تهران فردا میزبان رییس مجلس ملی سوریه است
نوشته شده توسط : amatrack

'منصور حقیقت پور' امروز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: رییس مجلس ملی سوریه در مدت اقامت چهار روزه خود در تهران، علاوه بر دیدار و گفت و گو با 'علی لاریجانی' همتای ایرانی خود با دیگر مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از جمله رییس جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو می كند.

محمد جهاد اللحام در انتخابات پارلمانی سوریه كه پس از اصلاح قانون اساسی این كشور در تاریخ 18 اردیبهشت ماه برگزار شد به مجلس ملی راه یافت و موفق به كسب اكثریت آرای نمایندگان برای احراز كرسی ریاست مجلس شد.

وی روز چهارم خرداد ماه گذشته به عنوان رییس مجلس ملی سوریه سوگند یاد كرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح كرد : در سفر رییس مجلس ملی سوریه به تهران، علاوه بر انجام رایزنی ها در زمینه روابط دوجانبه تهران - دمشق، تازه ترین تحولات و رویدادهای منطقه ای و بین المللی بین مقامات عالی دو كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

حقیقت پور، یكی از مهم ترین موضوع هایی كه در این سفر بین مقامات دو كشور مورد بررسی قرار می گیرد را نشست اخیر وزیران امور خارجه كشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و كشورهای عضو اتحادیه عرب، عنوان كرد.

وی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی بار دیگر مواضع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم و نظام سوریه به ویژه در شرایط كنونی اعلام می كند.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی نشست ژنو را وقیحانه ترین رفتار بین المللی در قبال سوریه دانست و یادآور شد: هرگز قابل پذیرش نیست كه نمایندگان چند كشور در هزاران كیلومتر دورتر سوریه و بدون حضور حتی یك نماینده از این كشور و بدون درنظر گرفتن نظرها و خواسته های مردم درباره آن تصمیم گیری كنند و در مورد انتقال قدرت صحبت كنند.

سیام / 1723**1336





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: