محور حركت جهانی در مكتب تشیع، انسان كامل و امام معصوم است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین 'علیرضا اعرافی ' عصر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی سفیران هدایت در مسجد مقدس جمكران قم افزود: جریان داشتن حركت هدایت گری مهدوی در دوران غیبت از طریق نایبان عام كه تبلور آن در نظام ولایت فقیه ایجاد شده است، از دیگر نقاط برجسته این تفكر است.

وی ابراز داشت: حركت به سوی یك جامعه آرمانی كه تمام مختصات آن برای مردم ذكر شده است و پرهیز از كلی گویی و اوهام پروری از جمله نقاط روشن تفكر مهدوی است.

اعرافی افزود: در تفكر شیعی، انتظار با معرفت امام آغاز می شود و در مرحله ی بعد به محبت می رسد و سپس یك منتظر سعی می كند خود را با زندگی منتظران وفق بدهد.

وی گفت: قم و حوزه های علمیه محور تحولات بشری به سوی زمینه سازی ظهور هستند و این پایگاه های تولید و نشر معارف اهل بیت(ع) امروز منادی پیام فطرت و پیام الهی به سراسر جهان به شمار می روند.

وی خاطرنشان كرد: پس از انقلاب اسلامی و رشد حوزه های علمیه، قم نقش محوری را در این جریان ناب پیدا كرده است و شرایطی را فراهم آورده است كه جریان زمینه سازی با شدت بیشتری دنبال شود كه ثمره های آن را در بیداری اسلامی شاهد هستیم.

وی افزود: زنده بودن منجی در تشیع از مهمترین و اساسی ترین نقاط متمایز این تفكر در تشیع است زیرا وقتی در تفكری منجی آن در بین مردم زندگی كند و زنده باشد، می تواند كاركردهای عمیقی در سطح جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به این كه بین 100 تا 200 آیه پیرامون مهدویت در قرآن كریم وجود دارد، اظهار داشت: برخی از این آیات به صورت كاملا شفاف به مساله مهدویت پرداخته اند و نیازی به تاویل ندارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه افزود: این گونه روایات ناظر بر تلاش مردم برای زمینه سازی حكومت صالحان و حضور در جبهه حق در برابر جبهه كفر است و در كنار این منابع نور، روایات بسیاری نیز در این باره وجود دارد كه دلالت آیات الهی را مشخص می كند.

نمایشگاه بین‌المللی 'سفیران آفتاب' با رویكرد 'انتظار و بیداری اسلامی' به مدت یك هفته در محل صحن اصلی مسجد جمكران برگزار می شود.

میهمانانی از 50 كشور اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب شركت كرده اند.

ك/27408 / 380/ 1917





:: برچسب‌ها: مردم , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: