روحانی لبنانی خواستار اجرای اصلاحات در عربستان شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'عفیف نابلسی' روحانی برجسته لبنانی و امام جماعت اهل تشیع شهر جنوبی صیدا، روز دوشنبه در دیدار با 'حسن صفار' اندیشمند بارز عربستانی با تاكید بر اینكه عربستان كشوری بسیار مهم برای تمام مسلمانان جهان است، خاطر نشان كرد: زیارتگاه های متبركه عربستان، سرچشمه فرهنگ عظیم اسلامی بوده، بنابراین لازم است كه این كشور منبع گشایش فرهنگ و تسامح باشد تا بتواند از جلوه اصیل اسلام تعبیر كند.

نابلسی با تاكید بر اینكه اینگونه مسایل به جلوه مسلمانان و وحدت آنها در جهان آسیب می رساند، گفت: هم اكنون اجرای اصلاحات در عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری ضروری بوده و مسئولین این كشور لازم است به سرعت نسبت به این امر اقدام كنند.

این روحانی برجسته لبنانی با تاكید بر اینكه مسئولان عربستان لازم است كه به تنش میان مذاهب اسلامی دامن نزنند، افزود: اینگونه مسایل به هیچ وحه در راستای اسلام اصیل نبوده و به مسلمانان جهان خدمتی نمی كند.

وی دستگیری شیخ 'نمر نمر' یكی از روحانیون اهل تشیع عربستان سعودی توسط حكومت این كشور را به شدت محكوم كرد و گفت: اینگونه برخوردهای مقامات عربستان، به اوضاع شكل خطرناكی خواهد داد و لازم است كه با منطق، عقلانیت و درایت از بدتر شدن وضعیت جلوگیری به عمل آید.

نابلسی اعمال ظلم و تبعیض مسئولان عربستانی نسبت به ساكنان این كشور را بسیار نامطلوب دانست و گفت: هر چه زودتر این ظلم و تبعیض لازم است رفع شود و ما با راه حل سیاسی و اصلاحات كه فتنه و آشوب را در این كشور از میان می برد، موافق هستیم.

وی وضعیت فعلی منطقه را انفجاری دانست و گفت: هم اكنون شرق و غرب در منطقه در پی منافع خود بوده و هر لحظه امكان وقوع جنگ وجود دارد، بنابراین ما از تمام مسلمانان می خواهیم در عالی ترین سطح، دست وحدت به سوی یكدیگر دراز كنند.

این روحانی برجسته لبنانی با تاكید بر اینكه هم اكنون مفاهیم غلطی از اسلام بوجود آمده كه رنگ و بوی عادات غربی به خود گرفته، افزود: این مفاهیم از ارزش ها و اخلاق اسلامی كاملا دور بوده و دشمنان بدین وسیله سعی در ایجاد فتنه در میان مسلمانان دارند كه این امر به شكل كلی خطر بزرگی برای اسلام است.

امام جمعه صیدا با تاكید بر اینكه مسلمانان همچنین قدرت مقاومت خود را لازم است حفظ كنند، افزود: كشورهای منطقه اینگونه باید خود را از خطر دخالت های خارجی حفظ كنند تا دیگر مانند گذشته كه كشورها بر اساس خواست قدرت های غربی چند پاره می شد، به سرنوشت مشابهی در این خصوص گرفتار نشویم.

خاورم**2024**2047**





:: برچسب‌ها: جدید , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: