آغازنخستین جلسه كمیسیون های تخصصی مجلس /دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب
نوشته شده توسط : amatrack

'محمد دهقان ' در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: انتخابات اعضای كمیسیون های تخصصی مجلس نهم نیز روز یكشنبه برگزار می شود.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نهم خواستار عضویت در كمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی و صنایع و برنامه و بودجه و محاسبات هستند.

** جذابیت، علت تقاضای زیاد عضویت دربرخی كمیسیون ها

وی، علت تقاضای تعداد زیادی از نمایندگان برای عضویت در كمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی واقتصادی را جذابیت این كمیسیون ها بیان كرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح كرد:كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع های امنیتی وسیاسی كشور و عرصه بین المللی را پیگیری می كند و از طرفی با وزارتخانه های اطلاعات،كشور، دفاع و وزارت امور خارجه در ارتباط است كه این موضوع ها جذابیت بیشتری برای نمایندگان دارد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس نهم اظهارداشت: نمایندگانی كه در ارتش ،سپاه و نیروی انتظامی شاغل یا دیپلمات بودند یا دارای مدرك دكترای علوم سیاسی و روابط بین الملل هستند تمایل بیشتری برای حضور در كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی دارند.

دهقان خاطرنشان كرد: برخی از نمایندگان نیز كه متقاضی عضویت در كمیسیون صنایع هستند علاوه بر این كه دارای تخصص در این حوزه هستند برای توسعه و تقویت این بخش در حوزه های انتخابیه خود نیز موضوع های صنعتی را پیگیری می كنند و بنابراین تمایل بیشتری برای عضویت در این كمیسیون تخصصی دارند.

وی از دیگر كمیسیون های تخصصی مجلس كه تعدادی از نمایندگان متقاضی عضویت در آن هستند را برنامه وبودجه و محاسبات بیان كرد.

عضو هیات رییسه مجلس نهم گفت: این كمیسیون نیز به دلیل تاثیر گذاری در بودجه كشور برای نمایندگان جذابیت دارد واز طرفی برخی از نمایندگان در این حوزه دارای تخصص هستند.

دهقان در مورد كمیسیون انرژی نیز یادآور شد : هم اكنون 27 نفر خواستار عضویت در این كمیسیون هستند كه نسبت به دوره های گذشته چهار نفر اضافه شده است كه اعضای این كمیسیون پس از بررسی و تایید نمایندگان نهایی می شود.

وی یادآور شد كه نمایندگان پس از تایید اعتبارنامه آنها می توانند برای عضویت در كمیسیون تخصصی سه اولویت را انتخاب كنند كه پس از بررسی در صورتی كه عضویت آنها در اولویت اول تایید نشود به اولویت دوم منتقل می شود و در صورتی كه اولویت كمیسیون دوم نیز تكمیل شده باشد به هر كمیسیونی كه خالی

باشد، منتقل می شود.

** نمایندگان چهارشنبه به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی چهارشنبه هفته جاری /24 خرداد ماه/ با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می كنند.

سیام **1053**1336





:: برچسب‌ها: ایتالیا , نیکون , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: