مذاكره درباره گسترش همكاری های تجاری در سفر صالحی به امارات (بخش سوم)
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'رامین مهمانپرست ' روز سه شنبه در ادامه نشست خبری هفتگی خود افزود: دكتر صالحی در سفر به ژاپن برای شركت در اجلاس مرتبط با افغانستان، در مسیر برگشت توقف كوتاهی در امارات داشت.

وی تصریح كرد: این سفر فرصتی را فراهم كرد تا وزیر امور خارجه با مقامات كشور امارات درباره روابط دو جانبه، گسترش همكاری های تجاری، بررسی وضعیت ایرانیان مشغول به فعالیت اقتصادی در امارات مذاكراتی را انجام دهد.

مهمانپرست خاطر نشان كرد: همچنین در این دیدار در مورد تحولات منطقه از جمله تحولات كشور سوریه صحبت هایی شد كه طی آن ما نقطه نظرات خود را مطرح كردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: رایزنی های سیاسی بین كشورهای منطقه باید در دستور كار قرار گیرد تا ضمن نزدیك كردن دیدگاه های كشورها، زمینه ای را فراهم كرد آنها از طریق همكاری به راه حل های مناسب برای حل بحران های منطقه ای از جمله سوریه دست یابند.

*** مقامات عربستان خواسته های مردم را برآورده كنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحولات اخیر كشور عربستان و فشار به شیعیان در این كشور گفت: از مقامات عربستان سعودی خواست به جای سركوب مردم این كشور، خواسته های مشروع مردم را بشنوند و آن را برآورده كنندبیداری اسلامی فضای جدیدی را در منطقه به وجود آورده است و مقامات عربستان باید بدانند اقدامات خشونت آمیز مسایل و مشكلات را حل نمی كند بلكه باعث پیچیده تر شدن این بحران می شود .

وی درباره دخالت عربستان سعودی در بحرین و اعزام نیرو برای سركوب مخالفان حكومت آل خلیفه افزود: در بحرین هم شاهد مداخلات عربستان هستیم در حالی كه راه حل مشكلات منطقه توجه به خواسته های مردمی به جای سركوب مردم است.

مهمان پرست در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با دستور كار مشخص وزارت امور خارجه در باره تحولات عربستان تاكید كرد : دستور كار ما مشخص است و در بخش های سیاسی، مواضع شفاف و روشنی داریم .

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در دیدارهای دوجانبه، اجلاس ها و هر فرصت دیگری كه بتوانیم دیدگاه های خود را درباره مسایل منطقه مطرح كنیم، از فرصت ها استفاده خواهیم كرد.

وی خاطرنشان كرد: برای حل مسایل بوجود آمده در كشورهای منطقه رفتار و عملكرد مدبرانه نیاز است .

مهمانپرست گفت: دستگاه سیاست خارجی از تمام اقدامات و ظرفیت ها استفاده خواهد كرد تا وضعیت منطقه به سمت بحرانی شدن پیش نرود.

***عربستان هنوز ویزای هیات كنسولی ایران را صادر نكرده است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال كه آیا عربستان سعودی ویزای سفر هیات كنسولی و كارشناسی ایران به عربستان برای بررسی اعزام اتباع ایرانی را صادر كرده است یا نه؟ تصریح كرد: تاكنون موفق به دریافت ویزا برای این هیات نشده ایم .

وی با بیان اینكه عربستان در این رابطه همكاری نكرده و پاسخ مثبتی نداده است، افزود: انتظار ما این است كه ویزای این هیات صادر شود تا آنها در رابطه با اقدام غیرانسانی صورت گرفته در رابطه با اتباع ما بررسی های لازم را انجام دهند.

مهمانپرست اظهار امیدواری كرد عربستان اجازه دهد این هیات به این كشور سفر كند و ببیند به چه دلیل، این رفتار با اتباع ایرانی صورت گرفته است و مقامات عربستان چه پاسخی در این زمینه دارند.

** آمریكا از تحولات مصر و سایر كشورهای منطقه نگران است

مهمانپرست در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره سفر هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا به مصر گفت: تحولات منطقه خاورمیانه، بیداری اسلامی و استقلال كشورها باعث نگرانی آمریكا شده است.

وی افزود: آنها عادت به وجود حاكمانی داشتند كه وابستگی به قدرت ها را بر منافع ملی ترجیح می دادند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه كرد: شاید برای این حاكمان، منافع ملی آمریكا از اولویت بیشتری نسبت به منافع ملی كشور خودشان برخوردار بود.

وی اظهار داشت: با تحولاتی كه در مصر و سایر كشورهای منطقه رخ داد آمریكایی ها از به خطر افتادن منافع خود نگران شدند؛ بنابراین تلاش می كنند تا دیدگاه های خود را همچنان به كشورهای دیگر تحمیل كنند.

وی تصریح كرد: هوش و درایت مقامات كشورهایی كه با حضور مردم به سوی استقلال خود حركت می كنند، می تواند ضامن استقلال و پیشرفت های بعدی آنها باشد.

ادامه دارد ....

سیام**2022**9132**9129 **1572





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: