آغاز نصب پایه سكوی طرح توسعه میدان فروزان در دریا
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز یكشنبه ایرنا و به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ' مهدی حاجی حسین زاده'، گفت: ورود پایه به آب كه از روز جمعه آغاز شده، چهارمین مرحله از مراحل برنامه‌ریزی شده برای نصب و استقرار سكو است، در حالی كه پیش از این مراحل مقدماتی شامل عملیات بارگیری سكو در سایت خرمشهر، انتقال آن به دریا و كنترل‌های نهایی انجام شده بود.

وی افزود: پس از به آب اندازی پایه سكو، سایر عملیات مربوط به استقرار و نصب پایه‌ها تا حدود 22 روز دیگر ادامه دارد.

حاجی حسین زاده یادآور شد شركت توسعه پتروایران علاوه بر ساخت پایه این سكو ، تاكنون عملیات لوله گذاری برای بخش درون میدانی به طول 52 كیلومتر و لوله‌های انتقال گاز به جزیره خارك به طول 102 كیلومتر را نیز انجام داده است.

وی یادآور شد: با تكمیل عملیات نصب سكوهای جدید این میدان و بهره‌برداری از آن ها، 60 هزار بشكه به تولید روزانه میدان فروزان افزوده می شود و در مجموع تولید نفت در آن به 100 هزار بشكه در روز می رسد درحالی كه تولید گاز از این میدان نیز روزانه 258 میلیون فوت مكعب است.

میدان نفتی فروزان كه در 100 كیلومتری جنوب غربی جزیره خارك واقع شده، در سال 1345 با ذخیره نفت درجا دو میلیارد و 309 میلیون بشكه كشف شده است. این میدان با میدان مرجان عربستان مشترك است.

طرح توسعه این میدان شامل دو مرحله می شود؛ مرحله نخست مربوط به ساخت جكت، احداث خطوط درون میدانی است و ساخت تاپ ساید و عرشه های اصلی میدان نیز در مرحله دوم انجام می شود.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: