تحلیلگر روس: محاسبات غرب در باره سوریه غلط از آب درآمد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، تاراسوف روز دوشنبه در گفت وگو با 'صدای روسیه' خاطرنشان كرد: سرنگونی هواپیمای تجسسی تركیه كه برای ارزیابی سیستم پدافند هوایی سوریه به حریم هوایی این كشور تجاوز كرده بود، آمادگی ارتش سوریه را به بهترین نحو ممكن به تصویر كشید.

تاراسوف گفت: حاكمیت سوریه نشان داد بر خلاف آنچه دشمنانش تصور می كنند، ضعیف نیست و دمشق خود را در مقابل حوادث احتمالی ایمن كرده است.

وی اضافه كرد: البته سوریه پیش از این نیز با موفقیت از امتحان شهر 'حما' بیرون آمد و اجازه نداد كه در آنجا 'بنغازی سوری' به عنوان گزینه دولت تشكیل شود.

در گزارش 'صدای روسیه' امده است: غرب دچار این محاسبه غلط شد كه در صورت بروز شكاف در سوریه، روسیه و حتی چین هم مجبور می شوند با حقایق و شرایط شكل گرفته كنار بیایند. اما اینطور نشد.

منبع خبری روسی خاطرنشان كرد: نیروهای مسلح سوریه در شرایطی قرار دارند كه می توانند با حملات احتمالی زمینی از طرف گروه های مسلح مخالف دولت مقابله كنند و شاید به همین دلیل است كه غرب تصمیم به تغییر تاكتیك گرفته است.

در گزارش 'صدای روسیه' افزوده شده است: غرب سعی كرد ابتدا سیستم پدافند هوایی سوریه را توسط هواپیماهای تجسسی تركیه آزمایش كند و نتیجه این اقدام بسیار مشخص بود و معلوم شد بسیار بعید است كه آنها بتوانند حریم هوایی در سوریه را تحت كنترل بگیرند.

در این گزارش به مشاركت روسیه برای تقویت سیستم پدافند هوایی سوریه اشاره و خاطرنشان شده است: روسیه همكاری و مساعدت خود برای تقویت سیستم پدافند هوایی سوریه را از كسی مخفی نمی كند و طبق توافقات قبلی میان مسكو و دمشق، چندین مجموعه موشك های ضد هوایی از نوع 'پانتسیر – سی یك' به سوریه ارسال شده است و این سیستم قادر است هر نشانه ای را در فاصله 20 كیلومتری و ارتفاع 15 كیلومتری منهدم كند.

علاوه بر این روسیه مجموعه های موشكی ساحلی باستیون را در چهار چوب قرارداد سال 2007 به سوریه تحویل داده است و در سال 2005 میلادی نیز، قرارداد دیگری برای ارسال مجموعه های موشكی مدل استرِلِتس با سوریه به امضا رسید.

در این گزارش به نقل از 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان شده است: امضای قرارداد فروش این تجهیزات بدون نقض قوانین بین الملل صورت گرفته است.

در پایان گزارش 'صدای روسیه' آمده است: مخالفان دولت سوریه نماینده همه مردم این كشور نیستند و هر قدر كه غرب زودتر این واقعیت را درك كند به نفعش خواهد بود و بهتر می تواند وضعیت این كشور را درك كند و در باره آن ارزیابی درستی داشته باشد.

اروپام/2242**518**1368**





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: