مواد مخدر در اقشار مختلف ایران موج می‌زند
نوشته شده توسط : amatrack
اعتیاد در ایران

مواد مخدر در میان اقشار مختلف ایران مورد استفاده قرار گرفته است

حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ایران در حالی از کشف ۱۴ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری سخن گفت که براساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ایران سالانه ۶۰۰ تن مواد مخدر مصرف می‌شود.

این در حالی است که براساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، در ایران سالانه ۶۰۰ تن مواد مخدر مصرف می‌شود.

کارشناسان نسبت به افزایش مصرف مواد مخدر و کاهش سن مصرف‌کنندگان بارها در سالهای اخیر هشدار داده‌اند.

بر همین اساس محمد صادق فتح الهی، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در اردیبهشت‌ ماه گفته بود که "سن اعتیاد بین ۲۵ تا ۲۹ است و روز به روز کمتر می‌شود."

کاهش قیمت مواد مخدر از دلایل دیگر مصرف آنها عنوان شده است. براساس گزارش رسانه‎ها در ایران قیمت هر گرم شیشه، یکی از مواد روانگردان، از ۱۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۸، در سال جاری تقریبا به نصف رسیده است.

از نکات مهم در خصوص اعتیاد، مسئله اعتیاد دانش آموزی است که آمار دقیقی از آن در دست نیست. طاها طاهری، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمستان سال گذشته گفت که بیشترین آمار اعتیاد در دبیرستان‌های پسرانه گزارش شده و اعتیاد در میان دانش‌آموزان دختر نیز محدودتر است.

با وجود تکذیب وزیر آموزش و پرورش در خصوص وجود اعتیاد در بین دانش آموزان ایرانی، آقای طاهری سال گذشته تاکید کردکه "نیم دهم درصد از دانش آموزان کشور معتاد هستند اما روند شروع اعتیاد در مدارس کنترل شده است."

در همین حال، براساس اعلام مدیر کل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ،میانگین فاصله زمانی آگاهی والدین از اعتیاد فرزندان در ایران پنج سال است.

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

او گفته که: "دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود."

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از تریاک و هروئین به مواد روانگردان جدیدی همچون شیشه و کراک، از جمله نگرانی‌های مسئولان است.

فرید براتی، مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایران در فروردین ماه گفت که افزایش سو مصرف شیشه به صورت تزریقی خطر شیوع بیماری‌های عفونی و رفتارهای پرخطر را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آقای براتی نسبت به افزایش سو مصرف هروئین در ایران نیز هشدار داده و گفته است: "براساس ارزیابی انجام شده از کلینیک‌ها و مراکز درمان اعتیاد شاهد افزایش مصرف این ماده مخدر هستیم."





:: برچسب‌ها: رقص , جشن تولد , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: