700میلیون دلار به 488 طرح صنایع پتروشیمی خوزستان اختصاص یافت
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، 'محمد زیار' روز شنبه در نشستی مشترك با مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی استان و انجمن سازندگان قطعات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان افزود: ستاد اجرایی این مصوبات در خوزستان در محل شركت شهركهای صنعتی استان مستقر و بزودی دفتر آن راه اندازی خواهد شد.

وی در زمینه تخصیص اعتبارات این طرح ها نیز گفت: 100 درصد منابع ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود, ضمن آنكه 80 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق محروم و 70 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق برخوردار استان نیز از محل اعتبارات ریالی صندوق در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وی تعامل و همفكری بخش خصوصی و دولتی را در اجرایی شدن مصوبات یاد شده ضروری دانست و از صنعتگران خوزستانی خواست تا در حوزه تصمیم سازی ها و اجرای این تصمیم ها با دفتر ستاد اجرایی همكاری كنند.

در این نشست همچنین مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی استان خوزستان، سرمایه گذاری در حوزه صنایع كوچك به ویژه صنایع تكمیلی و پایین دست پتروشیمی را یكی از مهم ترین راهكارهای ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی دانست و افزود: خوشبختانه مجموعه شركت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع كوچك ایران تفاهم نامه خوبی نیز در این خصوص منعقد كرده اند كه با اجرایی شدن آن مشكل اشتغال بویژه در استان خوزستان تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

'رضا طاهری' با اشاره به اینكه به دنبال تخصصی كردن شهرك های صنعتی هستیم, ابراز امیدواری كرد خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بتواند علاوه بر تفاهمنامه های زیادی كه تاكنون منعقد شده است هرگونه كالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی را با كیفیت تولید كند.

وی افزود: سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در كشور توانمندی خود را ثابت كرده و آمادگی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی را دارند.

مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی استان خوزستان خاطر نشان كرد: پس از ماه مبارك رمضان دفتر حمایت از صنایع پتروشیمی در شركت شهركهای صنعتی استان نیز راه اندازی خواهد شد.

ك/2 646/641/320





:: برچسب‌ها: زمستان , وابسته به تکزاس , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: