تب مالت از انسان به انسان دیگر منتقل نمی شود
نوشته شده توسط : amatrack

دكتر 'محمدعلی حامد توسلی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تب مالت یكی از بیماری های منتقل شده از حیوان به انسان است كه همچنان در بسیاری از استان های كشور و در سنین مختلف دیده می شود.

وی تصریح كرد: قصاب ها، چوپان ها و افرادی كه با لاشه حیوانات سرو كار دارند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

این متخصص بیماری های عفونی همچنین گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز، بیماری عفونی است كه از طریق اشتغال در محل های نگهداری حیوانات از جمله گاو، گوسفند، بز، خوك و سگ و خوردن مواد لبنی آلوده ایجاد می شود.

دكتر حامد توسلی افزود: این بیماری در نیمی از موارد، شروع ناگهانی دارد البته در كشاورزان، دامداران و كارگران كشتارگاه ها عفونت می تواند بدون علایم بالینی ایجاد شود.

وی،‌ خستگی، بی حالی، تب و لرز، ‌تعریق، ضعف، درد مفاصل، درد عضلانی، بی اشتهایی، كاهش وزن، سرفه، درد بیضه ها، سوزش ادرار، درد چشمی، تاری دید و التهاب غدد لنفاوی را از علایم این بیماری برشمرد.

متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: مردم برای جلوگیری از این بیماری باید از مصرف شیر و سایر فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه پرهیز كنند.

دكتر حامد توسلی همچنین گفت: بهداشت باید در كشتارگاه ها و دامداری ها به طور كامل رعایت شود، و كاركنان این مراكز نیز باید از عینك و ماسك استفاده كنند و در صورت بروز هر زخمی محل آن به دقت پانسمان و استریل شود.

وی توصیه كرد كه برای جلوگیری از تب مالت از خوردن گوشت نیم پز نیز جدا خودداری شود.

هفته بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان دهم تا پانزدهم تیرماه جاری است و سالانه 12 تا 15 هزار مورد تب مالت در كشور ثبت می شود.

اجتمام**9105**1569**1336





:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: