غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد حق قانونی و مسلم ایران است
نوشته شده توسط : amatrack

'شاھد الرحمان' نویسندہ برجسته كتاب برنامه ھای ھسته ای پاكستان، امروز شنبه در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان كرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در تلاش برای سیاسی كردن موضوع برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای جمھوری اسلامی ایران است.

دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمھوری كشورمان در طول سفر اخیر خود به چین در پاسخ به سوالی درباره مساله هسته ای ایران و اینكه سخت ترین و پیچیده ترین مساله این پرونده از نظر ایران چیست؟ تصریح كرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در این باره كاملا روشن است؛ همه فعالیت های هسته ای ایران زیرنظر آژانس بوده و هر اتفاقی در این عرصه توسط دوربین های آژانس ضبط و ثبت می شود و مشكل اصلی در برخورد سیاسی قدرت های حاكم بر مراكز قدرت در جهان با ایران است.

شاھد الرحمان در این خصوص گفت: یوكیا آمانو مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی باید موضع خود را در قبال برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران بی طرفانه اتخاذ كند، زیرا موضع كنونی وی فقط در راستای اھداف ایالات متحدہ آمریكا قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه تبلیغات روانی و منفی علیه برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران از سوی آمریكا و غرب ادامه دارد، افزود: روابط ایران و غرب باید از طریق پل مذاكراتی بین دو طرف و گفت وگوھا ادامه پیدا كند.

محقق ارشد موسسه ثبات و استراتژیك جنوب آسیا (SASSI) با تایید و قاطعانه خواندن اظهارات رییس جمھوری كشورمان كه غربی ھا نمی خواھند ایران به مرحله غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد برسد، تصریح كرد: جمھوری اسلامی بارھا به طور واضح و آشكار اعلام كردہ كه ھیچ وقت بدنبال ساخت سلاح ھای ھسته ای نبودہ و توسعه فناوری ھسته ای را فقط با ھدف استفادہ در علوم به ویژہ درمان و امور پزشكی توسعه می دهد.

این روزنامه نگار برجسته پاكستانی معتقد است: ایران ھیچگاہ از دستیابی و توسعه فن آوری ھسته ای متوقف نخواھد شد زیرا دولت این كشور با استفاده از منابع بومی خود را متعھد به توسعه این برنامه صلح آمیز می داند.

شاھد الرحمان ضمن استقبال از ادامه مذاكرات جمھوری اسلامی ایران و گروہ 1+5 در مسكو طی روزهای آینده، تاكید كرد: تمام مسائل و اختلافات را می توان از طریق مذاكره و گفت وگو حل و فصل كرد.

وی تصریح كرد: آقای احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به درستی گفته است كه 'توطئه ھای غرب علیه جمھوری اسلامی ایران با شكست مواجه خواھد شد'.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: فرانسه , رودخانه , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: