آساهی: چین قعطنامه سازمان ملل را زیر پا گذاشته است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه گزارش داد چهار كامیون بزرگ مخصوص حمل و نقل و پرتاب موشك های بالستیك اوت سال گذشته توسط یك شركت چینی به كره شمالی انتقال داده شدند.

این روزنامه با اشاره به اینكه هیچ كس از پكن انتقاد نمی كند افزود: احتمال می رود این محموله همان ماشین هایی باشند كه ماه آوریل امسال در مراسم یكصدمین سالگرد تولد كیم ایل سونگ بنیانگذار كره شمالی به نمایش گذاشته شدند.

آساهی نوشت: فروش سامانه های تسلیحاتی به كره شمالی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان كه با هدف مهار و كنترل جاه طلبی های هسته ای این كشور صادر شده ممنوع است اما بنا به درخواست واشنگتن ، توكیو و سئول از رویارویی با پكن به دلیل موضع این كشور در قبال پیونگ یانگ خودداری كرده اند.

به نوشته این روزنامه، یك كشتی كامبوجی حامل چهار كامیون اول اوت سال گذشته بندر شانگهای را ترك كرد و سه روز بعد وارد بندر نامفو واقع در غرب كره شمالی شد.

روزنامه آساهی افزود: این كشتی سپس وارد بندر اوزاكای ژاپن شد و ماموران گارد ساحلی این كشور با بازرسی آن به اسنادی دست یافتند كه در شانگهای صادر و از انتقال ماشین های پرتاب موشك حكایت داشت.

چین تاكنون به این مطلب روزنامه ژاپنی واكنشی نشان نداده است.

حدود دو ماه قبل نیز مطبوعات ژاپن نوشته بودند پكن در پرتاب ماهواره به كره شمالی كمك كرده است كه سخنگوی وزارت خارجه چین این موضوع را رد كرد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: جزیره , تایوان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: