روند انتخابات لیبی در برخی مناطق با ناآرامی و اخلال مواجه شد
نوشته شده توسط : amatrack

گروههای مختلف مناطق شرقی لیبی كه از مناطق نفت خیر این كشور است، بارها نسبت به تعداد نمایندگان تعیین شده برای این منطقه در مجلس نمایندگی اعتراض كرده اند و خواستار سهم بیشتری در مجلس قانونگذاری لیبی هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی امروز شنبه الجزایر، در جریان اولین انتخابات لیبی پس از سرنگونی حاكم مخلوع این كشور، یك حوزه رای گیری در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی مورد هدف حملات مردان مسلح قرار گرفت.

افراد مسلح پس از ورود به یك حوزه رای گیری از مردم خواستند حوزه را ترك كنند.

براساس این گزارش در جریان تعرض به یك مركز اخذ رای از سوی گروهی از مخالفان برگزاری انتخابات در منطقه اجدابیا در شرق لیبی كه در صدد سرقت صندوق اخذ رای بودند یك نفر گشته شد.

طی روزهای گذشته نیز برخی از گروهها در شرق لیبی با برپایی تظاهرات خواستار تحریم انتخابات شدند و یك بالگرد حامل صندوق های اخذ رای نیز روز جمعه مورد حمله با سلاح های سبگ قرار گرفت كه در جریان آن یك نفركشته و بالگرد مجبور به فرود اضطراری شد.

به رغم برخی مشكلات پیش آمده در جریان انتخابات امروز لیبی اما گزارش ها از حضور پررنگ و پر شور اقشار مختلف لیبی در اولین انتخابات این كشور پس از سقوط رژیم سابق این كشور حكایت دارد.

رییس ستاد برگزاری انتخابات در این كشور نیز امروز در گفت و گو با مطبوعات اعلام كرد كه دربهای 94 درصد از مراكز اخذ رای از ساعات اولیه آغاز رای گیری به روی مردم باز بود و برای آن دسته از مراكز اخذ رای نیز كه با مشكلاتی مواجه شدند تا ظهر امروز نیازهایشان برطرف و برای آنها برگ اخذ رای ارسال گردید.

' نوری العبار' افزود انتخابات در مجموع در شرایط عادی و طبیعی در جریان است و حضور مردم نیز بسیار گسترده گزارش می شود.

در اولین انتخابات لیبی از سال 1964 تاكنون، بیش از 4 هزار نفر برای نامزدی مجلس این كشور ثبت نام كرده بودند كه پس از بررسی صلاحیت ها ، اسامی دو هزار و 501 نامزد مستقل و یك هزار و 206 نامزد وابسته به احزاب و تشكل های سیاسی نهایی گردید.

در این انتخابات 377 فهرست انتخاباتی از 142 تشكل و گروه سیاسی نامزدهای مورد نظر خود را اعلام كردند.

براساس قانون انتخابات مجلس لیبی ، این انتخابات در 27 منطقه و برای منطقه غرب كشور در مجلس 101كرسی نمایندگی ، در منطقه شرق 60 كرسی و برای جنوب صحرای لیبی نیز 40 كرسی نمایندگی در نظر گرفته شده است.

پارلمان لیبی كه مجلس موسسان این كشور نیز خواهد بود پس از تشكیل، قدرت قانون گذاری را از شورای ملی انتقالی تحویل می گیرد و قانون اساسی كشور را تدوین می كند.

بیش از 2 میلیون و800 هزار شهروند لیبیایی واجد شرایط برای شركت در انتخابات مجلس لیبی ثبت نام كرده اند كه 80 درصد كل واجدین شرایط را شامل می شوند.

دهها ناظر از سازمان های بین المللی از جمله اتحادیه عرب ، اتحادیه آفریقا بر روند انجام انتخابات پارلمان لیبی نظارت دارند.

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: لندن , عکس ها , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: