جدیدترین خبرها درباره برادرزاده صدام كه در اتریش بازداشت شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، وزارت كشور اتریش سه روز پیش تایید كرد كه برادرزاده صدام در نزدیكی وین در حالی كه گذرنامه و مدارك شناسایی نداشت بازداشت شد.

روزنامه 'اوسترایش' در گزارشی با عنوان 'پدر برادرزاده صدام، جلاد بغداد بود'، نوشت: سبعاوی ابراهیم التكریتی هدایت سازمان مخوف اطلاعات دیكتاتورعراق را بر عهده داشت، او هزاران نفر را شكنجه داد و اعدام كرد و ششمین فرد مخوف رژیم دهشتناك عراق بود.

این روزنامه یادآور شد كه سبعاوی تكریتی در سال 2009 همانند برادر ناتنی خود در بغداد به دار مجازات آویخته شد. شش پسر او نیز تحت پیگرد بودند، اما همگی موفق به فرار شدند، از جمله بشار النصیری.

اوسترایش افزود: بشار النصیری در سال 2005 به سوریه و از آنجا به لبنان گریخت و در ماه می سال 2006 وی قصد داشت به ریودوژانیرو برود، اما شناسایی و دستگیر شد. البته دادگاهی در بیروت او را دوباره آزاد كرد. آن زمان گفته می شد: 'او پولی نداشت و نمی توانست هزینه وكیل خود را بپردازد.' از آن زمان دیگر رد پایی از او مشاهده نشد تا اینكه سر از اتریش در آورد.

روزنامه 'كرونه' نیز در گزارشی با طرح این سوال كه 'آیا برادرزاده صدام پناهندگی دریافت خواهد كرد؟' نوشت: گفته می شود سالیان سال برادرزاده صدام در كار قاچاق انسان و جعل پول بوده است.

این روزنامه اتریشی افزود: وی پس از آنكه عمویش در عراق سقوط كرد شروع به انتقام گیری كرده است. او بارها حملات خونینی به دولت جدید كرد و خون بسیاری از شهروندان غیرنظامی عراق را به گردن دارد.

این روزنامه نوشت: این اتهاماتی است كه دادگستری عراق به وی نسبت می دهد و پلیس اینترپل دستور بازداشت بین المللی او را داده است.

كرونه افزود: بشار النصیری در حال حاضر در اتریش رسما متقاضی پناهندگی است و امكان اعطای پناهندگی سیاسی به وی نیز وجود دارد!

اروپام 1344





:: برچسب‌ها: سان , قرمز , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: