برچسب های نیكوتینی ترك سیگار مورد تایید وزارت بهداشت است
نوشته شده توسط : amatrack

دكترهومن شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از حدود 50 سال پیش درمان های جایگزین نیكوتین مطرح شد و مورد تایید مجامع علمی دنیا قرار گرفت و از همان زمان درمان های جایگزین نیكوتین به عنوان دارو و خط اول درمان ترك سیگار مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینكه قدیمی ترین قرص های ترك سیگار به صورت قرص های جویدنی یا آدامس های نیكوتین به اشكال دو و چهار میلی گرمی در دنیا مورد استفاده قرار گرفت، افزود: هم اكنون هر دو شكل دو و چهار میلی گرمی این آدامس ها در ایران و بدون نیاز به تجویز پزشك در داروخانه ها موجود است كه اثربخشی خوبی نیز دارد.

كارشناس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: در حدود سه تا چهار سال گذشته موفق شدیم نوع ایرانی برچسب های پوستی ترك سیگار را تهیه كرده و در مقادیر 15 میلی گرمی در بازار دارویی كشور عرضه شود.

شریفی اضافه كرد: در بازارهای دنیا برچسب های نیكوتینی در سه نوع مختلف و در ابعاد هفت، 14 و 21 میلی گرم، پنج، 10 و 15 میلی گرم یا در ابعاد دیگر كه از 15 میلی گرمی شروع می شود تا 10 و سه میلی گرمی، عرضه می شود اما در كشور ما فعلا 15 میلی گرمی آن موجود است.

شریفی اضافه كرد: قرص‌های نیكوتینه و برچسب‌های ترك سیگار روش مورد تأیید برای ترك سیگار است.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: بهار , برف , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: