هیاهوی غرب درباره مذاكرات مسكو، بازیگری ناشیانه است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'علی لاریجانی' در جلسه علنی روزسه شنبه مجلس با اشاره به به مذاكرات آتی ایران و گروه 1+5اظهارداشت: با این كه دو هفته به مذاكرات آتی هسته‌ای در روسیه مانده است، هیاهوی غربی‌ها در این زمینه كه مذاكرات مسكو وقت پایانی است وگرنه آمریكایی ها قطعنامه دیگری را مهیا كرده‌اند، چیزی جز بازیگری ناشیانه آنان نیست.

وی افزود: اگر شما می‌خواهید مذاكره كنید برای حل و فصل مسایل چگونه است كه نتایج مذاكره را از قبل مشخص كرده‌‌اید، از یك طرف پیغام می‌دهید و از طرف دیگر عربده‌ای سیاسی راه می‌اندازید.

رییس موقت مجلس نهم با بیان این كه این چگونه است كه نتایج مذاكرات را از قبل مشخص كرده اند، تاكید كرد كه این یك 'پس رفت' برای دیپلماسی ایالات متحده آمریكا است كه در یك زمان هم حجله عروسی راه می‌اندازد و هم فغان‌نامه منتشر می‌كند.

لاریجانی به این كشورها یادآور شد كه ایران اسلامی برای این سبك سری دیپلماتیك ارزشی قائل نیست.

**عزتمندی كشور در گرو درك و تحقق راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب است

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز رحلت امام راحل و همچنین میلاد باسعادت حضرت علی (ع) تاكید كرد كه قوای سه گانه كشور با تبعیت از ولایت فقیه، از تجربه سیاسی چند دهه برخوردارند.

وی افزود: طی طریق عزتمندانه كشور در گرو درك، فهم و تحقق راهنمایی های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

رییس موقت مجلس نهم، تحلیل های رهبر معظم انقلاب اسلامی نقطه اوج دستاورد ایران در حیات عزتمندانه دانست.

لاریجانی با تاكید بر فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ادامه داد: ترس آمریكا و قلدری ها صحنه بین المللی از ایران هسته ای نیست بلكه از ایران اسلامی است و همه حقیقت انقلاب در این نقطه نهفته است كه اسلام ناب محمدی عامل وحدت صفوف ملت شده است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان این كه مهندسی این حیات عزتمندانه با اهمیت است، اظهار داشت: رشد علمی، تكنولوژیك و تلاش در جهت تحقق عدالت، مردم سالاری، پیشرفت و دفاع از حیثیت مردم اضلاع این حیات عزتمندانه را تشكیل می دهند.

لاریجانی یادآور شد: حفظ عزتمندی در گرو ویژگی حركت ركنی انقلاب اسلامی كه مسوولیت آن برعهده قوای سه گانه است و ایستایی درحركت در مرگ آن است.

وی خاطرنشان كرد: جدیت در حركت پویای انقلاب اسلامی باید دغدغه اصلی دست اندركاران باشد.

رییس موقت مجلس نهم همچنین گفت: كسانی كه از ابتدای انقلاب پیگیر مسایل حساس كشور بودند بر آنها پوشیده نیست كه حركت پویای انقلاب اسلامی در زمان امام راحل و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مرهون 'ولی زمان' بوده است.

لاریجانی ادامه داد: در بحث هسته ای كه با موذی گری غرب مواجه شدیم و حتی موضوع پیگیری طرح سه فوریتی در مجلس هشتم مطرح شد، تحلیل ها و راهبردهای رهبرمعظم انقلاب مسیر را مشخص كرد تا امروز كه ایران اسلامی صاحب فناوری هسته ای شده است.

وی ادامه داد: در 10 سال اخیر كه آمریكا رفتار ماجراجویانه ای را با رفتار تخیل گرایانه رقم زد و از سوی دیگر انقلاب های اخیر كشورهای اسلامی به وقوع پیوست این رهبری و ولایت فقیه بود كه استراتژی عمیق را ترسیم و ملت را به سوی عزتمندی هدایت كرد.

رییس موقت مجلس نهم افزود: اسلامیت نظام در تئوریزه كردن پیام اسلامی محقق می شود، اگر اسلام موتور محرك انقلاب بوده و باعث اعتلای نام ایران در صحنه سیاسی شده است هنوز شكل مدونی به خود نگرفته است و وقتی به قله می رسد كه نظریه پردازی از متن و روح اسلام منشا گرفته باشد.

لاریجانی خاطرنشان كرد: بسیاری از امور دیگر كه جنبه نظریه پردازی دارد و می تواند حركت جمهوری اسلامی ایران را عمیق كند با حضور صاحب نظران در مجلس نهم و نخبگان جامعه نیازمند توجه بیشتر است.

وی ادامه داد: تحقق آرمان های رهبرمعظم انقلاب در دهه پیشرفت و عدالت منوط به تلاش فراگیر همه جانبه در عرصه دانش، فناوری و آبادانی كشور و توجه به فرهنگ است و قوای سه گانه با هم فكری عالمانه می توانند شرایط تحقق آن را فراهم كنند و همچنین با پرهیز از غرور و خودمحوری بستر بهره جستن از استعدادها را فراهم كنند.

رییس موقت مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به زهد اسلامی و پرهیز از دنیا پرستی برای حاكمان از موضوعاتی بود كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند و این همان كلام نورانی امام علی (ع) است چرا كه دنیازدگی برای همه خطر عظیمی است كه امام علی (ع) برای جهان اسلام می دیدند و حاكمان با توجه به آموزه های امام علی (ع) در ساده زیستن و همسفر محرومین شدن می توانند نشاط اسلامی را فراهم كنند.

لاریجانی همچنین گفت: وحدت در انقلاب اسلامی همیشه عامل پیشرفت بوده است و در حال حاضر كه تلاش های آمریكا علیه ایران اسلامی افزایش یافته است اهمیت آن را چند برابر كرده است اگرچه اختلاف نظرها برای چگونگی پیمودن راه همیشه مفید بوده است.

وی ادامه داد: مجلس نهم از تحلیل رهبرمعظم انقلاب اسلامی سپاسگزاری می كند و مبنای تلاش خود را در این زمینه قرار می دهد.

سیام**1053**9132**1336





:: برچسب‌ها: زرد , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: