خط تولید و تحویل انبوه سامانه ضد زره دهلاویه افتتاح شد
نوشته شده توسط : amatrack

وی در مراسم افتتاح این سامانه در سخنانی گفت: همان گونه كه در 31 خرداد، سالروز شهادت شهید چمران وعده داده شده بود، شاهد افتتاح خط تولید سامانه لیزری ضد زره دهلاویه و تحویل دهی انبوه آن هستیم.

به گزارش ایرنا از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، وحیدی افزود: موشك دهلاویه، یكی از پیشرفته ترین موشك های ضد زره است كه برای انهدام انواع تانك های پیشرفته مجهز به زره واكنش گر طراحی شده است.

وی با بیان این كه موشك دهلاویه با بهره برداری از هدایت خاص در مقابل انواع جنگ های الكترونیكی دشمن مقاوم است، گفت: سرجنگی، موتور پرواز موشك انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده است كه سامانه موشكی ضد زره دهلاویه به عنوان یك جنگ افزار كارآمد در نبرد ضد تانك شناخته شود.

وزیر دفاع با بیان ویژگی های 'لانچر' موشك گفت: این سامانه موشكی طوری طراحی شده است كه بتواند اهداف ثابت زمینی و اهداف متحرك زرهی را مورد اصابت قرار دهد.

وحیدی تصریح كرد: موشك دهلاویه قابلیت استفاده علیه اهداف دریایی و هوایی در ارتفاع پایین مثل بالگردها را دارد.

وی افزود: در سال تولید ملی تلاش می شود تجهیزات، ادوات و سامانه های كاملا بومی و تولید داخلی را با كیفیت بالا و به طور استاندارد تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از متخصصان مجرب و پرتلاش سازمان های صنعتی وزارت دفاع در طراحی و تولید سامانه موشكی دهلاویه خاطر نشان كرد: در ابتدای جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام از حداقل امكانات و تجهیزات به ویژه در حوزه ضد زره برخوردار بودند اما با همت و مدیریت بزرگ مردانی همچون شهید چمران و با تلاش، نوآوری، خلاقیت و جسارت فرزندان انقلابی آنان در طول سه دهه گذشته، امروز شاهد طراحی و ساخت انواع سامانه های دفاعی از جمله در حوزه ضد زره هستیم.

وزیر دفاع گفت: با تحویل دهی انبوه این سامانه به نیروی زمینی سپاه و ارتش، قابلیت توان و ضد زره نیروهای مسلح به نحو بسیار چشمگیر افزایش می یابد.

وی افزود: نامگذاری این سلاح به نام دهلاویه به نوعی تقدیر از شهید چمران، همرزمانش و همه رزمندگان جان بر كفی است كه در ابتدای جنگ تحمیلی در منطقه جنوب به ویژه منطقه دهلاویه به نبرد با ماشین جنگی و شكار ادوات زرهی دشمن رفتند.

وحیدی تاكید كرد: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با تاسی و الهام از ارواح مطهر امام شهیدان و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و روحیه بلند و دوران ساز رزمندگان اسلام است كه قادرند قله های فناوری های پیچیده نظام را یكی پس از دیگری فتح و دشمنان را در تهدیدات و تحریم ها ناكام كنند.

سیام**9132**1572





:: برچسب‌ها: زنده , ایتالیا , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: