بازگشت دایناسورهای 'پی آر ای'
نوشته شده توسط : amatrack

انتخابات ریاست جمهوری مكزیك با توجه به نگرانی از حمله باندهای قاچاق مواد مخدر در میان تحت تدابیر شدید امنیتی و ناظران بین المللی در حالی برگزار شد كه نتیجه به دست آمده از آن به نوعی رجعت مردم مكزیك به سال های ماقبل را دربرداشت و به تعبیر تحلیلگران و منتقدان این كشور و به دلیل قدمت حزب پیروز به بازگشت دایناسورها نامگذاری شد.

روزنامه خبری رسمی اسپانیا 'آ.ب .ث' در گزارش مربوط به انتخابات مكزیك كه اول ژوئیه(11 تیر) برگزار شد، به نقل از موسسه فدرال انتخابات این كشور نوشت: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری و 2120 مقام دولتی دیگر كشور مكزیك در ساعت 8 سه شنبه شب به وقت محلی (4 صبح به وقت تهران) منتشر شد كه بر اساس آرای به دست آمده:

'انریكه پینیا نیه‌تو' نامزد حزب نهاد انقلابی(PRI) و از اعضای سازمان اكولوژی سبز مكزیك (PVEM) با 38.14 درصد آرا پیروز این انتخابات اعلام شد و بدین ترتیب حزبی كه قدیمی ترین حزب سیاسی مكزیك است و 71 سال قدمت و سابقه حكومت در این كشور دارد، با به دست آوردن 38.14 درصد آرا از رقبای خود پیش افتاده است.

به گزارش آ.ب.ث، 'آندره مانوئل لوپز ابرادور' نامزد 59 ساله چپگرای انقلاب دموكراتیك(PRD) و شهردار سابق شهر مكزیكوسیتی با كسب 31.64 آرا، 'جوزفینا وازكز موتا' 51 ساله، نخستین كاندیدای زن در عرصه انتخابات ریاست جمهوری مكزیك و نماینده حزب حاكم، موسوم به حزب 'اقدام ملی' (PAN) با كسب 25.40 درصد آرا و 'گابریل كوآدری' نامزد حزب تازه تاسیس 'اتحاد جدید' (Panal) با كسب 2.3 درصد آرا در مقام های بعدی قرار گرفتند.

در نهایت 2.4 درصد آرای باقی مانده، رای سفید عنوان شد.

دوره ریاست جمهوری در مكزیك 6 ساله است و رئیس جمهور نمی تواند برای بار دوم خود را كاندیدای انتخابات كند.

همچنین براساس نتایج به دست آمده، حزب نهاد انقلابی علاوه بر كسب پست ریاست جمهوری، توانست در میان سایر مقام های دولتی نیز بیشترین آرا را به دست آورد و 177 نماینده را به مجلس راهی كند در حالیكه سهم سایرین 70 نماینده برای حزب انقلاب دموكراتیك(PRD) و 53 نماینده مربوط به حزب 'اقدام ملی' (PAN) بود.

به نقل از آ.ب.ث میزان مشاركت مردم در این انتخابات 63.14 درصد از 80 میلیون جمعیت رای دهنده اعلام شد كه این رقم، كمی بیش از پیش بینی 60 درصدی تحلیلگران از میزان مشاركت مردم بود.

**اقتصاد بحران زده و مواد مخدر

-----------------------------------

اقتصاد و مبارزه با مواد مخدر مسائل اصلی بود كه نامزدهای ریاست جمهوری، تبلیغات انتخاباتی خود را بر روی آنها متمركز كرده بودند. باتوجه به اینكه بیش از 46.2 درصد از جمعیت 110 میلیونی مكزیك در فقر به سر می برند، اقتصاد مهمترین مساله برای مكزیكی ها به شمار می رود.

علاوه بر این، مكزیك هنوز از ركود اقتصادی كه از سال 2009 با آن مواجه شده، روبروست و در میان كشورهای آمریكای لاتین، از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی پایین تری نسبت به سایرین برخوردار است. بیش از 50 میلیون مكزیكی در فقر زندگی می كنند و نزدیك به 7.5 میلیون جوانان بین 12 تا 29 سال وجود دارند كه نه تحصیل می كنند و نه مشغول به كار می باشند.

پژوهش**ف.د**9123





:: برچسب‌ها: انگور چینی , خورشید , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: