فیلمسازان جشنواره سینمای جوان در آثار خود از تئاتر الگو بگیرند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود رشیدی سه شنبه شب در این جشنواره از تئاتر به عنوان مادر هنرها یاد كرد و افزود: تئاتر می تواند به افرادی كه می خواهند فیلم كوتاه و بلند بسازند كمك شایانی كند.

وی با بیان اینكه كسانی كه كار تئاتر انجام می دهند از هنرمندان دیگر جلوترند،اظهار داشت: تئاتر یكی از اولین هنرهای نمایشی در تاریخ است كه در یونان قدیم از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بعد از این هنر دیگر هنر ها نیز بوجود آمدند.

رشیدی عنوان كرد: كارگردان مطرحی چون زنده یاد علی حاتمی كار خود را از تئاتر شروع كرد و سبك خاصی در صنعت فیلم سازی پدید آورد.

وی ابراز داشت:كارگردان هایی كه كار خود را با تئاتر آغاز كرده اند از نظر كاری از تسلط بیشتری برخوردارند و كارگردانان جوان می بایست از این هنر پایه در آثارشان استفاده كنند.

رشیدی با بیان اینكه هیچ فیلمی به اندازه نمایش تئاتر بصورت واقعی و تجربی با مخاطب رابطه برقرار نمی كند،گفت: افرادی كه در حوزه فیلم و سینما فعالیت دارند می بایست با تئاتر آشنایی كامل داشته باشند.

وی افزود: ساخت فیلم كوتاه به مراتب سخت تر از فیلم بلند سینمایی است زیرا یك كارگران باید تمام تلاش خود را بكار گیرد تا در كوتاه ترین زمان ممكن یك فیلم چند دقیقه ای را با ریتم و محتوایی خاص ارایه دهد.

رشیدی در كارگاه آموزشی نقد و بررسی فیلم های جشنواره منطقه ای سینمای جوان (دنا) حضور پیدا كرد و به سوالات هنرمندان و شركت كنندگان در این كارگاه آموزشی پاسخ داد.ك/2

671/7534 / 675





:: برچسب‌ها: شیکاگو , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: