گروه طرفدار القاعده میراث اسلامی كشور 'مالی' را تخریب می كند
نوشته شده توسط : amatrack

به نوشته 'میدل ایست آنلاین' این گروه پایان هفته گذشته نیز 6 مقبره از 17 مقبره متعلق به اولیای صالح مسلمانان را در شهر 'گائو' را تخریب واطراف شهر را مین گذاری كرد.

بر اساس این گزارش ظرف كمتر از یك هفته از درگیری های سنگین بین طوارق و اعضای تندرو انصار الدین كه منجر به كشته شدن حداقل 35 نفر در شهر گائو شد، شبه نظامیان انصار با هدف منع حملات جدید به شهر، اطراف آن را مین گذاری كردند.

گروه موسوم به انصار الدین كه سه شهر بزرگ شمال مالی را تحت كنترل دارد و با شبكه القاعده در مغرب اسلامی هم پیمان است، هر نوع مقبره و بارگاه را كفر و بدعت تلقی می‌كند.

در پی كودتای نظامی ماه مارس در مالی، این منطقه در ماه آوریل گذشته به دست شبه ‌نظامیان طوارق و شبه‌نظامیان انصار الدین افتاد.

به گفته 'موسي اغ الطاهر '، سخنگوی طوارق، شبكه القاعده در مغرب اسلامی و گروه انصار كه كنترل شهر گائو را در اختیار دارند اطراف شهر را مین گذاری كردند. مردم در حال فرار هستند و به سمت شهر باماكو می روند اما شبه نظامیان مانع خروج انها می شوند.

وی افزود: آنها مقبره های صالحین را تخریب كردند وحالا ساكنان شهر را گروگان می گیرند تا به عنوان سپر انسانی برای محافظت از خود در برابر حملات طوارق استفاده كنند.

به گفته شاهدان عینی افراد مسلح هوادار القاعده در مسجد جامع 'سیدی یحیی' در جنوب شهر تمبكتو را شكستند .

یكی از شاهدان گفت كه آنها با تبر آمدند و در مسجد را شكستند . این اقدام بسیار خطرناكی است .برخی از مردم از دیدن این صحنه به گریه افتادند.

در همین حال سازمان همكاری اسلامی تخریب میراث غنی اسلامی در مالی توسط این گروه‌‌ را محكوم و اعضای آن را عناصر افراطی متعصب خواند.

وزیر امور خارجه مالی گفته است كه دولت، شمال این كشور را به حال خود رها نمی‌ كند تا در دست شبه نظامیان باقی بماند.

'انصارالدین' پس از آنكه منطقه تیمبكتو در فهرست آثار در معرض خطر یونسكو قرار گرفت، تخریب بناهای تاریخی این شهر را آغاز كرد.

دادستان دادگاه جرایم بین‌المللی نیز روز یكشنبه اعلام كرد كه چنین اقداماتی علیه میراث فرهنگی جنایت جنگی است و عاملان آن تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بان كی مون، دبیركل سازمان ملل نیز تخریب بناهای تاریخی در این شهر را محكوم كرد.

مترجمام*1049**1369





:: برچسب‌ها: پرنده , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: