دشمن از محور قرار گرفتن ایران در فرهنگسازی قرآنی هراس دارد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' در جمع مسوولان كمیته‌ها و كارگروه‌های این دوره از مسابقات، افزود: در بستر اجرای مسابقات بین المللی قرآن كریم اهداف بلند و متعالی جمهوری اسلامی ایران در صدور آرمان‌های انقلاب و توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و پیام‌های قرآن كریم نهفته شده است.

وی با بیان اینكه یكی از امتیازهای این دوره از مسابقات اجرای آن در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد بود، گفت: برخی تلاش داشتند انتخاب این مكان را سیاسی جلوه دهند در حالی كه امكان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در سالن اجلاس سران به دلیل تعمیرات و آماده‌ نبودن فضای سالن و سایر اماكن به دلیل عدم وجود امكانات نرم‌افزاری امكان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، استقبال گسترده مردمی از این دوره از مسابقات را كم نظیر توصیف كرد و بیان داشت: مسابقات بین‌المللی قرآن علاوه بر اینكه یك برنامه تخصصی است در عین حال به دلیل جذابیت و شعاع تابناك آیات نورانی قرآن كریم همواره می‌تواند زمینه‌ساز انس و الفت اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان با آیات وحی و مفاهیم متعالی آن باشد.

محمدی، استقبال مردمی از این مسابقات را تعهدآور بر شمرد و افزود: این استقبال مردمی مسوولیت سنگینی را برای مسوولان برگزاری مسابقات بین‌المللی ایجاد كرده و باید برای برگزاری سی‌امین سال مسابقات بین‌المللی قرآن كریم آمادگی پذیرش جمعیت تا 30 هزار نفر را ایجاد كنیم.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع شركت‌كنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره كرد و افزود: ایشان در سخنان خود تاكید كردند كه یكی از كارهای اصلی مسوولان نظام اسلامی توجه به قرآن و مفاهیم و محتوای آن است و این اراده در مسوولان ایجاد شده كه برای حاكمیت قرآن در جامعه بكوشند اما پیش از انقلاب هر كس به اراده خود به دنبال فراگیری قرآن بود.

وی با قدردانی از مشاركت نهادها و دستگاه‌های اجرایی كشور در برگزاری این دوره از مسابقات خاطرنشان كرد: قرآن كریم به قدری از جذابیت و درخشندگی برخوردار است كه همه جریان‌ها، گروه‌ها و دستگاه‌ها به فعالیت در عرصه قرآن علاقه‌مند بوده و آمادگی فعالیت و مشاركت در این عرصه را دارند.

محمدی با بیان اینكه مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران با سایر مسابقات متفاوت و متمایز است، اظهار داشت: برگزاری جلسات آموزشی برای قاریان، داوران، حافظان، سه مرحله‌ای كردن مسابقات قرائت و برگزاری جلسه نقد و بررسی با متسابقین صرفا متعلق به مسابقات ایران است.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم با حضور قاریان و حافظان 68 كشور اسلامی و غیر اسلامی 28 خرداد تا دوم تیرماه در مركز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: