شهیدان خاطره جاویدان خود را در واقعیت زندگی بشریت تا همیشه تاریخ باقی گذاشتند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام محمود احمدی نژاد كه روز چهارشنبه توسط 'مهدی سعادتی' استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت شهیدان انصاری و نورانی در مصلی رشت قرائت شد؛ آمده است: سلام خداوند بر خاتم پیامبران، مظهر اسم اعظم الهی و تجسم همه فضائل انسانی و سلام و درود به پیشگاه بقیه الله الاعظم، سلام خدا بر سلسله جنبان آگاهی و ایثار در قرن معاصر حضرت امام خمینی(ره) و درود خداوند متعال بر شهیدان راه حق و عدالت در همه اعصار تاریخ بویژه شهدای هشت سل دفاع مقدس و علی الخصوص شهدای والامقام استان گیلان.

رییس جمهوری در ادامه این پیام افزوده است: شهدا جان خود را در راه رضای حق و دفاع از شرف، غیرت و میهن اسلامی تقدیم كردند و خاطره جاویدان خود را همچون مشعلی روشن و فروزان، فراروی ذهن و دل و واقعیت زندگی بشریت تا همیشه تاریخ باقی گذاشتند.

در پیام دكتر احمدی نژاد آمده است: بی شك، بزرگ ترین درس شهیدان عزیز، آن است كه با همه وجود از حاكمیت اسلام كه مایه عزت، شرف و آزادگی است، دفاع كنیم.

رییس جمهوری در پیام خود شهادت را بالاترین درجه كمال و شكوه مندانه ترین مرگی دانست كه هر مجاهد راه حقی آن را آگاهانه و با افتخار برمی گزیند و ادامه داده است: شهادت، عروج روح است و خط شهادت، خط آل محمد(ص)، و شهیدان آگاهانه و عارفانه راه حق و حقیقت را شناختند و مردانه و صادقانه پیمودند و به مقام حق الیقین نائل آمدند.

در پیام دكتر احمدی نژاد اضافه شده است: شهید انصاری در حادثه هفتم تیر روز شهادت شهدای مظلوم دفتر حزب جمهوری اسلامی بویژه در وصف شهید آیت الله دكتر بهشتی اعلام كرد ما خادمان مردم هر روز غسل شهادت می كنیم و برای شهادت آماده ایم و این، عقیده و مرام مسوولان نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

رییس جمهوری در این پیام افزوده است: اینجانب در بزرگداشت مقام شهادت اولین استاندار شهید مهندس علی انصاری و پاسداشت شهدای والامقام دولت به عنوان خادم ملت، همگان را بر عهد دیرین همنوایی با آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان عزیز در سایه سار رهبری حكیمانه مقام معظم رهبری سفارش می كنم و سعادت، سربلندی و عزت مستدام ملت شریف ایران، مردم نجیب استان گیلان، خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران بویژه بازماندگان شهیدان انصاری، نورانی و دیگر شهدای كارمند دولت را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

مراسم سی و یكمین سالروز شهادت استاندار مكتبی گیلان و معاون عمرانی ایشان شهیدان انصاری و نورانی و نیز 257 شهید كارمند استان گیلان روز چهارشنبه در مصلی رشت برگزار شد.

پانزده تیرماه سالروز شهادت استاندار مكتبی شهید مهندس انصاری و معاون عمرانی ایشان شهید نورانی است.

شهیدان انصاری و نورانی در سال 1360 ساعت هفت بامداد پانزدهم تیر ماه كه مصادف با چهارمین روز از ماه مبارك رمضان بود ، در حالیكه از خیابان لاكانی رشت عازم محل خدمت در استانداری بودند توسط منافقین كوردل به شهادت رسیدند. ك/1

695/508





:: برچسب‌ها: ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: