روزنامه نگاران سوریه حمله به شبكه الاخباریه را محكوم كردند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، برخی از حاضران در این اجتماع دست نوشته هایی را با خود حمل می كردند كه بر روی آنها نوشته شده بود: 'نمی توانید حقایق را پنهان كنید' ، 'توطئه چینی شما اصرار و شفافیت ما را بیشتر می كند' ، 'جنایتی كه در حق شبكه الاخباریه رخ داد ، تلاش ناامیدانه برای ساكت كردن صدای حق بود كه توطئه ها علیه سوریه را آشكار می كند' و 'اطلاع رسانی سوریه توانست ماهیت توطئه هایی را كه دستخوش این كشور شده است ، آشكار كند'.

' عمران الزعبی ' وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز با حضور در بین خبرنگاران و روزنامه نگاران در این محل از حضور آنان تشكر و قدردانی كرد.

شبكه الاخباریه سوریه در منطقه دروشه از توابع استان 'ریف دمشق' قرار دارد و ساعت 4 بامداد امروز افراد مسلح با حمله به این ساختمان سه نفر از خبرنگاران آن را پس از بستن دست ، آنان را اعدام كردند.

در جریان این حمله همچنین تجهیزات و دستگاه های رایانه ای شبكه مزبور به سرقت رفت و استودیو و تاسیسات آن هم تخریب و به آتش كشیده شد.

برخی از مخالفان نیز در شبكه فیسبوك اعلام كردند كه در جریان این حمله پس از شلیك 15 گلوله موشك آر بی چی، هفت نفر از افراد مستقر در ساختمان الاخباریه را كشتند.

برخی منابع در این ارتباط از شلیك خمپاره خبر می دهند.

بعضی از شبكه های خبری نیز از كشته شدن هشت نفر در جریان این حمله خبر دادند.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز در این ارتباط اعلام كرد كه سه نفر از خبرنگاران این شبكه كشته شدند.

در جریان این حمله برخی افراد محافظ ساختمان نیز كشته شدند.

'حیان سلمان ' از تحلیلگران سیاسی سوریه و استاد دانشگاه حاضر در این مراسم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق گفت: باندهای تروریستی كه به هیچ مبنای اخلاقی پایبند نبوده و مزدور و وابسته كشورهایی مانند قطر و عربستان هستند ، همه اقشار مردم سوریه را هدف قرار می دهند.

وی با تاكید بر این كه افراد مسلح، دولت سوریه و زیرساخت ها و همه بنیان های این كشور را هدف قرار داده اند، افزود : شبكه های تلویزیونی نظیر العربیه و الجزیره حیثیت حرفه ای خود را بر باد داده اند.

این تحلیلگر سوری تاكید كرد: ما ریختن خون سوری ها را به باندها نسبت می دهیم ، این بوق های رسانه ای كه مدعی انتشار حقایق برای همه دنیا هستند، سوریه را هدف قرار داده اند.

سلمان با اشاره به این كه این رسانه ها به نفع استعمارگران غربی فعالیت می كنند ، افزود: آنها محور مقاومت از جمله سوریه ، عراق ، ایران ، روسیه و چین را هدف قرار داده اند و برای سیطره بر منطقه تلاش می كنند.

این استاد دانشگاه تصریح كرد: حمله به ساختمان شبكه الاخباریه در زمانی صورت می گیرد كه ارتش برخورد قاطعی با باندهای تروریستی داشته و با این اقدام اقتدار خود را به نمایش گذاشت و جنگنده تركیه را نیز ساقط كرد.

خاورم**ا.ا**1436**1431**2047**





:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: