پزشكان برای نام نویسی در برنامه پزشك خانواده سریعتر اقدام كنند
نوشته شده توسط : amatrack

'محمد شریعتی' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به اینكه نام نویسی پزشكان و اعضای تیم سلامت در برنامه پزشك خانواده به صورت استانی مدیریت می شود، افزود: هرچند زمانبندی نام نویسی پزشكان و مردم در برنامه پزشك خانواده در هر استانی بنا به شرایط جغرافیایی و جمعیتی، متفاوت است اما پزشكان باید هرچه زودتر نسبت به نام نویسی خود در این برنامه اقدام كنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان كرد اگر پزشكی تصمیم بگیرد بعدا در برنامه پزشك خانواده ، نام نویسی كند ممكن است ، ظرفیت نام نویسی تكمیل شده باشد.

رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، گفت: هر پزشك باید دو تا دو هزار و 500 نفر را تحت پوشش بگیرد؛ پزشكانی كه سریع تر نام نویسی كنند، سریعتر در معرض انتخاب مردم قرار خواهند گرفت و شانس اینكه از جانب مردم انتخاب شوند بیشتر می شود.

شریعتی افزود: هر پزشكی كه بتواند رای انتخاب بیشتری از مردم كسب كند بطور قطع درآمدش بیشتر خواهد شد اما پزشكی كه دیر نام نویسی كند ممكن است نتواند حدنصاب جمعیت مورد نظر را كسب كند.

وی تاكید كرد اگر پزشكی فقط موفق به جلب رای 500 نفر از مردم شود، از برنامه پزشك خانواده حذف خواهد شد یا مجبور است محل خدمت خود را به شهرهای اطراف یا مناطق محروم تغییر دهد.

رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، اظهار داشت: پزشكی كه نتواند اعتماد حداقل 500 نفر را جذب كند یكی از دلایل آن می تواند افزایش پزشك در منطقه باشد.

شریعتی افزود: هرچند هنوز نام نویسی پزشكان در برخی استان ها آغاز نشده است اما پزشكان می توانند محل خدمت خود را در استان دیگر - كه نام نویسی در آن آغاز شده تعیین كنند بطور مثال پزشكی در تهران كه توانایی خریداری مطب را ندارد می تواند محل پیشنهادی خدمت خود را ایلام یا زابل، تعیین كند.

وی خاطرنشان كرد مردم می توانند پزشكان خود را طبق اعلام زمان بندی استان ها بصورت اینترنتی و حضوری، انتخاب كنند.

رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، تاكید كرد تمام پزشكان عمومی دارای مطب و حتی پزشكانی عمومی كه هنوز مطب و پروانه مطب ندارند می توانند در این برنامه وارد شوند.

به گفته شریعتی، پزشكانی كه وارد برنامه پزشك خانواده نشوند دارای درآمد كمتری خواهند بود چراكه حق ویزیت و دارو در این برنامه رایگان است و مردم ترجیح خواهند داد از خدمات اولیه درمانی رایگان، پرونده جامع الكترونیك و خدمات باكیفیت تیم سلامت استفاده كنند.

وی افزود: پزشكان می توانند با مراجعه به سایت سامانه خدمات سلامت ایرانیان به نشانی http://fpqa.behdasht.gov.ir مراجعه و با كلیك روی قسمت ثبت نام اعضای تیم سلامت ، نسبت به نام نویسی اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه پزشك خانواده، برنامه ای است كه در آن افراد تحت پوشش خدمات درمانی یك تیم سلامت تعیین شده، قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس اطلاعات پرونده الكترونیك سلامت بطور مستمر، پیگیری می شود.

این برنامه به طور آزمایشی سال گذشته در سه استان چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان اجرا شد و قرار است این برنامه تا پایان امسال در همه استان های كشور اجرا شود.

اجتمام**9185 1568





:: برچسب‌ها: چشم انداز , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: