افزایش تولید عراق قیمت جهانی نفت را کاهش خواهد داد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی تولدو بلید ، عراق که بیش از بیست سال از تحولات جهانی نفت به دور بوده است اکنون قصد دارد با جذب سرمایه گذاری های خارجی و توسعه زیر ساختهای صنعت نفت ، میزان تولید نفت خود را به سرعت افزایش دهد .

بر اساس این گزارش ، در حالی که عراق در شرایط کنونی از موضع ایران برای کاهش تولید نفت اوپک به منظور افزایش قیمت جهانی نفت حمایت می کند ولی رشد سریع و فزاینده تولید نفت عراق طی سالهای آینده به چالش بزرگی برای اوپک تبدیل خواهد شد .

به اعتقاد کارشناسان انرژی افزایش تولید نفت عراق طی ماههای آینده اوپک را مجبور خواهد کرد تا در سیستم سهمیه بندی خود اصلاحات ساختاری زیادی را اجرا کند . بر این اساس میزان تولید نفت عراق هم اکنون به 3 میلیون بشکه در روز می رسد که این رقم از سال 2003 میلادی تا کنون بی سابقه بوده است .

عراق طی سالهای آینده با پیشی گرفتن بر ایران به دومین تولید کننده بزرگ اوپک تبدیل خواهد شد و در بلند مدت نیز جایگاه عربستان را در این سازمان به خطر خواهد انداخت . فادل گیت کارشناس ارشد انرژی در این باره تاکید کرد میزان تولید نفت عراق طی پنج سال آینده دو برابر خواهد شد و از 3 میلیون بشکه به بیش از 6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . هیچ یک از کشورهای عضو اوپک توانایی و ظرفیت افزایش تولید نفت به اندازه عراق را نخواهند داشت .





:: برچسب‌ها: جشنواره , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: