سفر مقام‌های صندوق بین المللی پول به یونان به تاخیر افتاد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، قرار بود نمایندگان صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه برای سفری رسمی وارد آتن شوند تا از نزدیک با مقامهای دولت جدید یونان در خصوص برنامه های این کشور برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه دیدار و گفتگو کنند ولی نخست وزیر و وزیر دارایی جدید یونان به علت بیماری در بیمارستان به سر می برند .

بر اساس این گزارش یک مقام رسمی اتحادیه اروپا تاکید کرد دیدار نمایندگان وام دهندگان بین المللی با آنتونیس ساماراس نخست وزیر و واسیلیس راپانوس وزیر دارایی جدید یونان در زمان دیگری برگزار خواهد شد . قرار است تاریخ دقیق سفر این هیات به یونان طی روزهای آینده اعلام شود .

بر این اساس سخنگوی دولت آلمان نیز در آستانه برگزاری نشست رهبران اروپا در بروکسل تاکید کرد در نشست رهبران اروپایی تصمیمی در خصوص یونان اتخاذ نخواهد شد . اشتفان سیبرت در پاسخ به این سوال که آیا در نشست رهبران اروپایی تصمیم جدیدی در خصوص یونان گرفته خواهد شد ، تصریح کرد فکر نمی کنم در انی نشست تصمیم جدیدی در خصوص شرایط اعطای کمک های مالی به یونان گرفته شود و دولت جدید یونان نیز باید به تعهدات قبلی پایبند باشد .

وی افزود نمایندگان صندوق بین المللی پول اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا باید به یونان سفر کنند تا از نزدیک روند تحولات اقتصادی و مالی این کشور را بررسی کنند . یونان با بدهی سنگین 350 میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل 160 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است . یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی وام 130 میلیارد یورویی دریافت کند و در مقابل متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است.

انتهای پیام//





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: