200كارخانه صنعتی در شهرستان های كمتر توسعه یافته احداث می شود
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا فخراله مولایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به یكی از مصوبات هیئت وزیران طی سال گذشته اشاره و اظهار كرد: براساس این مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است از محل فروش سهام بنگاه ها و اموال مازاد خود،اجرای پروژه های صنعتی، معدنی، تجارتی و زمین شناسی را به قرارگاه های خاتم الانبیا، خاتم الاوصیا و ستاد اجرایی امام خمینی(ره) واگذار كند.

وی افزود: براساس مصوبه مذكور وزارت صنعت،معدن و تجارت می تواند پروزه های خود را تا سقف 100 هزار میلیارد ریال برای اجرا واگذار كند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث 200 كارخانه صنعتی در 200 شهرستان كمتر توسعه یافته را یكی از طرح های مطرح شده در مصوبه مذكور هیئت وزیران برشمرد و اظهار كرد: احداث 117 پست برق، تامین هفت هزارو 600 لیتر بر ثانیه آب از كسری 23 هزار لیتر بر ثانیه، تامین گاز 330 شهرك و ناحیه صنعتی و تامین تلفن ثابت 194 شهرك صنعتی از دیگر طرح های مطرح شده در این مصوبه است.

مولایی تكمیل و بهره برداری150 تصفیه خانه صنعتی، احداث 31 نیروگاه با مقیاس كوچك و 600 ایستگاه آتش نشانی، تجهیز و بهره برداری شهرك های فناوری و مراكز خدمات فناوری كسب و كار را از دیگر برنامه های در دست اجرا اعلام كرد.

وی خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران به عنوان نهاد حاكمیتی و توسعه ای شناخته شده می تواند به تنهایی و یا با مشاركت اشخاص حقیقی نسبت به سرمایه گذاری و احداث كارخانه اقدام كند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: میزان برخورداری استان های مختلف از اعتبارات اختصاص یافته برای احداث و تجهیز شهرك های صنعتی به میزان تقاضا و پیگیری مسئولان هر استان وابسته است.

مولایی تعداد شهرك ها و ناحیه های صنعتی كشور را 895 مورد اعلام و ابراز كرد: در این شهرك ها 28 هزار واحد صنعتی با اشتغالزایی بالغ بر 600 هزار نفر وجود دارد.

وی تعداد طرح های نیمه تمام را 27 هزار مورد اعلام كرد و افزود: از این تعداد 17 هزار مورد بیش از 60 درصد و 10 هزار مورد كمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت واحدهای صنعتی فعال زیر ظرفیت 50 درصد پنج هزار واحد ،واحدهای با ظرفیت 50 تا 70 درصد و بالای 70 درصد به ترتیب پنج هزار و هشت هزارواحد هستند.

مولایی با بیان اینكه مشكلات نقدینگی بیش از مشكلات زیر ساختی صنایع را با مشكل مواجه كرده است، گفت: بیشترین مشكلات صنایع مربوط به نقدینگی است.

وی وضعیت شهرك های صنعتی كشور را مطلوب ارزیابی و ابراز كرد: ایجاد بستر برای استقرار صنایع وظیفه سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران است و مرتفع نمودن سایر موانع از وظایف دیگر ارگان های می باشد.

مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران با اشاره به مشكلات شناسایی شده صنایع طی یك سال اخیر گفت: مشكلات مالی، بازار و مشكلات داخلی مهم ترین مشكلات واحدهای صنعتی است.

مولایی خاطر نشان كرد: 12 درصد مشكلات داخلی مربوط به مشكلات بین شركا، 11 درصد مربوط به تهیه مواد اولیه و پنج درصد مربوط به دریافت مجوزها می باشد.

وی ادامه داد: 51 درصد مشكلات بازار مربوط به عدم توان رقابت در بازار، 48 درصد مربوط به اشباع بازار و 10 درصد مربوط به واردات كالای خارجی مشابه داخلی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، 42 درصد از مشكلات را مربوط به كمبود سرمایه در گردش، 42 درصد را ناشی از عدم توان باز پرداخت به بانك ها و 25 درصد مشكلات مالی را مربوط به عدم توان بازپرداخت به افراد اعلام كرد.

مولایی در خصوص وضعیت خوشه های صنعتی نیز گفت: وجود متولیان متعدد مانع اجرای صحیح و كامل خوشه های صنعتی شده است.

وی، خاطر نشان كرد: برای رفع مشكلات موجود مقرر شده اجرای طرح خوشه های صنعتی به سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران واگذار شود.

به گزارش ایرنا، با حضور معاون وزیر صنعت ومعدن وتجارت در زنجان علی اصحابی كه پیش از این مدیریت صندوق مهر امام رضا(ع) استان زنجان را برعهده داشت با حكم مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران به عنوان مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان زنجان معرفی شد.

522/7324/ 1539





:: برچسب‌ها: گل , سان فرانسیسکو , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: