مساجد مستحكم ترین سنگر در دفاع از ارزش های اسلامی هستند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا آیت الله' قربانعلی دری نجف آبادی' روز پنج شنبه در نشست روز جهانی مسجد در استان مركزی افزود: مسجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ كرده است.

وی ادامه داد: مسجد پایگاه انسجام و یكپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشكیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است كه حضور درمسجد فراهم می آورد.

وی ادامه داد: در مسجد همه مسلمین در كنار یكدیگر در برابر پروردگار یكتا روبه سوی یك قبله می كنند ولب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می گشایند و هماهنگ با یكدیگر سرود توحید را زمزمه می كنند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار كرد: مسجد در ابتدایی ترین ذهنیت بشر به عنوان جایگاهی برای ذكر محسوب می شود و امر ذكر در هر كجا كه عده‌ای انسان جمع شوند وجود دارد و به كسی تذكر می‌دهند كه چیزی را بداند و ذكر برای كسانی است كه یك جا به خود تذكر می دهند تا مفهومی را منفك نكنند پس در نظر تمدن اسلامی مسجد جایی برای دانستن محسوب می شود.

وی ادامه داد: مسجد نماد تمدن سازی در اسلام است به گونه ای كه تجمعات سیاسی ، فرهنگی و مردمی در دوران مختلف اسلام از همین مساجد سرچشمه گرفته و مساجد محلی برای تعلیم و تعلم و دانش اندوزی بوده به گونه ای كه بسیاری از دانشمندان اسلامی و ایرانی در مساجد به مباحث علمی خود می پرداختند.

مسوول مركز رسیدگی به امور مساجد استان مركزی نیز گفت: مساجد در دین اسلام از اهمیت والا و بالایی برخوردارند و به همین خاطر در تاریخ مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته اند.

حجت الاسلام 'عباس علیاری' افزود: رسیدگی به امور مساجد به لحاظ سخت و نرم افزاری وظیفه همگانی است.

وی بیان كرد: برگزاری باشكوه مراسم روزجهانی مسجد و تجلیل از فعالان این مراكز دینی در دستور كار قرار گرفته كه تحقق آن نیازمند هماهنگی و تعامل بین بخشی است.

مسوول مركز رسیدگی به امور مساجد استان مركزی خاطر نشان كرد: در استان مركزی دو هزار و 670 مسجد وجود دارد كه یك هزار و 670 باب آن در روستاها قرار دارند.ك/2

7115/559/506





:: برچسب‌ها: سان , اتومبیل , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: