11میلیون دلاربرای احیای جنگل های كرمان و خراسان جنوبی اختصاص یافت
نوشته شده توسط : amatrack

'نورالدین مونا' روز شنبه در حاشیه بازید از پروژه احیا مراتع جنگلی سه قلعه سرایان در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه از نوامبر سال 2012 میلادی در استانهای كرمان و خراسان جنوبی با همكاری ایران، فائو و برنامه جهانی زیست محیطی آغاز شده است.

وی گفت: برای اجرای این پروژه 3/8 میلیون دلار از سوی دولت ایران و 7/2 میلیون دلار از سوی برنامه جهانی زیست محیطی(GEF) اختصاص یافته است.

او روند پیشرفت پروژه را در سه قلعه سرایان رضایتمند دانست افزود: دستاوردهای این پروژه در آینده بسیار ارزشمند خواهد بود كه در صورت كسب موفقیتهای لازم، مرحله دوم پروژه نیز به اجرا درمی آید.

نماینده مقیم سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد(فائو) در ایران گفت: پروژه احیا زمینهای جنگلی تخریب شده، با كیفیت موجود در هیچ كجای دنیا در حال اجرا نیست. وی ادامه داد: درصورت موفقیت، این پروژه در سایر نقاط كشور ایران و جهان اجرا می شود.

او بازسازی مناطق جنگلی و زمینهای تخریب شده با توجه به عرصه های شور و مناطق مستعد فرسایش بادی، احیا و بهبود تنوع زیستی برای تامین محصولات و خدمات مورد انتظار در جهت معیشت پایدار و امنیت غذایی و مقابله با بیابانزایی را از جمله برنامه‌ های فائو ذكر كرد.

نماینده مقیم سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد در ایران با تاكید بر افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: داشتن خاك سالم، زندگی سالم را به دنبال خواهد داشت.

نورالدین مونا افزود: فائو ظرفیت سازی و بالا بردن آگاهی مردم در مورد مسائل زیست محیطی و بیابانزدایی را از طریق برگزاری كارگاههای آموزشی در برنامه دارد.

665





:: برچسب‌ها: خام , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: