پیامدهای افزایش قیمت سوخت در مغرب
نوشته شده توسط : amatrack

دولت مغرب هفته گذشته بعداز دیدار نمایندگان اتحادیه حمل ونقل با ' عبدالاله ابن كران' نخست وزیرو ' عبدالعزیز الرباح' وزیر حمل ونقل و تجهیزات مغرب با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه قیمت سوخت در این كشور بین 10 تا 20 درصد افزایش یافته است.

'عبدالاله حفیظی' رییس اتحادیه حمل و نقل وابسته به اتحادیه پیمانكاران مغرب گفت كه بدنبال افزایش قیمت سوخت، این اتحادیه كرایه حمل كالا را 10 درصد و كرایه حمل مسافر را 7 درصد افزایش داده است.

' فواد الایوبی الادریسی ' رییس اتحادیه مسافربران عمومی مغرب گفت كه به علت محدودیت قدرت خرید مردم مغرب، افزایش كرایه حمل ونقل راه حل خوبی در واكنش به افزایش قیمت سوخت نیست.

وی افزود: راه حل بهتر كاهش مالیات است.

دولت مغرب قیمت بنزین را 20 درصد و قیمت گازوئیل را 10 درصد افزایش داده است.

نخست وزیر مغرب با یادآوری 6 بار افزایش قیمت سوخت در مغرب در سالهای اخیر ، در این مرحله نیز این افزایش را ' واجب ، لازم و ضروری' دانسته است حتی اگر پیامدهایی منفی بر زندگی شهروندان مغربی داشته باشد.

وی كه از شهروندان مغربی خواسته است تا تصمیم افزایش قیمت سوخت را درك كنند، از اقدام اتحادیه حمل ونقل در افزایش كرایه حمل و نقل ابراز تاسف كرد.

این تغییر در قیمت سوخت و كرایه حمل نقل موجب برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم مغرب شد.

مردم مغرب در تظاهراتی بزرگ در شهر دارالبیضاء به افزایش قیمت سوخت و كرایه حمل ونقل اعتراض كردند.

این تظاهرات با نشست نخست وزیر مغرب و روسای شركت های حمل ونقل این كشور همزمان شد و بویژه اتحادیه های رانندگان خواستار كاهش قیمت سوخت شدند.

قرار است اگر دولت مغرب با كاهش قیمت سوخت موافقت نكند یك تظاهرات از شهر دارالبیضاء تا شهر رباط پایتخت این كشور برگزار شود.

خاورم **1324**1369





:: برچسب‌ها: لا , جزیره , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: