توسعه و تجهیز پایگاه‌های امدادی از برنامه‌های مهم هلال احمر البرز است
نوشته شده توسط : amatrack

'نیما توكلی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یكی از جمعیت های ملی فعال دنیا درعرصه امداد و نجات و جزو كشورهای مطرح عضو فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سطح جهان محسوب می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان البرز با بیان اینكه هلال احمر مسوول ‌ترین مرجع در ارائه خدمات امدادی در كشور است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بیشترین نقش را در كاهش اثرات بلایای طبیعی دارد و حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در پوشش سریع و فوری به انواع حوادث و سوانح بسیار موثر و حائز اهمیت است.

وی خدمات هلال احمر را در پوشش سریع و فوری به انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت را بزرگ و مهم دانست و تصریح كرد: هلال احمر یك سازمان مردمی و عام‌المنفعه محسوب می‌شود كه به عنوان بازوی پرتوان دولت و یك ارتش مجهز غیر نظامی عمل كرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادی به افراد آسیب دیده و متاثر از دگرگونی های طبیعت است.

توكلی گفت: هلال احمر استان البرز در حال حاضر به عنوان یك جمعیت امدادی و فعال در سطح كشور فعالیت دارد و با توجه به عملكرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات امداد و نجات استان و كشور مطرح بوده است.

وی جمعیت هلال احمر را یار و یاور مردم در حوادث و بحران های مختلف دانست و افزود: تلاش برای نجات یك انسان افتخارآمیزترین لحظه زندگی یك فرد امدادگر و نجاتگر عضو جمعیت هلال احمر است.

توكلی با بیان اینكه ایران جزو كشورهای حادثه‌خیز دنیا است، اظهار داشت: در بحث حوادث غیر مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتی در دنیا، 35 مورد آن در كشور ما اتفاق می‌افتد و این امر سبب می‌شود تا جمعیت هلال احمر برای مقابله با انواع حوادث و سوانح احتمالی در ابعاد داخلی، منطقه ای و فرا منطقه ای از آمادگی كامل و همیشگی برخوردار باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح كرد: در راستای تقویت هرچه بیشتر تجهیزات امدادی و فعال كردن سامانه های امدادی مدیریت بحران و سوانح باید در استان برنامه‌ ریزی‌های اساسی و جدی اعمال شود.

وی با تاكید بر حفظ آمادگی امدادگران استان البرز در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی افزود: وظیفه یك امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی و انجام تمرینات ویژه برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی است.

وی آموزش، تمرین های امدادی و هدایت آن به طرف جامعه آماده برای رویارویی و مقابله با انواع حوادث را از وظایف مهم و راهبردی جمعیت هلال احمرعنوان كرد و گفت: آموزش در مدیریت بحران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و نباید از اثرات آن برای داشتن یك جامعه آماده و پویا غافل شد.

سرپرست جمعیت هلال احمراستان البرز هدف نهایی جمعیت هلال احمر را فرهنگ سازی انجام آموزش های همگانی،عمومی و تخصصی در سطح جامعه و داشتن یك امدادگر در هر خانواده برشمرد و یادآور شد: در سال بیش از 20 هزار نفر در كشور فقط در حوادث جاده ای و ترافیكی جان خود را از دست می‌دهند و این برازنده كشور ما نیست.

وی هلال احمر را خانه افراد خیر و انساندوست بیان كرد و اظهار داشت: این جمعیت ملی با هدف ارایه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه، ارایه آموزش های امداد و نجات، دستگیری از افراد محروم و كم برخوردار پایه گذاری شده است.

توكلی با اشاره به اینكه به منظور ارائه خدمات مناسب تر امدادی می بایست توجه بیشتری به تجهیز و توسعه امكانات عملیاتی و امدادی این استان داشت، افزود: استان البرز با وسعت 5800 كیلومتر مربع و جمعیتی حدود 5/2 میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد به شمار می آید و قرار گیری این استان در مسیرعبوری 17 استان كشور و دارا بودن آب و هوای مطبوع و لطیف، چشم اندازهای بدیع و فضای مناسب روستاهای كوهستانی آن، از جمله عواملی است كه این استان هر ساله پذیرای میلیونها میهمان و مسافر نوروزی از داخل و خارج كشور می باشد كه باید در راستای توسعه پایگاه های امدادی آن قدم برداشت.

سرپرست جمعیت هلال احمراستان البرز با تاكید بر رفع محرومیت‌های استان و تقویت امكانات مورد نیاز در شهرستان‌ها، تصریح كرد: تقویت پایگاه‌های امدادی و نجات جاده‌ای و توان افزایی امدادی نیروهای امداد و نجات و تقویت زیر ساخت ها و منابع انسانی از اهداف این جمعیت استانی در سال جاری است.

اجتمام**7029**1319





:: برچسب‌ها: فلوریدا , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: