دانشگاه شهید چمران اهواز 11 پله در رتبه بندی كشور صعود كرد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز روز دوشنبه با اعلام این مطلب در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز بیان داشت: این ارزیابی بر اساس شاخص های تعریف شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد و در این میان دانشگاه شهید چمران بیشترین میزان ارتقا را در میان دانشگاه های كشور به خود اختصاص داده است.

دكتر 'حسن مروتی' افزود: در بخش پژوهش با ضریب 50 معیارهایی چون كیفیت پژوهش و كارایی آن، اختراعات و اكتشافات، دریافت جوایز علمی و پژوهشی توسط اساتید، نسبت دانشجو به استاد و در بخش آموزشی با ضریب 35 شاخص هایی از قبیل نسبت اعضای هیات علمی با دانشجویان، تعداد دانشجویان رشته های تكمیلی، نرخ رشد دانشجویان تكمیلی، شمار دانشجویان شركت كننده در آلمپیادهای بین المللی، سرانه عنوان كتاب، نشریات چاپی و كتابی و تعداد مراكز تحقیقاتی مورد توجه و ارزیابی دقیق قرار گرفته است.

به گفته وی در این ارزیابی دانشگاه تهران رتبه اول و دانشگاه های صنعتی شریف، امیركبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه اصفهان، مازندران، ارومیه و شهید چمران اهواز رتبه های دوم تا پانزدهم را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، تهیه یك هزار و 270مقاله، برگزاری پنج همایش، انجام 46طرح تحقیقاتی، 91 طرح تحقیقاتی مشترك با دستگاه های اجرایی استان، چاپ 107كتاب، 17كتاب تجدید چاپ، 98كتاب تالیفی، 32كتاب ترجمه ای را از دیگر موفقیت های علمی این دانشگاه در سال گذشته خواند.

دكتر مروتی در ادامه گفت: در سال مورد اشاره از 796 پایان نامه دفاع شده, 759 پایان نامه در مقطع كارشناسی ارشد و 37پایان نامه در مقطع دكترا بوده است.

وی گفت: هم اكنون یك هزار و 420پایان نامه در حال انجام كار تحقیقی است كه امیدواریم تعداد زیادی از این پایان نامه ها در سال جاری به اتمام برسد.

دكتر مروتی در توضیح موفقیت های علمی دیگر دانشگاه شهید چمران در سال 1390 اظهار كرد: در این سال با دریافت مجوز انتشار 13مجله جدید، شمار مجلات تخصصی دانشگاه به 27مجله رسید ضمن آنكه پارسال معاونت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه رتبه های برتر در كل دانشگاه های كشور را كسب كردند كه این خود موفقیتی در خور توجه برای این مركز علمی محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری كرد با توسعه زیرساخت های دانشگاه، افزایش رشته های تكمیلی و توسعه تولیدات علمی و پژوهشی بتوانیم رتبه این دانشگاه را تك رقمی كنیم كه با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و عزم ستودنی مجموعه دانشگاه این كار شدنی است.

دكتر مروتی، وظیقه این دانشگاه در حفظ این جایگاه و ارتقا آن در سال های آینده را سنگین عنوان كرد و یادآور شد سال گذشته 30 قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین دكترای PHD منعقد شده و در این راستا توانستیم 50 عضو جدید هیات علمی (دكترای PHD) را در دانشگاه جذب كنیم.

وی با بیان اینكه سال گذشته آمادگی داشتیم 300نفر عضو هیات علمی را جذب كنیم ابراز امیدواری كرد با ایجاد انگیزه و تسهیلات رفاهی و برخی مشوق ها بتوانیم تعداد بیشتری هیات علمی جذب دانشگاه كنیم.

رییس دانشگاه شهید چمران تعداد هیات علمی كل دانشگاه های خوزستان را دو هزار و 600نفر و شمار دانشجویان استان را 250هزار نفر عنوان كرد و افزود: باید نسبت دانشجو به استاد 17 به 1 باشد ولی هم اكنون این نسبت 25به 1 است كه این امر نشان می دهد باید تلاش كرد هیات علمی مورد دانشگاه های استان را جذب و بكارگیری كرد.

بر اساس آمار رسمی، دانشگاه شهید چمران اهواز با 45رشته دكترا، 95رشته كارشناسی ارشد، 80رشته كارشناسی و دو رشته كاردانی به عنوان بزرگترین و معتبرترین دانشگاه جنوب غرب كشور هم اكنون 16هزار و 800 دانشجو و 536عضو هیات علمی دارد.

ك/3 646/641/320





:: برچسب‌ها: نیویورک , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: