بیانیه سفارت ایران: سكوت جهانی دست صهیونیست ها را در ارتكاب جنایت باز می گذارد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز جمعه ایرنا از بیروت، سفارت ایران در بیروت در بیانیه خود افزوده است: چهار دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی در لبنان چهارم جولای سال 1982 توسط عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی در منطقه 'برباره' ربوده و بنا بر شواهد و قرائن موجود پس از مدتی بازداشت به رژیم صهیونیستی تحویل داده می شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حادثه زمانی بوقوع پیوسته كه لبنان تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود و اعتقاد بر این است كه بین عاملین این جنایت و نیروهای این رژیم همكاری و هماهنگی وجود داشته است، همچنانكه در كشتار وقیحانه صبرا و شتیلا كه همان سال رخ داد نیز این همكاری صورت پذیرفت.

سفارت ایران تاكید كرد: خانواده های این عزیزان و دولت جمهوری اسلامی ایران، سی امین سالگرد ربایش این چهار دیپلمات را برگزار كرده تا بار دیگر ندای مظلومیت آنها را كه سال ها در زندان های رژیم صهیونیستی در بازداشت بسر می برند، به گوش جهانیان و سازمان ها و نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر برسانند.

در ادامه بیانیه آمده است: طی این مدت، تلاش های مختلفی به عمل آمده تا از سرنوشت این چهار دیپلمات كسب اطلاع شود و آنان از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند كه متأسفانه تاكنون هیچ نتیجه مشخصی حاصل نشده، اما تلاش ها با جدیت تمام و در ابعاد جدیدتری ادامه خواهد یافت.

سفارت ایران در پایان تاكید كرد: دولت جمهوری اسلامی این مساله را از ابعاد مختلف سیاسی، انسانی و حقوقی پیگیری می كند و از دولت لبنان و نهادهای منطقه ای و بین المللی می خواهد كه مسئولیت خود را در این باره بپذیرند و از همه كسانی كه تاكنون در این زمینه گام برداشته‌اند، تقدیر و تشكر می‌كند.

مراسم سی امین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی امروز (جمعه) در 'پارك ایران' واقع در منطقه 'مارون الراس' در نقطه صفر مرزی لبنان با فلسطین اشغالی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت، اعلام كرد: برگزاری این مراسم در نقطه صفر مرزی با فلسطین اشغالی بیانگر هشدار ملت ایران و جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: این مراسم مسئولیت این رژیم در قبال دیپلمات های ایرانی و اسرای مسلمان و فلسطینی های مظلوم در بند این رژیم را برای جهانیان و نهادهای حقوق بشر دوستانه منطقه ای و بین المللی یادآوری می كند.

همزمان با این مراسم، قرار است كه تندیس حاج 'احمد متوسلیان' نیز در نقطه صفر مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی نصب شود.

این مراسم با جشن های نیمه شعبان در لبنان همزمان شده و پیش بینی می شود پارك ایرانی مارون الراس در این روز شاهد حضور گسترده حق طلبان و دوست داران مقاومت و جمهوری اسلامی ایران باشد.

'سیدمحسن موسوی' رایزن و كاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 'احمد متوسلیان' وابسته سفارت جمهوری اسلامی ایران و 'تقی رستگار مقدم' مشاور فنی سفارت ایران در بیروت همراه 'كاظم اخوان' خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در چهاردهم تیر 1361در خلال تجاوز واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و اشغال بیروت، به دست شبه نظامیان مسیحی موسوم به 'فالانژیست' كه تحت كنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی عمل می‌كردند، ربوده شدند.

خاورم*2024**1030**1516





:: برچسب‌ها: روش ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: