آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در بخش صنعت ساختمان برگزار شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز یكشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور ، 'كورش پرند' با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون افزود: آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شاغلان بخش صنعت ساختمان با هدف ارتقای مهارت شاغلان در بخش صنعت ساختمان و تربیت كارگر ماهر ساختمانی به منظور تقویت و مقاوم سازی ابنیه و همچنین جلوگیری و كاهش خسارتهای ناشی از عدم رعایت استاندارد های ایمنی درساخت و ساز ساختمان ها برگزار شد.

وی اظهار داشت: در آزمون یاد شده 43 هزار و 869 نفر شركت كردند كه از این تعداد 15 نفر زن و مابقی مرد هستند.

معاون وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی درخصوص حرفه های این آزمون گفت: شاغلان بخش صنعت ساختمان در تعداد 55 حرفه تعیین صلاحیت فنی می شوند كه از جمله می توان به حرفه های آرماتوربند،بتن ساز و بتن ریز، قالب بند و كفراژ بند، جوشكار اسكلت فلزی، بنای سفت كار، تأسیسات مكانیكی ساختمان (لوله كشی گاز خانگی و تجاری)، لوله كشی و نصاب وسایل بهداشتی، عایق كار رطوبتی و آسفالت كار ابنیه، كارگر نگهداری بتن، كارگر نقشه بردار، گچ كار، سنگ كار، كاشی كار، درب و پنجره ساز فلزی، تاسیسات برقی ساختمان(برق كارساختمان) اشاره كرد.

پرند اضافه كرد: قبول شدگان در مرحله كتبی این آزمون پس از شركت در مرحله عملی موفق به دریافت كارت مهارت شده و می توانند از مزایای آن استفاده كنند.

**آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در بخش صنایع دستی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور گفت: یكی دیگر از آزمونهای سنجش مهارت كه روز پنجشنبه 18 خرداد ماه برگزار شد ،مربوط به شاغلان حوزه های صنایع دستی، فرش و نان و غله است.

وی در ادامه بیان داشت: این آزمون با حضور 26هزار و 808نفر شامل بیش از 22هزار نفر زن و چهار هزار و 500 نفر مرد در كشور برگزار شد.

پرند افزود : این آزمون در 79 حرفه در رشته هایی مثل قالی بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، رفوگر فرش، منبت كار، خیاط لباسهای سنتی، نانوای نان های سنتی و...انجام شد.

**آزمون سنجش مهارت پایان دوره كارآموزان مراكز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور بیان داشت: همچنین روز جمعه مورخ 19خردادماه آزمون كتبی سنجش مهارت پایان دوره كارآموزان مراكز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاههای آزاد برگزار شد.

پرند در خصوص تعداد شركت كنندگان و حرفه های این آزمون گفت: این آزمون كه مربوط به كارآموزان آموزش دیده آموزش های فنی و حرفه ای در مراكز دولتی و خصوصی است،باحضور بیش از 184هزار نفر شامل بیش از 87هزار نفر مرد و 96 هزار نفر زن در یكهزار و 88 حرفه آموزشی در 31 استان كشور به صورت سراسری برگزار شد.

اقتصام ** 9123 **1561





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: