گسترش فرهنگ رضوی كشور را در برابر هجمه های معاندان بیمه می كند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز سه شنبه در همایش هیات علمی، داوران و رابطین خبر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد، افزود: گسترش فرهنگ رضوی به معنای توسعه فرهنگ نبوی، علوی، فاطمی و سایر ائمه اطهار (ع) است.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ و معارف امام رضا (ع) به مفهوم گسترش فرهنگ و ارزش های ناب اسلامی است.

وی بیان كرد: اگر این فرهنگ در جامعه گسترش یابد دیگر نباید نگران خطرات فرهنگ غرب در جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: باید از قالب ها و ابزارهای گوناگون فرهنگی و هنری و اجتماعی برای گسترش فرهنگ و معارف رضوی به طور كامل بهره گرفت و آنها را در این راستا جهت دهی كرد.

وی زیارت عارفانه همراه با معرفت حضرت ثامن الحجج (ع) بسیار مهم دانست و گفت: آن امام همام در بیانات خود بر شفاعت این دسته از زائران تاكید كردند.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان در عرصه های مختلف برای برگزاری هر چه باشكوه تر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) استفاده كرد و برای نهادینه كردن فرهنگ و معارف رضوی در جامعه گام های اساسی برداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان كرد: باید با تلاش مسوولان و دست اندركاران ذیربط هر سال بر غنای جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بیش از پیش افزوده شود.

حسینی با تاكید بر ترویج فرهنگ رضوی گفت: هفته های فرهنگ رضوی در تعدادی از استان های كشور در سالجاری برگزار می شود.

وی ضمن قدردانی از رسانه های ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی فعالیت ها و جشنواره های جانبی نهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، افزود: اطلاع رسانی بهینه نقش بسیار مهمی در گسترش و حاكمیت فرهنگ و معارف رضوی در سطوح ملی و بین المللی دارد.

او گفت: امسال نیز درتداوم سال قبل در نمایشگاه های بین المللی قرآن و كتاب هم بخش های ویژه ای به فرهنگ و معارف رضوی اختصاص می یابد.

استاندارخراسان رضوی هم گفت: باید از همه ظرفیت های موثر جامعه برای برگزاری پرشور دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سالجاری بهره مناسب گرفت.

'محمود صلاحی' گفت: این جشنواره یكی از اقدام های بسیار تاثیر گذار برای گسترش فرهنگ و معارف رضوی است و باید با تلاش مسوولان و دست اندركاران ذیربط مطابق شان والای حضرت ثامن الحجج (ع) به طور باشكوه و با غنای بیش از پیش از نظر محتوایی برگزار شود.

در پایان این مراسم از پوستر دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) رونمایی شد.ك/2

7490/659/330





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: