وزیر امورخارجه آمریكا وارد روسیه شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مذاكره قرار است فردا و یك روز پیش از برگزاری نشست ژنو پیرامون مسایل سوریه، در روسیه برگزار شود.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه لاوروف و كلینتون قرار است فردا ساعت 17 و 30 دقیقه در سنت پترزبورگ نشست خبری داشته باشند.

صبح پنجشنبه نیز لاوروف و 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در یك گفت و گوی تلفنی در باره نشست آتی بین المللی سوریه مذاكره كردند.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه در بیانیه ای از برگزاری نشست روز شنبه گروه تماس سوریه در ژنو خبر داد و گفت كه دعوت نامه برای وزرای خارجه پنج كشور عضو دائم شورای امنیت به همراه وزیر خارجه تركیه برای حضور در این نشست فرستاده شده است.

در بیانیه روز چهارشنبه عنان، هدف از تشكیل گروه تماس سوریه و نشست ژنو برداشتن گام هایی موثر به منظور اجرای كامل قطعنامه های 2042 و 2043 شورای امنیت و طرح شش ماده ای صلح در این كشور اعلام شده است.

اما با وجود تاكید عنان بر لزوم مشاركت ایران در تلاش‌ها برای حل بحران سوریه، فشارهای آمریكا موجب شده است كه ایران به این نشست دعوت نشود.

'ویكتوریا نولند' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا روز سه شنبه هفته جاری گفته بود كه واشنگتن مشاركت دادن ایران برای حل بحران سوریه را مناسب نمی‌داند.

این در حالی است كه 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه در همان روز بر سودمند بودن حضور ایران در نشست ژنو تاكید كرد.

'محمد خزاعی' نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در واكنش به این تلاش آمریكا برای عدم حضور تهران در نشست گروه تماس به منظور حل بحران سوریه، تاكید كرد این تلاش ها نشان می دهد كه عده ای نمی خواهند نفوذ واقعی ایران برای حل مناقشات منطقه ای را درك كنند و واقعیت های موجود را بپذیرند.

وزرای امور خارجه قطر، كویت و عراق و همچنین نماینده اتحادیه عرب از دیگر شركت كنندگان در نشست ژنو هستند.

مترجمام/9242**1368**





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: