تولید 300 كیلوگرم خاویار پرورشی طی سال جاری
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، 'حجت سعیدی' به استحصال 26 كیلوگرم خاویار از 10 قطعه مولد فیل ماهی پرورشی اظهار داشت: این استان مستعد پرورش ماهیان خاویاری را دارد.

وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار در كشور استان گیلان موفق به استحصال خاویار پرورشی با استفاده از آب لب شور دریای خزر میزان 45 كیلوگرم خاویار استحصالی به خارج از كشور صادر شد.

مدیر كل شیلات گیلان یكی از محصولات ایران در دنیا را خاویار ایرانی دانست و تصریح كرد: هم اكنون مركز پرورش ماهی خاویاری مروارید قرق تالش دارای چهار هزار پیش مولد در سنین و اوزان مختلف است كه در آینده نزدیك به تولید سه تن خاویار در سال خواهد رسید.

وی ادامه داد: شیلات استان گیلان برای حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی تاكنون مقدار قابل توجهی بچه ماهی مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مركز مذكور قرار داده است.

وی اظهار داشت: شیلات گیلان قصد دارد با معرفی گونه با ارزش ماهی خاویاری با عنوان چالباش به مركز قرق تالش شاهد اقدامات جدیدی در صنعت پرورش ماهی خاویاری باشد.

وی خاویار استحصالی استان گیلان را در نوع خود با كیفیت دانست و افزود: كیفیت خاویار پرورشی با استفاده از آب لب شور دریای خزر با خاویار طبیعی تفاوت زیادی ندارد و ارزش اقتصادی 45 كیلوگرم خاویار استحصال شده را بالغ بر 520 میلیون ریال عنوان كرد.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: انگلستان , عکس ها , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: