عامل مهمی برای ضربه به طرحهای رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

ابراهیم المصری در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسایل اسلام به ویژه موضوع فلسطین تشكر كرد و نقش كشورمان را عامل مهمی در تقویت و احیای منافع و حقوق ملت های مظلوم ارزیابی كرد.

خاور**1030**1080** 3404



:: برچسب‌ها: دریا , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()