'آخرین جلسه فساد بزرگ مالی برگزار می شود'
نوشته شده توسط : amatrack

ناصر سراج می گوید احتمال دارد که جلسه آینده، آخرین جلسه دادگاه بزرگ فساد مالی باشد

ناصر سراج، قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی اعلام کرده که بعد از یک وقفه کوتاه، یکشنبه آینده هجدهم تیر، دادگاه فساد مالی برگزار می شود و احتمال دارد که این جلسه آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده باشد.

آقای سراج به خبرگزاری مهر گفته که این پرونده ۳۹ متهم دارد که تاکنون ۳۳ نفر از آنها از خود دفاع کرده اند و شش متهم باقی مانده اند که در جلسه آینده از خود دفاع خواهند کرد.

به گفته قاضی رسیدگی کننده به پرونده بزرگ فساد مالی، دادگاه تلاش می کند که جلسه آینده آخرین جلسه دادگاه باشد ولی "امکان دارد دفاعیات متهمان و وکلای مدافع طولانی شده و مجبور شویم جلسه دیگری هم برگزار کنیم."

در پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران، گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی متهم هستند که با صدور غیرقانونی اسناد اعتباری به ارزش حدود سه هزار میلیارد تومان، به کسب سود پرداخته‌اند.

مه آفرید خسروی متهم اصلی این پرونده متهم شده است که از طریق تبانی با رئیس شعبه بانک صادرات در یک کارخانه فولاد در خوزستان، ال‌سی‌های (اسناد اعتباری) جعلی به مبالغ ده‌ها میلیارد تومان می‌گرفته بدون آنکه وجه آنها را به بانک بپردازد. بعد از آن، وی این ال‌سی‌ها را به بانک های دولتی و خصوصی دیگر می برده و در آنجا با قیمتی پائین تر از قیمت رسمی ال‌سی می فروخته است.

خبر مربوط به اختلاس در بانک صادرات، اوایل شهریور ماه سال ۱۳۹۰ از سوی قوه قضائیه مطرح شد ولی بعد از آن مقامات بانک مرکزی و بانک صادرات اعلام کردند که خودشان این اختلاس را کشف کرده اند.

آقای سراج گفته که دادگاه تلاش می کند تا پایان تیر احکام متهمان را صادر کند.





:: برچسب‌ها: آب , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: