نخست وزیر تركیه خواستار توسعه روابط با یونان شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روزشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یونان( آنا) ' رجب طیب اردوغان' در تماس تلفنی با 'اندونیس ساماراس' نخست وزیر یونان بر ضرورت شروع رایزنیها در سطح عالی بین دو كشور تاكید كرد.

گفتنی است، در سال 2010 میلادی در زمان نخست وزیری 'جرج پاپا اندرئو' در یونان توافقنامه ای بین تركیه و یونان برای برگزاری اجلاس مشترك در سطح وزیران به منظور پیشبرد و توسعه همكاریها بین دو كشور امضا شد و یك بار این جلسه در آتن برگزار شد.

بر اثر مشكلات و بحران مالی در یونان جلسه بعدی كه قرار بود در تركیه برگزار شود، انجام نشد و نخست وزیران دو كشور در این تماس تلفنی بر ضرورت فعال كردن مفاد این توافقنامه تاكید كردند.

بر اساس گزارشها در این رابطه نخست وزیر تركیه نیز در تماس تلفنی با ' دیمتریس اوراموپولس' وزیر امور خارجه یونان بر ضرورت توسعه روابط دو كشور تاكید كردند.

رسانه های یونان در این رابطه گزارش دادند در زمانی كه ' دیمتریس اوراموپولوس ' شهردار آتن بود، ' رجب طیب اردوغان ' شهردار استانبول بوده و هردو روابط دوستانه ای با هم دارند.

یونان و تركیه اختلافات فراوانی بر سر مساله قبرس، چند جزیره سنگی در دریای مدیترانه و نحوه حاكمیت بر مرزهای دریایی بین دو كشور دارند.

به رغم تلاش های مكرر در دهه های اخیر برای حل این اختلافات نتایج مطلوبی بدست نیامده و هر از گاهی روابط دو كشور پس از مدت كوتاهی آرامش، مجدداً دچار تنش می شود.

اروپام**2170**2047**





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: