ایران و كردستان عراق شركت مشترك صنعتی راه اندازی كنند
نوشته شده توسط : amatrack

‌به گزارش روز جمعه ایرنا ، 'برهم صالح '‌ در دیدار با یحیی آل اسحاق ،‌رییس اتاق مشترك ایران و عراق همچنین حضور ایران در دهكده اقتصادی و ترابری كردستان، ایجاد شركت های مشترك بین ایران و اقلیم كردستان در حوزه بانك، بیمه، سرمایه گذاری، حمل و نقل عمومی و خطوط هوایی و شركت های هوایمایی را خواستار شد .

براساس گزارش اتاق مشترك ایران و عراق ،‌معاون دبیركل اتحادیه میهنی اقلیم كردستان عراق گفت : ‌تصمیم سیاسی ما برداشتن گام های اساسی برای تحكیم روابط و توسعه همكاری ها با ایران است.

وی با اشاره به اینكه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه میهنی اقلیم كردستان در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: حضور شركتهای ایرانی در منطقه اقلیم كردستان به خوبی مشهود است و می توان ظرفیت های همكاری را در سلیمانیه افزایش داد.

قائم مقام اقلیم كردستان: با اظهار امیدواری از اینكه انعقاد توافق نامه ها بین كردستان عراق و ایران زمینه ای برای توسعه همكاری ها است، افزود: تقاضای ما از دولت ایران این است كه در خصوص توسعه روابط بین دو منطقه اقتصادی،گام های موثرتر و بیشتری برداشته شود

وی تاكید كرد: اتحادیه میهنی كردستان در زمینه هایی كه امكان همكاری مشترك وجود دارد، برای توسعه روابط با سه برابر ظرفیت خود تلاش مضاعف می كند.

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان نزدیكی فرهنگی و دینی را موجب گسترش روابط بین دو منطقه دانست و تصریح كرد: علاوه بر فرهنگ و جغرافیا، دل های مردم اقلیم كردستان و جمهوری اسلامی ایران به هم نزدیك است.

دكتر صالح با تاكید بر اینكه اقلیم كردستان شروع هر چه سریع تر همكاری هارا خواهان است ، تصریح كرد :‌از دولت و نهادهای تصمیم گیر ایران انتظار داریم نمایندگان و مدیران شركت های بزرگ ایرانی را در حوزه بازار عراق فعال كنند.

قائم مقام اقلیم كردستان عراق همچنین حضور فعال تر بیشتر بخش اقتصادی سفارت ایران در عراق را خواستار شد .

براساس این گزارش ، رییس اتاق مشترك ایران وعراق نیز با یبان اینكه تاكنون 10 تفاهمنامه همكاری به امضا رسیده ،‌گفت :‌نقشه راه پنج سال آینده ایران و اقلیم كردستان ترسیم شده است .

'یحیی ال اسحاق '‌معتقد است : با توجه به اراده دو طرف بر گسترش روابط، امكان توسعه همه جانبه همكاری ها فراهم است.

وی عنوان كرد :‌راه اندازی بانك مشترك از موارد پیگیری شده از سوی طرف ایرانی است و طرح اجرایی ایجاد بانك مشترك آماده شده است.

آل اسحاق ‌از آمادگی شركت های بیمه و هوایی ایران برای همكاری در اقلیم كردستان خبرداد و گفت :‌در تمامی زمینه ها مقدمات لازم از سوی ایران فراهم شده و پیش نویس اساسنامه راه اندازی شركت های مشترك تدوین گردیده است .

دبیر كل اتاق مشترك ایران و عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینكه حركت های خوبی در بازار اقلیم كردستان صورت پذیرفته، گفت: در حوزه بیمه و بانك و شركت سرمایه گذاری و حمل و نقل، جلسات متعددی برای سیاست گذاری در خصوص نحوه حضور در بازار اقلیم كردستان برگزار شده و آمادگی لازم برای توسعه روابط فراهم است.

' جهانبحش سنجابی شیرازی ' اظهار كرد :‌تحلیل تحریم های بین المللی شرایط مناسبی را پیش روی سیاست های اقتصادی ایران قرار داده و درایت و تخصص شركت های ایرانی و همكاری های مشترك توسعه روابط را به همراه دارد.

وی با تاكید بر اینكه شركت های دولتی و بخش خصوصی ایران ظرفیت های فراوانی برای حضور در بازارهای رقابتی كشورهای منطقه دارند ، اظهار امیدواری كرد با اجرایی و عملیاتی شدن فعالیت ها و برداشتن گام های عملی، امكان توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

یادآور می شود ‌: هیات اقلیم كردستان در سفر سه روز به تهران ،‌ ضمن دیدار با مقامات دولتی و رییس،‌ هیات رئیسه و دبیركل اتاق مشترك بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق، در نشست هایی با حضور شركت های بانك و بیمه و سرمایه گذاری در راستای توسعه روابط طرفین حضور یافت .

اقتصام **1601**





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان , معماری , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: