مراسم جشن میلاد امام سجاد (ع) در حرم حضرت زینب (س) برگزار شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن مجید، مداحی یكی از مداحان اهل بیت (ع) و همخوانی قرآن، آیت الله 'سید مجتبی حسینی' نماینده مقام معظم رهبری در سوریه مطالبی را در ارتباط با صفات و ویژگی های امام سجاد (ع) بیان كرد.

وی با تبریك فرا رسیدن ایام میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ماه شعبان گفت: امام چهارم در شرایطی ولایت و رهبری امت را در دست گرفت كه بردن نام اهل بیت (ع) ممنوع بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه خاطر نشان كرد، در چنین دورانی كه بعد از عاشورا بود به مدینه منوره حمله و خون مردم مباح اعلام شد.

آیت الله حسینی افزود: امام سجاد (ع) در چنین شرایطی فعالیت های خود را انجام داد و تاثیر این فعالیت ها تا جایی بود كه نام ایشان بر سر زبان ها افتاد و شیعه و سنی نیز به این امر اعتراف كردند و ایشان دارای صلاحیت امامت عظمی بود.

در ادامه این مراسم نیز یكی از شاعران عرب زبان اشعاری را به زبان عربی در ارتباط با میلاد ائمه در ماه شعبان قرائت كرد كه مورد استقبال حاضران عرب زبان قرار گرفت.

در این مراسم شماری از مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در سوریه و روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در سوریه حضور داشتند.

روز گذشته نیز به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز طی مراسمی از 15 جانباز جنگ تحمیلی شاغل در نهادهای ایرانی در سوریه تجلیل شد.

روز گذشته همچنین بعد از نماز ظهر و عصر مسجد جامع امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه دمشق شاهد برگزاری مراسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه بود.

شنبه گذشته هم مراسمی به مناسبت میلاد امامان سوم و چهارم شیعیان جهان در صحن مطهر حضرت زینب (س) برگزار شد.

خاورم**1436**1431**1368**





:: برچسب‌ها: عروسی , درخت , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: