كنسرسیوم روسی حاضر به تامین بودجه پروژه انتقال گاز ایران به پاكستان است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان افزود: این شركت اعلام كرده درصورتی كه مناقصه احداث خط لوله پروژه انتقال گازایران درمحدوده خاك پاكستان دراختیار شركت گازپروم قرار بگیرد، حاضراست درتامین بودجه این پروژه عظیم ھمكاری كند.

اكسپرس تریبیون افزود: این پیشنھاد قرار است در سفر 19ژوئن ﴿30 خرداد﴾ آصف علی زرداری رییس جمھوری پاكستان به روسیه بررسی شود.

به نوشته این روزنامه، آصف علی زرداری و عاصم حسین وزیر نفت و منابع طبیعی پاكستان در سفر اخیر خود به پكن نیز موفق به متقاعد كردن مقامات چینی برای شركت در مناقصه احداث خط لوله پروژه انتقال گاز ایران به پاكستان شدند.

اكسپرس تریبیون تصریح كرد: شركت 'جی پی بی گلوبل ریسورس' متعلق به گازپروم روسیه در بسیاری از پروژه ھای نفتی و مواد معدنی در نقاط مختلف جھان ازجمله آفریقای جنوبی، آمریكا و خاورمیانه مشاركت دارد.

این روزنامه انگلیسی زبان به نقل از یك مقام وزارت نفت پاكستان بدون ذكر نام وی، نوشت: یكی از شركت ھای زیر مجموعه گازپروم روسیه به نام گروه 'استراو پروگرس' از طرف شركت جی پی بی گلوبل ریسورس برای بستن قرارداد در بخش ھای مھندسی، تداركات، پشتیبانی و ساخت خط لوله ھای گاز با مسوولان پاكستانی ارتباط برقرار كرده است.

قرارداد انتقال گاز ایران به پاكستان در سال 2010 بین مقامهای دو كشور به امضای نھایی رسید و قرار شد دو كشور ھر اقدامی را در راستای اتمام قبل از موعد این طرح انجام دھند.

خط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان از منطقه پارس جنوبی در خلیج فارس تا بندر نوابشاه در پاكستان ادامه خواهد یافت.

كارشناسان انرژی در پاكستان این پروژه را به عنوان بهترین، نزدیكترین و با صرفه ترین راهكار برای غلبه بر بحران انرژی در كشورشان ارزیابی كرده اند.

ھفته ھای گذشته منابع خبری محلی در پاكستان به نقل از اعجاز چودری قائم مقام وزارت نفت و منابع طبیعی این كشور گزارش دادند: خط لوله پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان تا ماه دسامبر (آذرماه 1393) سال 2014 به بھرہ برداری خواهد رسید.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: سنگ , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: