پروژه ساخت توربین بادی دو مگاواتی در سه سال آینده پایان می یابد
نوشته شده توسط : amatrack

'حمیدرضا لاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این توربین از نوع گیریبكس دار است و فاز مطالعاتی آن در آبان ماه سال 89 با هدف توسعه فناوری و دانش فنی ساخت توربین های بادی با ظرفیت مگاواتی آغاز شد و مدت زمان چهارساله برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بود.

وی اضافه كرد: در حال حاضر طراحی مفهومی و مقدماتی این توربین پایان یافته و قراراست مرحله 'طراحی تفضیلی' در دو ماه آینده به پایان برسد.

رئیس مركز توسعه فناوری توربین های بادی خاطرنشان كرد:مراحل بعدی ساخت این توربین مرحله 'ارزیابی' ، 'تهیه واجرا' و در نهایت مرحله نصب و احداث' توربین خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحریم های یك طرفه علیه جمهوری اسلامی افزود: متخصصان كشور با توجه به تحریم های موجود تلاش كردند تا توربین های دو مگاواتی را با استفاده از توانمندی های متخصصان كشور طراحی و تولید كنند.

وی یادآورشد: بر اساس مذاكرات با تولید كنندگان داخلی قرار است این توربین به صورت بومی طراحی وساخته شود تا علاوه بر پشت سرگذاشتن تحریم ها بتوان این توربین ها را با برند ملی به دیگر كشورها عرضه كنیم.

به گفته لاری با تولید توربین ملی دو مگاواتی ایران به عنوان تولید ایران به عنوان تولید كننده توربین در منطقه خاور میانه شناخته خواهد شد.

علمی**9190**1544





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: