مواضع غرب در قبال ایران مغرضانه است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر ولایتی روز سه شنبه در نشست خبری اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی پس از تشریح اهداف برگزاری این اجلاس بزرگ كه 20 و 21 تیر ماه، تهران میزبان آن است، به سوالات خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی پاسخ داد.

دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: دولت آمریكا برخلاف آنچه كه می‌گوید پایبند به مقررات بین‌المللی است، به این مساله پایبندی ندارند.

ولایتی اظهار داشت: با توجه به معاهده ان‌پی‌تی هر كشور امضا كننده این معاهده می‌تواند در چارچوبی كه آژانس بین المللی انرژی اتمی تعیین كرده است، استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای‌ خود داشته باشد.

وی با بیان اینكه كشور ما نیز همین كار را انجام داده است، اضافه كرد: ایران حتی برای اثبات این ادعا سال‌ها مراكز هسته‌ای‌اش را به روی بازرسان گشوده و در زمان نبود آنها، دوربین‌هایشان كار گذاشته شده است كه بدین ترتیب از تمامی جزییات آن مطلع می شوند.

ولایتی ادامه داد: غربی ها هربار بهانه می‌گیرند و آن را دستاویز قرار می‌دهند تا مقاصد نامشروع‌شان را عملی كنند اما نتیجه مقاصد نامشروع آنان این است كه جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش قدرت در منطقه قبل از سال 1404 است.

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح كرد كه بنا به اذعان كشورها، جمهوری اسلامی ایران به كشور اول منطقه تبدیل شده است.

**شكل گیری روابط ایران و مصر بر اساس منافع متقابل

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر درباره پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر گفت: آنچه كه در مصر پیش آمده، مورد استقبال ما است؛ چراكه مسلمانان و آرای آنان به نفع یك كاندیدای مسلمان به ثمر رسید و پس از سال‌های طولانی شاهد آن بودیم كه یك رییس‌جمهور مسلمان با هدف‌ احیای ارزش‌های اسلامی، انتخاب شد.

دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی به همت و انتخاب مردم مصر تبریك گفت و اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده است كه روابط با كشورهای مسلمان و همسایه را در اولویت قرار دهد.

به گفته وی؛ مشتركات ایران با دولت در حال شكل گیری مصر بیش از گذشته است، بنابراین این پیروزی طلیعه یك پیروزی بزرگ در كل جهان عرب و اسلام به شمار می رود.

ولایتی اظهار امیدواری كرد كه در آینده روابط دو كشور براساس منافع متقابل شكل گیرد و قوی‌تر و گسترده‌تر شود.

ولایتی گفت: مصر در طول تاریخ معاصر همواره پرچمدار حركت سیاسی ـ اعتقادی در كل جهان عرب بوده است از این رو مصر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اقدام اخیر دولت عربستان در ممنوعیت صدور ویزا برای زائران ایرانی گفت: این مساله را باید از سازمان حج و زیارت جویا شوید.

**دشمنان در تلاش برای خنثی كردن بیداری اسلامی

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری اجلاس جهانب زنان و بیداری اسلامی تاكید كرد: دشمنان از هیچ لحظه‌ای برای خنثی كردن بیداری اسلامی دریغ نمی‌كنند و ما سعی می‌كنیم به كسانی كه برای اعاده اسلام مظلومانه تلاش می‌كنند، كمك كنیم.

دیبر كل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: باید بگویم اینكه این تعداد میهمانان خارجی دعوت ما را برای حضور در این اجلاس پذیرفته‌اند، بیانگر اعتبار جمهوری اسلامی ایران است و در این شرایط كه فشارها علیه ایران شدت گرفته است، آنها به دعوت ما پاسخ داده‌اند.

دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخشی دیگر از این نشست درباره وضعیت جوانان فلسطینی و چگونگی حمایت از آنها برای بازگشت به سرزمین‌شان گفت: بیش از 5 میلیون فلسطینی در سالها خارج از سرزمینشان در اردوگاه‌ها در شرایط سختی به سر می‌برند، اما آنان این همت را داشتند كه ملیت‌شان را تغییر ندهند.

ولایتی با یادآوری اینكه بسیاری از طراحان حامی صهیونیست‌ها سعی كردند تا فلسطینی‌ها را مجبور كنند تابعیت كشورهای دیگر را بپذیرند اظهار داشت: آنها می خواستند با این كار مساله فلسطین تمام شود. اما فلسطینی‌هایی كه در اردوگاه ها به سر می‌برند، زندگی سخت خود را ادامه دادند تا همواره آن را به عنوان نشان زنده جنایت غرب و صهیونیسم به مردم دنیا نشان دهند و بگویند نزدیك به سه نسل است كه در آن شرایط سخت به سر می‌برند و اگر آنها نتوانند به سرزمین‌شان بازگردند، نسل بعد از آنها به سرزمینشان باز می گردند.

سیام**9012 ** 1418





:: برچسب‌ها: غروب , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: