شورای امنیت انتخابات لیبی را نقطه عطف ایجاد دموكراسی خواند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، اعضای شورای امنیت در بیانیه خود تصریح كردند: این انتخابات نشان داد كه اراده ملت ها برای رسیدن به دموكراسی و آزادی های مشروع شكست ناپذیر است.

در این بیانیه ضمن تقدیر از دست انداركاران برگزاری انتخابات مجلس ملی لیبی، مشاركت گسترده مردم در انتخابات روز یكشنبه را نشانه آغاز دموكراسی خواهی در این كشور بیان كردند.

دبیركل سازمان ملل نیز روز دوشنبه در بیانیه ایف برگزاری نخستین انتخابات آزاد پس از سرنگونی رژیم قذافی را به مردم لیبی تبریك گفت و اظهار امیدواری كرد كه این انتخابات مقدمه ای برای ایجاد دموكراسی و احترام به آزادی های مدنی باشد.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته هزاران تن از مردم لیبی جان خود را برای دستیابی به آزادی های مشروع مدنی از دست دادند تا بنای كشوری مستقل و آزاد بر مبنای شرافت انسانی پایه گذاری شود، اظهار داشت: انتخابات پرشور نشان داد، اراده مردم لیبی، دموكراسی خواهی است.

انتخابات مجلس لیبی روز یكشنبه در سراسر این كشور برگزار شد كه نخستین انتخابات این كشور از سال 1964 تاكنون است و براساس آمار اعلام شده، بیش از 60 درصد از واجدین شرایط در آن شركت كرده اند.

مسولان برگزاری انتخابات اعلام كرده اند كه نتایج شمارش آرا تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

در این انتخابات بیش از چهار هزار نامزد ثبت نام كردند كه پس از بررسی صلاحیت ها، دو هزار و 501 نامزد مستقل و یك هزار و 206 نامزد حزبی و وابسته به تشكل های سیاسی برای 101 كرسی مجلس ملی لیبی رقابت كرده اند.

اروپام 1908**1516





:: برچسب‌ها: زنده , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: