انتقاد پاكستان از اظھارات وزیر دفاع آمریكا دربارہ ادامه حمله هوایی به این كشور
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی، پانه تا در دھلی نو گفته كه ایالات متحدہ آمریكا به حملات ھواپیماھای بدون سرنشین خود در مناطق قبایلی پاكستان برای نابودی شبه نظامیان با وجود شكایت و اعتراض دولت اسلام آباد ادامه خواھد داد.

دولت پاكستان حمله ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكا در خاك خود را نقض جدی حاكمیت و تمامیت ارضی كشورش می داند، با این حال آمریكا این حملات را بھترین راہ برای مبارزہ با تروریست ھا و شبه نظامیان عنوان می كند.

بر اساس این گزارش منابع خبری، سفارت پاكستان در ایالات متحدہ آمریكا با انتشار بیانیه ای عنوان كرد: شری رحمان سفیر اسلام آباد در واشنگتن، ضمن انتقاد از سخنان وزیر دفاع آمریكا گفته كه چنین اظھاراتی فضای موجود در روابط دو كشور را تحت تاثیر قرار دادہ و تفاوت نظرات میان آمریكا و پاكستان را نمایان تر می كند.

وی افزود: اظھارات رسمی وزیر دفاع آمریكا به طور جدی در پاكستان پیگیری می شود، به اضافه این اظھار نظرھا سبب تشدید بحران موجود در مذاكرات دو كشور می شود.

سفیر پاكستان در آمریكا تاكید كرد:این گونه اظھارات، فراز و نشیب ھا را در مسیر تلاشھای دو كشور برای از بین بردن بن بست ھا در روابط دوجانبه، افزایش می دھد.

پانه تا در طول سفر خود به ھند خاطر نشان كرد: واشنگتن به طور آشكار بیان كردہ كه آمریكا به استفادہ از فرصت ھای موجود برای دفاع از خود ادامه خواھد داد.

رسانه های محلی نوشتند: اظھارات تند این مقام آمریكا، تیرہ بودن روابط میان واشنگتن - اسلام آباد را نشان می دهد.

بیانیه پانه تا، فقدان فضای اعتماد بین دو متحد در جنگ به اصطلاح علیه تروریسم را نشان می دھد.

به نوشته رسانه های خبری پاكستان، حملات پهپادهای آمریكایی در چند روز اخیر (هشت حمله در دو هفته گذشته) به مناطق قبایلی پاكستان افزایش یافته است و این حملات نادیده گرفتن اعتراض های مردم، احزاب، گروههای سیاسی و دولت پاكستان توسط مقامات آمریكایی تلقی می شود.

از ابتدای سال 2012 حدود 151 نفر در 20 حمله موشكی پهپادهای آمریكایی در مناطق قبایلی پاكستان قربانی شده اند.

از هنگام برگزاری نشست ناتو درباره افغانستان كه ماه گذشته میلادی (مه) در شیكاگو برگزار شد، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا به خاك پاكستان شدت گرفته است.

طی روزهای گذشته وزارت امور خارجه پاكستان با احضار كاردار سفارت آمریكا نسبت به ادامه و افزایش این حملات موشكی پهپادهای آمریكایی به مناطق قبایلی پاكستان مراتب اعتراض اسلام آباد را به وی ابراز كرد.

آساق ** 1095**1577





:: برچسب‌ها: مردم , کالیفرنیا , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: