وزارت اطلاعات ایران: عوامل ترور سه 'دانشمند هسته‌ای' را دستگیر کردیم
نوشته شده توسط : amatrack
وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات ایران می گوید که به محض برطرف شدن ملاحظات امنیتی، اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرده که عوامل ترور سه نفر از افراد مرتبط با فعالیت های هسته‌ای را دستگیر کرده و به محض برطرف شدن ملاحظات امنیتی اطلاعات بیشتری را در این باره منتشر خواهد کرد.

این وزارتخانه تاکید کرده است که ماموران وزارت اطلاعات پس از وقوع اولین ترور هسته ای پایگاههای اطلاعاتی و عملیاتی اسرائیل را زیر نظر گرفته و "عده ای از افسران اطلاعاتی" اسرائیل و "تروریست های مزدور" آنها را شناسایی و دستگیر کرده اند.

وزارت اطلاعات می گوید که عوامل ترور مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی را دستگیر کرده است و ماموران اطلاعاتی ایران "تا تنبیه کلیه آمرین و مسببین جنایتکار صهیونیست از پای نخواهند نشست."

این وزارتخانه جزئیات بیشتری در این باره نداده اما تاکید کرده است که "در روزهای آینده و به محض برطرف شدن برخی ملاحظات امنیتی و حفاظتی، اطلاع رسانی بیشتری پیرامون ابعاد مختلف این عملیات بزرگ صورت خواهد داد."

مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی تاسیسات غنی سازی اورانیوم نظنز بود که صبح روز ۲۱ دی ماه سال گذشته در اثر انفجار یک بمب در منطقه سیدخندان تهران کشته شد.

این بمب مغناطیسی توسط یک موتورسوار به ماشین آقای احمدی روشن چسبانده شده بود.

در این حادثه رضا قشقایی هم که همراه آقای احمدی روشن بود، کشته شد.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران اولین فردی بود که در دیماه سال ۱۳۸۸ (ژانویه ۲۰۰۹)در اثر انفجار یک بمب نیرومند در برابر خانه خود در تهران کشته شد و مقامات و رسانه های دولتی ترور او را با فعالیت هسته ای مرتبط دانستند.

مسعود علی محمدی

مسعود علی‌محمدی نخستین فردی بود که به گفته مقامات دولتی به دلیل فعالیت هسته‌ای ترور شد

چند ماه بعد، فیلم "اعترافات" فردی به عنوان عامل این ترور از تلویزیون دولتی ایران پخش شد که در آن، این فرد خود را وابسته به دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل معرفی می کرد.

مجید جمالی فش که در ارتباط با ترور آقای علی‌محمدی در دادگاه انقلاب محاکمه شده بود، روز سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت (۱۵ مه) در زندان اوین تهران اعدام شد.

دادستانی تهران در انتشار خبر اعدام مجید جمالی فش، او را "جاسوس موساد و عامل ترور شهید مسعود علی‌محمدی" معرفی کرد که در جریان سفر به خارج، با عوامل سرویس امنیتی اسرائیل ارتباط برقرار کرده و پس از چند بار دیدار با آنان در کشورهای مختلف، در سفر به اسرائیل، "تحت آموزش های نظامی و تروریستی قرار گرفته بود."

حدود یک سال پس از ترور آقای علی محمدی، یک استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی (ملی) تهران به نام مجید شهریاری در اثر انفجار یک بمب مغناطیسی که به اتومبیل او چسبانده شده بود کشته شد و در همان روز، فریدون عباسی دوانی، استاد دیگر فیزیک نیز از یک سوء قصد مشابه جان به در برد.

آقای عباسی دوانی بعدا به سمت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران منصوب شد.

در اطلاعیه روز پنجشنبه وزارت اطلاعات ایران از داریوش رضایی نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نام برده نشده که در روز شنبه ١١ مرداد سال گذشته در مقابل منزل خود در خیابان بنی هاشم تهران هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

جمهوری اسلامی دولت های خارجی و به خصوص اسرائیل را به برنامه ریزی و اجرای این عملیات ترور متهم کرده و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل نیز چنین ارتباطی را تایید یا تکذیب نکرده اند.

مشخص نیست که آیا موضع مبهم نهادهای اطلاعاتی اسرائیل حاکی از دخالت واقعی آنان در طرح ترور کارشناسان هسته ای ایران است و یا هدف از اتخاذ این موضع، ایجاد ارعاب و تقویت این نظر است که این نهادها از توانایی فوق العاده ای در اجرای طرح های خود برخوردارند.





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: