چند خبر از جشنواره فیلم های ویدیویی تهران
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این آثار از ایران و كشورهای ایران، روسیه، امارات و فرانسه در جشنواره حضور دارند.

13 عنوان فیلم در بخش های مختلف فردا - چهار شنبه - در مجموعه سینمایی فلسطین اكران می شود.

پنج فیلم در بخش مسابقه ایران، چهار اثر در بخش مسابقه بین الملل و چهار فیلم در بخش سینماگران و ویدیو به نمایش در می آید.

فیلم های 'آشنایی با لیل' به كارگردانی عادل یراقی، 'حرف مردم' به كارگردانی داریوش یاری، 'عاشقانه ای برای سرباز وظیفه، رحمت' به كارگردانی وریا آذربایجانی، 'نامه های خیس' به كارگردانی مرجان اشرفی زاده و ' آبروی از دست رفته آقای صادقی' به كارگردانی آیدا پناهنده از ساعت 14 روز چهارشنبه در سالن شماره یك سینما فلسطین به نمایش در می آیند.

همچنین، در روز یادشده، آثاری از كشور روسیه با عنوان 'زمزمه ایرهای نارنجی' ، 'آفریقا' از ایران، 'لباس خورشید' از كشور امارات، 'برادران هم خون' از كشور فرانسه در سالن شماره 2 سینما فلسطین از ساعت 14 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه اكران می شوند.

چهار عنوان فیلم در بخش سینماگران و ویدیو، در سالن شماره 3 سینما فلسطین با عناوین 'گنگ خواب دیده' به كارگردانی علی عطشانی، 'گنجینه جواهر پشته' به كارگردانی نادر مقدس، 'مسافر بهشت' به كارگردانی فریدون جیرانی، و 'بازگشته' ( لحظه گمشده) به كارگردانی سعید ابراهیمی فر به نمایش در می آید.

** تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج) در مراسم اختتامیه

برنامه تجلیل از سربازان گمنان امام زمان (عج) به خاطر دستگیری عوامل ترور شهیدان هسته ای در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران برگزار می شود.

محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران دراین باره گفت: این اقدام در جهت پاسداشت تلاش های بی شائبه و خدمات ارزنده این سربازان عزیز در حفظ و ارتقای امنیت و آرامش كشور و بركات این تلاش ها در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت؛ و سربلندی ایران اسلامی پیش بینی شده است

وی ادامه داد: این برنامه كه در مراسم پایانی جشنواره فیلم ویدیویی تهران صورت می گیرد ضمن ارج گذاری به این تلاش های ارزشمند، افقی را ترسیم می كند تا هنرمندان و سینماگران كشور هم پای این عزیزان بیش از گذشته در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و تبیین زیبایی ها و ارزش های ملی اهتمام ورزند.

به گفته وی، جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران با تاكید به اولویت های مضمونی و موضوعات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی كشور می كوشد تا با این تجلیل یادآوری كند كه فیلمسازی در زمینه شهدای هسته ای و همه شهیدان ترور از بدو شكل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی تا كنون، می تواند یكی از اولویت های موضوعی در تولید و ساخت فیلم های ویدیویی و روشنگری افكار عمومی باشد.

این جشنواره تا دوم تیرماه در تهران برپاست .

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: